Windows 7 : specifieke cookies verwijderen in IE 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
Hallo,

Ik zou graag specifieke cookies van een website verwijderen, zonder hierbij andere cookies (met pw'en en instellingen) te vewijderen...

het gaat om een website waar ik om de zoveel tijd van gebruikersnaam wil veranderen : maar deze website heeft niet al te goede instellingen :
eenmaal als ik de "remember me" functie gebruik, kan ik niet anders dan al de cookies verwijderen omdat hij dan steeds de oude naam behoudt...

iemand enig idee?? (bij windows XP vond ik dit wel vlug terug...)
 
Probeer eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie-> shell:cookies
Haal de cookies weg die je niet nodig hebt.

Succes,

Tijs.
 
ok, ik kom in een lijst met cookies, maar die wordt niet voorgesteld per website...

ik kan dus onmogelijk weten welke cookie ik zoek... (veel cijfers en letters...)

edit : het zijn tekstdocumentjes... geen mapjes zoals vroeger... slechts een heel korte beschrijving in de naam, maar niet genoeg om echt te weten waarover het soms gaat...

tzal wel zijn gelijk met moderne wagens ... : als ge er niets van weet, blijft er met u fikken vanaf... :mad:

i.p.v. alles eenvoudiger te maken... :(


is dit eigenlijk mogelijk om alles in mapjes te zien , of hoe werkt dit eigenlijk..?
 
Laatst bewerkt:
Graag je volgende reactie minder fragmentarisch/hakkerig neerschrijven.

a. De indeling van de cookies heb je zelf niets over te zeggen, dus je kunt het niet laten onderverdelen in (bestands-)mappen.
b. Als je zo'n cookie bestand opent (in Kladblok), staat daar niet ook de naam van de webserver die de cookie geplaatst heeft? Kan er uitzien als (voorbeelden):
http%253A%252F%252Fwww.kras.nl
of
atdmt.com
c. Normaal gesproken is de bestandsnaam een hint met welke website de cookie te maken heeft.

Kun je (op bestandsnaam of inhoud) zien welke cookies relevant zijn, dan kun je handmatig gaan verwijderen.

Als je ze niet handmatig kunt vinden/selecteren, of je wilt een ietwat geautomatiseerde methode, dan moet je uitwijken naar andere middelen.
Alternatieve methode zou zijn om CCleaner te installeren, en daar bij de Gereedschap-optie (en daar weer de keuze "Cookies") aan te geven welk cookies je wilt behouden. De rest kan dan verwijderd worden, via de Cleaner-optie (desnoods vink je daar dan alleen de cookies aan, dus laat je alle andere op te ruimen spullen uitgevinkt).

Vergelijkbare informatie staat mooi hier met plaatjes.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Graag je volgende reactie minder fragmentarisch/hakkerig neerschrijven.

a. De indeling van de cookies heb je zelf niets over te zeggen, dus je kunt het niet laten onderverdelen in (bestands-)mappen.
b. Als je zo'n cookie bestand opent (in Kladblok), staat daar niet ook de naam van de webserver die de cookie geplaatst heeft? Kan er uitzien als (voorbeelden):
http%253A%252F%252Fwww.kras.nl
of
atdmt.com
c. Normaal gesproken is de bestandsnaam een hint met welke website de cookie te maken heeft.

Kun je (op bestandsnaam of inhoud) zien welke cookies relevant zijn, dan kun je handmatig gaan verwijderen.

Als je ze niet handmatig kunt vinden/selecteren, of je wilt een ietwat geautomatiseerde methode, dan moet je uitwijken naar andere middelen.
Alternatieve methode zou zijn om CCleaner te installeren, en daar bij de Gereedschap-optie (en daar weer de keuze "Cookies") aan te geven welk cookies je wilt behouden. De rest kan dan verwijderd worden, via de Cleaner-optie (desnoods vink je daar dan alleen de cookies aan, dus laat je alle andere op te ruimen spullen uitgevinkt).

Vergelijkbare informatie staat mooi hier met plaatjes.

Tijs.

mkay, met andere woorden ge kunt er bijna niet meer zelf aan prutsen... typisch...

ik zocht naar een oplossing voor dit specifiek probleem... zal dus toch al m'n cookies moeten verwijderen... :confused:

en dude ; ik apprecieer dat ge de tijd neemt om het mij te willen uitleggen, maar quote ne keer waar ik fragmentarisch/hakkerig overkom aub...

ik begin toch ook niet te vitten van : da's geen algemeen nederlands, of van : ge zijt een komma vergeten...

indien je het over een edit hebt... : die knop is er om te gebruiken...zelf al is dat een tijdje na de post zelf...
 
Laatst bewerkt:
Lees nog eens goed: (Bijv.) met CCleaner kun je zelf aangeven welke cookies bewaard moeten blijven en welke (dus) wegkunnen en daarna opschonen.
Of werkt dat bij jou niet op de manier zoals ik dat presenteerde in mijn vorige posting?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lees nog eens goed: (Bijv.) met CCleaner kun je zelf aangeven welke cookies bewaard moeten blijven en welke (dus) wegkunnen en daarna opschonen.
Of werkt dat bij jou niet op de manier zoals ik dat presenteerde in mijn vorige posting?

Tijs.

heeft er iemand een gratis link voor ccleaner..? : ik wil wel eens testen of ik het zo kan oplossen...
 
thx...


heb het geprobeerd, maar is basically hetzelfde als je in internetopties alleen de cookies zou verwijderen...

tuurlijk je kan ze 1 voor 1 verwijderen, maar ik heb totaal geen idee van wat wat is...

goe bezig microsoft... : maak het nog wat ingewikkelder... (kheb al heimwee naar Win XP...)

heb al bij meerdere dingen bij Win 7 gezien dat je er beter met je fikken vanaf blijft...
spijtig...
 
Je lijkt mijn instructies m.b.t. CCleaner toch echt niet (goed) gelezen te hebben.

Zie bijlage: Eerst aangeven welke cookies je wilt behouden (dus verplaatsen naar rechtervak), daarna in het Cleaner gedeelte de cookies laten verwijderen. De te behouden cookies blijven behouden.

Tijs.
 

Bijlagen

  • ccleaner_cookies.jpg
    ccleaner_cookies.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 90
tuurlijk je kan ze 1 voor 1 verwijderen, maar ik heb totaal geen idee van wat wat is...

dan heb jij toch ook niet goed gelezen... het blijven allemaal cijfers en letters en zo'n 1000 stuks... (ga daar maar eens in filteren...)

moest het nu per website staan , ja , maar dat is niet het geval...
 
Doe eens een schermafdruk van wat ik in mijn vorige posting als bijlage heb gepost, maar dan hoe het bij jou staat?
Dus (binnen gestarte CCleaner):
Opties -> Cookies

Tijs.
 
Doe eens een schermafdruk van wat ik in mijn vorige posting als bijlage heb gepost, maar dan hoe het bij jou staat?
Dus (binnen gestarte CCleaner):
Opties -> Cookies

Tijs.

wel nu heb ik ze allemaal reeds gewist dus zal er niet veel te zien zijn...
 
Log even in in je favoriete websites (incl. "Blijf ingelogd" opties daarbij), en doe dan alsnog wat ik vroeg in CCleaner.
Je kunt makkelijker nú alvast op de websites in te loggen waarvan je de cookies bewaren wilt en dan die cookies in CCleaner aangeven dat die niet verwijderd moeten worden dan dat pas te doen na 1000en websites bezocht te hebben.

Ik ben nog steeds benieuwd naar die schermafdruk vanuit CCleaner, vooral of daar gewoon leesbaar de namen van de websites zijn te zien.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel ccleaner slim...

maar ik kan wel niet behouden... ik zie die optie nergens staan...

mijn werkwijze... :

op screen 1 zie je wat ik verkrijg na alleen de cookies te selecteren en te analyseren...

op screen 2 zie je de map met cookies... (als ik op het lijntje met 34kb heb geklikt...)

ik moet wel zeggen; nu denk ik dat ik de juiste map gevonden heb, want ik kon het schermpje tot schermgrootte vergroten en nu staat er meer info...(en het balkje van de omschrijving wat meer opgeschoven naar rechts...)

ik denk dat ik de site heb herkend... maar nu weet ik nog altijd niet hoe dat werkt met behouden... nogmaals ik zie deze optie nergens staan...hoe bekom je dit? (eenmaal als ik dit weet kan ik het nog eens uittesten voor die speciefieke site...)


ScreenHunter_01 May. 10 18.41.gif

ScreenHunter_02 May. 10 18.42.gif
 
Ik kan maar niet begrijpen wat er aan mijn CCleaner schermafdruk niet duidelijk was: Je hebt de keuze "Opties" toch gewoon in de linkerkantlijn van CCleaner staan (onder "Cleaner", "Registry" en "Gereedschap"), zoals in jouw tweede schermafdruk? Zodra je daarop klikt dan kun je rechts daarvan klikken op Cookies.
Dáár kun je dan aangeven welke cookies behouden moeten blijven en welke niet (zie mijn instructie eerder).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan maar niet begrijpen wat er aan mijn CCleaner schermafdruk niet duidelijk was: Je hebt de keuze "Opties" toch gewoon in de linkerkantlijn van CCleaner staan (onder "Cleaner", "Registry" en "Gereedschap"), zoals in jouw tweede schermafdruk? Zodra je daarop klikt dan kun je rechts daarvan klikken op Cookies.
Dáár kun je dan aangeven welke cookies behouden moeten blijven en welke niet (zie mijn instructie eerder).

Tijs.

ok maar lees JOUW post (post 4) er dan nog eens op na... er staat "de gereedschap-optie"... (het kistje dus...) ik vond het al raar omdat ik daar niets kon terugvinden...
dus heb ik maar de cleaner zelf gebruikt...

nu kan ik dus volgen... de cookies staan per website en heb het getest en het is gelukt...!!

nogmaals dank voor uw geduld en ik zal het hier op opgelost zetten...
 
Je hebt gelijk: in de eerste posting over CCleaner gaf ik (onterecht) de Gereedschap-optie aan in CCleaner. :eek:

Dat heb ik wel correct aangegeven in mijn 2de posting en in mijn schermafdruk, ik had niet in de gaten dat ik in de eerste posting de verkeerde informatie gaf:
[...]Dus (binnen gestarte CCleaner):
Opties -> Cookies

Excuses voor de verwarring. Fijn dat je er toch mee geholpen was. :thumb:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan