Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: KPN ziet waar dataverkeer naartoe gaat en overtreedt de wet

Senior Member danrik's avatar
    Afstand tot server
    ±31 km
    Vraag is niet opgelost

KPN ziet waar dataverkeer naartoe gaat en overtreedt de wet

KPN kan als eerste telecomprovider ter wereld precies meten wat haar internetgebruikers doen. Die methode heet Deep Packet Inspection (DPI) en is waarschijnlijk in strijd met de wet. Dat is althans de mening van Ot van Daalen van de Digitale Burgerrechterbeweging Bits of Freedom, in een reactie aan Webwereld. “KPN overtreedt de de Wet bescherming persoonsgegevens en de strafrechtbepaling die het afluisteren en aftappen van communicatie verbiedt“, laat Van Daalen weten op die site.

Lees hier verder.
    Groeten, Rik

Vraag beantwoord?
    Geef hem op als opgelost!

Toen ik Telfort belde, vanwege het niet hebben van Internet (voor de zoveelste keer), konden ze al zien dat ik de maand ervoor zo'n 250gb aan data had gedownload. Verbaast me dus eigenlijk niet. (En dat was vorig jaar, vreemd dat ze er dan nu als nieuws mee komen, of is dat een denk fout van mij?)
    Gr,

Probleempjes

Senior Member danrik's avatar
    Afstand tot server
    ±31 km
    Het gaat nu om KPN die precies weet wat je doet
    Groeten, Rik

Vraag beantwoord?
    Geef hem op als opgelost!

Lightbulb

Quote Origineel gepost door Probleempjes Bekijk Bericht
    Toen ik Telfort belde, vanwege het niet hebben van Internet (voor de zoveelste keer), konden ze al zien dat ik de maand ervoor zo'n 250gb aan data had gedownload. Verbaast me dus eigenlijk niet. (En dat was vorig jaar, vreemd dat ze er dan nu als nieuws mee komen, of is dat een denk fout van mij?)
    Dat is niet meer dan logisch, je hebt het dan ook over het data verbruik en niet over DPI.

Mega Senior
    Afstand tot server
    ±187 km
    Ik vindt echt nodig dat ze KPN hiervoor gaan beboeten. Wat KPN doet is echt het schenden van privé gegevens.

Banned lord4163's avatar
    Wat een geweldige techniek? Niet? Ik denk dat dit goed is, denk bijvoorbeeld aan politie onderzoeken? En dan verbieden ze het, dat is gewoon dom.

Giga Honourable Senior Member † Harry Snor's avatar
    Hoi !

DPI wordt inmiddels door 'n amendement in de 2de kamer verboden !

D,w.z, de provider mag alleen de grootte van het dataverkeer meten, maar niet de inhoud.

Greetz,

Harry.

Banned lord4163's avatar
    Toch vind ik het onzin

Hoezo onzin? Voor een provider moet het verboden worden/zijn om het op te slaan...
    Voor politie kunnen ze misschien iets verzinnen dat die gegevens alleen worden doorgesluisd als het echt nodig is, anders vind ik het ook privacy schending...

Dit is dus heel erg fout van KPN.
    Ze pakken daarmee je vrijheid af en zo dus ook in feite een stuk van de democratie.

De politie zal daar bij niet zo veel belang hebben ze kunnen al van zoiets gebruik als een zoekmachine die niet alleen op het internet zoekt maar ook op andere netwerken zoals die van de telefoon door naar trefwoorden te zoeken als een naam of een bepaald misdrijf.
    En kunnen er ook voor zorgen dat er een tap word gezet op een internet verbinding van een persoon.

Wat iets anders is dan van iedereen zijn bestanden de data en gegevens die door het netwerk worden verstuurd te gaan verzamelen.

Want als ik kijk naar die organisaties die wel een belang in die persoons gegevens hebben dan krijg ik daar absoluut geen goed gevoel bij.
    Bijvoorbeeld zoals een geheime dienst van een ander land.
    Wat deze spreker bij ccc (chaos computer club) door een eigen ervaring duidelijk maakt.
    The importance of resisting Excessive Government Surveillance

En dan natuurlijk de grote bedrijven met hun copyright gezever en spannende enge verhaaltjes zodat je zou gaan denken dat de bibiotheek waar de boeken gratis kon lezen en ze niet hoef te gaan kopen iedere schrijver met de hongers dood zou hebben vermoord.
    Waar b.v deze spreker iets over verteld.
    Copyright Enforcement Vs. Freedoms

En zo is er nog wel meer.

Harry Snor,
    Bedankt voor de update in je post.
    Valt me niet tegen van de politiek.

Verbaast me dus eigenlijk niet. (En dat was vorig jaar, vreemd dat ze er dan nu als nieuws mee komen, of is dat een denk fout van mij?)

Volgens mij zijn persoonlijke gegevens tegewoordig nergens meer veilig als consument zijnde...

Senior Member ClaudiaWD's avatar
    Quote Origineel gepost door frankie13 Bekijk Bericht
    Volgens mij zijn persoonlijke gegevens tegewoordig nergens meer veilig als consument zijnde...
    En dat is precies wat ik ook denk.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren