Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 20 van 20

Onderwerp: Ruim kwart software in Nederland illegaal...

Senior Member ginojo's avatar
    Afstand tot server
    ±165 km
    Vraag is opgelost

Ruim kwart software in Nederland illegaal...

Illegaal verkregen software op Nederlandse computers vertegenwoordigde in 2010 een waarde van €446 miljoen. Van alle software op pc’s was in dat jaar 28 procent illegaal. Zo blijkt uit onderzoek van de Business Software Alliance (BSA).

Lees hier verder...

Senior Member leutjebreedbek's avatar
    Afstand tot server
    ±143 km
    Laatst zag ik ook zo'n filmpje dat een groep of bedrijf hieraan wat wilt doen
    en dat als je dus weet dat op het werk/school illegale software aanwezig is je dus mag 'klikken'
    en je hiervoor geld kunt krijgen..
    [van dat geld kun je dan denk ik eerst even leven als je dan op zoek bent naar een andere baan..]
    Groeten
    Leutjebreedbek

Senior Member MCH's avatar
    Wooo, hoeveel moet ik dan niet krijgen als ik vertel dat alle windows 7 laptops op school zeggen niet legitiem te zijn. Zijn r nogwat (ik schat zo'n 100 tot 200)

Senior Member leutjebreedbek's avatar
    Afstand tot server
    ±143 km
    Zou ik het zeker even aankaarten^^ hoop ik wel dat je dan in de examenklas zit en je ongeveer net van school af bent als ze het gaan controleren
    Groeten
    Leutjebreedbek

Mega Honourable Senior Member Ellasar's avatar
    Afstand tot server
    ±32 km
    Och tis een telegraaf artikel

De waarde van gestolen software groeide naar €44,5 miljard. Dit is bijna het dubbele van de waarde in 2003, toen het onderzoek voor het eerst werd uitgevoerd.
    gewoon voorbeeld:
    nu weet ik niet wat een licentie windows kostte in 2003 maar volgens mij is Windows 7/vista "Iets" duurder dan XP (de variant die illegaal gebruikt word is over het algemeen ultimate) daarnaast inflatie en crisis wijzigden de boel natuurlijk ook

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    Modag's avatar
    Afstand tot server
    ±112 km
    Hoi,

Moet zegen valt me nog mee die 28 % had meer gedacht
    Modag

Banned lord4163's avatar
    Valt nog wel mee vind ik, ik snap niet dat ze niet freeware/opensource gebruiken. Wat staat er bij mijn school op de computer, een webbrowser (firefox] een office programma (openoffice] een fotobewerkingprogramma (gimp] en volgens mij niet meer, java en flash player misschien. Nu is alleen het besturingssysteem aan vervanging toe.
    Laatst aangepast door lord4163 : 11 juni 2011 om 10:11

Dan ben ik nu rijk

ik ken erg veel mensen die niet legitieme software hebben

Senior Member quintoo's avatar
    Afstand tot server
    ±103 km
    Ik weet bijna zeker dat dit toch niet doorgaat,
    als dit doorgaat zal het niet lang goed zijn of verlies je je vrienden..
    Ze zullen er misschien wel wat aan hebben maar ik verwacht zelf niet te veel.
    Want tegenwoordig heeft bijna iedereen wel iets illegaals op zijn computer..
    Af en toe is het gewoon nodig om het even te "testen" en als het goed is daarna gewoon te kopen.
    Maar niet voor elk programma heb je een trial..
    Op elke vraag is een antwoord

Banned lord4163's avatar
    En wat is er dan illigaal aan een trial?

Giga Senior Frats's avatar
    Afstand tot server
    ±111 km
    Ik vraag me af of ze de "waarde" van die illegale software gecorrigeerd hebben voor het grootste deel van de bevolking, die het best willen gebruiken als het gratis is (of illegaal) maar het absoluut niet gaan kopen als ze het niet illegaal kunnen krijgen.

Ik bedoel het is makkelijk rekenen dat 100x illegale photoshop keer 3000e per licensie = 300.000e illegale software, maar zo werkt het natuurlijk niet. De waarde van die 100 illegale versies is misschien als je geluk hebt 1x 3000e want van die overige 99 mensen gaat niemand de software daadwerkelijk kopen.
    Mark: Je mag natuurlijk schaamteloos reclame maken voor onze metal band door overal onze myspace neer te zetten

"Met beide voeten op de grond,
    kom je geen stap vooruit."
    - Frats

Quote Origineel gepost door lord4163 Bekijk Bericht
    En wat is er dan illigaal aan een trial?
    Hij bedoelt niet dat een trail illegaal is.
    maar dat er als er geen trail op een programma zit, je het soms illegaal download om het te proberen.
    Een beetje pc-knowledge, en voor de rest nog GameServer(s) Owner

Member RobinF's avatar
    Afstand tot server
    ±78 km
    Quote Origineel gepost door Frats Bekijk Bericht
    Ik vraag me af of ze de "waarde" van die illegale software gecorrigeerd hebben voor het grootste deel van de bevolking, die het best willen gebruiken als het gratis is (of illegaal) maar het absoluut niet gaan kopen als ze het niet illegaal kunnen krijgen.

Ik bedoel het is makkelijk rekenen dat 100x illegale photoshop keer 3000e per licensie = 300.000e illegale software, maar zo werkt het natuurlijk niet. De waarde van die 100 illegale versies is misschien als je geluk hebt 1x 3000e want van die overige 99 mensen gaat niemand de software daadwerkelijk kopen.
    Eens. Een hoop mensen zouden overstappen op iets anders als de illegale versie niet beschikbaar zou zijn.
    Murphy's Law:
    1. If everything can wrong, everything will.
    2. It is impossible to make anything foolproof, because fools are so ingenious.
    3. Every solution breeds new problems.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±122 km
    Voor de zaak van mn pa hebben we alles legaal, tenzij het freeware is, persoonlijk geef ik er niet zoveel om, laatst ook weer met GTA IV, die heeft meer verkocht dan SA ooit, dan denk ik, verdienen ze niet allemaal een beetje te veel, somige programma's koop ik wel, andere denk ik van, waar zou ik. Spellen koop ik altijd, zodat ik het boekje heb

Member Hannibal392's avatar
    Afstand tot server
    ±123 km
    Wow, 446 miljoen is wel veel zeg! Ik koop ook vaker software, maar dan moet het in mijn ogen ook écht het waard wezen, vind ik. Ik denk dat geen één consument alles legaal heeft als het om software gaat. Dus het viel opzich ook wel 'n beetje te verwachten.

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~
    Wil je overstappen van Windows naar Linux? Weet je weinig, tot niets van Linux? Dan is Linux Mint de beste keuze:

http://linuxmint.com/

Quote Origineel gepost door Frats Bekijk Bericht
    De waarde van die 100 illegale versies is misschien als je geluk hebt 1x 3000e want van die overige 99 mensen gaat niemand de software daadwerkelijk kopen.
    Klopt als een bus......alleen zo zien BREIN,de BSA,de RIAA en de MPAA het niet.
    Als zij de reële inkomstenderving ietwat serieus zouden berekenen,worden al die spectaculaire cijfers beduidend minder en kunnen ze geen enkele politicus of rechter meer voor hun kar spannen om afschrikwekkende voorbeelden te stellen.

Member
    Afstand tot server
    ±151 km
    Het valt me nog mee die 28%... Had wel >50% verwacht eigenlijk

Senior Member
    Afstand tot server
    ±122 km
    mooie bump

Supermoderator
    Verenigingslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Inderdaad een aardige bump, maar dan is het niet nodig deze nog eens een schop te geven. Graag volgende keer melden via de misbruikmeld functie.
    Ik sluit de topic nu, oude topics mogen met rust gelaten worden.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren