Hallo Grace,
Chrome en Gmaiil zijn 2 verschillende dingen... En - hoewel van de zelfde maker (Google) zijn ze onafhankelijk van elkaar te gebruiken.
Ik ben heel tevreden over (de werking van) gmail, dat kan ik overal vandaan gebruiken (op mijn werk en zo - mail checken).
Chrome is net als Firefox en IE een browser, en je moet
die inderdaad installeren.
De-installeren kan op verschillende manieren.
Windows zelf doet dit, maar die laat vaak resten op je systeem achter.
Programma's zelf hebben vaak ook een verwijder optie, met vaak ook dezelfde problemen.
De-installeerprogramma's als Revo zouden dit moeten helpen tegengaan door alle installatie acties bij te houden.
Mijn ervaring is dat ook dat niet altijd waterdicht werkt!
Blijft over de handmatige manier, probeer die eens.
Dat gaat zo:
- Google chrome de-installeren,
- Handmatig de map waarin het programma geinstalleerd was verwijderen (deze blijven vaak staan, weet niet of dat bij jou het geval is).
Dit zou C:\Program Files (x86)\Google moeten zijn. Nakijken dus.
- Tot slot alle vermeldingen uit de registry verwijderen. Hiervoor gebruik ik
CCleaner.
Behalve de algemene opschoon acties als prullenbak legen en tijdelijke bestanden wissen, cookies opruimen en meer kan CCleaner ook het register checken en opschonen. Je wordt dan gevraagd of je een reservekopie van het register wil bewaren voor het geval dat.
Het programma verwijdert alle lege verwijzingen en zo (aanrader!).
Dat helpt bij mij altijd als niets anders meer werkt.
Ik respecteer je keuze maar ik snap je problemen met chrome niet zo; hier werkt het op alle pc's heel prettig. Het is licht en snel, veel sneller dan zelfs Opera en Firefox, en vooral IE. Ook de bediening is intuïtiever dan m.n FF4, IE9 en ook IE8. Maar, aan alles moet je even wennen! Als je eenmaal de knopjes kent...
Afijn, ik hoop dat je hiermee van jouw Chrome problemen af komt!
En of deze actie eventuele problemen met Gmail zullen oplossen?
Geen idee.
Gmail is een web-based mailprogramma waar je on-line op moet inloggen. Als je eenmal bent ingelogd kun je een hoop opties aanpassen.
Met de standaard instellingen werkt het als een gewoon mail programma.