Advies nieuwe PC componenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillpascal

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Randapperatuur: Toetsenbord
Assembleren: Ja, zelf
Wat doe ik: Veel video bewerking, regelmatig games en natuurlijk veel internetten mailen enzo :)
Budget:~750 zonder case/monitor
Extra:: Ik heb al een Case (ATX), Hoeft geen super video kaart, gewoon een goede, waar ik alle games redelijk vloeiend mee kan spelen.
Monitor: Eventueel een monitor: 20" of meer, HD, Max hoogte 40 cm (anders kan die er niet staan haha) (Prijs tot 120 euro)

Vragen:
- Ik heb wat gelezen over een nieuwe serie proccessoren van AMD, weet iemand of het voor mijn eisen/budget de moeite is om te wachten (Paar maand?) op die nieuwe serie?
- Is een SSD aan te raden om je OS op te laten draaien, of is een gewone HDD genoeg?

Alvast bedankt

dit is wel een mooi systeem. die nieuwe amd's die aan zitten te komen zijn APU's geloof ik, je hebt er niet heel veel aan. er zal niet al te veel software zijn wat daar ook echt iets mee doet. het enige is dat het zuiniger is en dat videocontent in html5 vloeiender loopt dacht ik.
een ssd is onzinnig als je gaat videobewerken, de opslagruimte is erg beperkt, om het OS te laaten draaien zorgt dan wel weer voor een grote snelheidswinst in het opstarten van het besturingssysteem en andere programma's(mits deze zich op de ssd bevinden).

Laatst bewerkt:
dit is wel een mooi systeem. die nieuwe amd's die aan zitten te komen zijn APU's geloof ik, je hebt er niet heel veel aan. er zal niet al te veel software zijn wat daar ook echt iets mee doet. het enige is dat het zuiniger is en dat videocontent in html5 vloeiender loopt dacht ik.
een ssd is onzinnig als je gaat videobewerken, de opslagruimte is erg beperkt, om het OS te laaten draaien zorgt dan wel weer voor een grote snelheidswinst in het opstarten van het besturingssysteem en andere programma's(mits deze zich op de ssd bevinden).

Was vergeten te zeggen, wou graag wel beschikken over ~2-4 usb 3.0
Voor de rest ziet t er nice uit.

1. Is een i7 niet veel beter dan die AMD, kan ik dan niet beter gaan voor een i7 2500/2600 en gewoon 80 euro meer betalen? of is dat het niet waard?
2. Ook is het niet beter om 2x 4gb ram te halen, of voegt dit nog niet veel toe?
3. Kan ik eventueel ook 1x 4gb ram halen en later 1 bij in plaatsen of is 1x4gb veel slechter dan 2x2gb door dual channel?

Laatst bewerkt:
Ziet er ook zeer goed uit, maar wat is deze bv slechter dan die andere grafische kaart

En ik zie dat er in dat mobo geen usb3's aanwezig zijn. Zou je misschien nog een ander mobo kunnen aanraden?

EDIT: Ik had een link gekregen van een vriend, die daar ook onderdelen bestelde
En daar nu ook een winkelmandje samengesteld. Deze kan ik niet direct plaatsen dus dan maar zo:

Club3D Radeon HD 6870 Overclocked Edition 1024 MB
€ 134,45

Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
€ 15,12

Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
€ 40,33

Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
€ 54,61

Intel Core I7 2600 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
€ 206,71

BenQ 22 Inch Tft G2220HD 21.5 Inch / 54.6 Cm, 5 Ms, Zwart
€ 98,32

Asus P8P67 LE (B3)
€ 100,84

Cooler Master GX-550W 550 Watt, 20+24 Pins
€ 56,30

[Prijzen excl BTW]
Totaal incl. BTW € 840,95

Bedankt

Laatst bewerkt:
Hehe dat is grappig, nog nooit van gehoord.
En die bevestig ik op het moederbord? En die gaat gewoon in zon expansion slot?

Laatst bewerkt:
Pci Express Slot

Edit: Ieder MOBO heeft dat zelfs de aller oudste, je weet wat ik bedoel
niet een het moederbord van een Apple II natuurlijk

Laatst bewerkt:
Daar heb je verder niks speciaals voor nodig?
Hmm klinkt goed.

Ja, een i7 is beter. Ja je kan veel beter 8GB RAM nemen omdat je ook videobewerkt. Ja een hardeschijf is genoeg voor dit budget. Ja misschien is het wel verstandig te wachten op de Bulldozers.

Ik heb het winkelmandje nog even aangepast, dmv een cd drive en monitor toe te voegen, en dan voeg ik denkik bovenstaand usb 3.0 express card toe.

Dan heb ik dus dit: [Set 1]
Voor 855 Incl BTW (En monitor)

Of dit wat ik helemaal zelf heb samengesteld: [Set 2]

- Club3D Radeon HD 6870 Overclocked Edition 1024 MB
- Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
- Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
- Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
- Intel Core I7 2600 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
- BenQ 22 Inch Tft G2220HD 21.5 Inch / 54.6 Cm, 5 Ms, Zwart
- Asus P8P67 LE (B3)
- Cooler Master GX-550W 550 Watt, 20+24 Pins

Totaal Prijs Incl. BTW 841

- Maar volgens mij is Set 1 een stuk beter of zie ik dit verkeerd?

- En zijn er al enige specificaties en/of prijzen bekend van de Bulldozer series van AMD?

Laatst bewerkt:
Je zei dat je geen monitor nodig had? En die HD5830 is veel slechter, je zal dan snel lags hebben en op slechte kwaliteit spelen, dat is het nadeel van een trage videokaart. Ik zou dan die samenstelling die ik gemaakt heb. En over de AMD bulldozer zijn al wel wat dingen bekend, het is in ieder geval een stuk beter dan de i7 2600K, en worden niet heel duur volgensmij. En dan moet je nog wel tot 7-10 Juni wachten.

Laatst bewerkt:
hd5830 is nog wel een redenlijk goed kaartje gewoon een midrange gamekaart
en lekker goedkoop!

en zo veel slechter is hij ook weer niet de HD6870 is net ff wat beter dan de HD5850 en de HD6850 weer net ff wat beter dan de HD5830

Je zei dat je geen monitor nodig had?

En over de AMD bulldozer zijn al wel wat dingen bekend, het is in ieder geval een stuk beter dan de i7 2600K, en worden niet heel duur volgensmij. En dan moet je nog wel tot 7-10 Juni wachten.

Ja ik heb wel een monitor nodig, maar hier heb ik opzich niet echt hulp nodig bij het uitzoeken denk ik :P, tenzij iemand hier een hele mooie aanbieding heeft gezien ergens.

Zo, dat klinkt goed, en wachten tot 7-10 Juni doe ik sowieso wel, of ik nu voor de Intel of AMD ga. Als deze niks tot niet veel duurder worden dan de i7 2600 (~240 euro), en wel een stuk beter zijn. Ga ik natuurlijk voor de AMD. Heb je hier ook enige links van, waar ik iets kan lezen over de 'bulldozer' series?

Ja ik heb wel een monitor nodig, maar hier heb ik opzich niet echt hulp nodig bij het uitzoeken denk ik :P, tenzij iemand hier een hele mooie aanbieding heeft gezien ergens.

Zo, dat klinkt goed, en wachten tot 7-10 Juni doe ik sowieso wel, of ik nu voor de Intel of AMD ga. Als deze niks tot niet veel duurder worden dan de i7 2600 (~240 euro), en wel een stuk beter zijn. Ga ik natuurlijk voor de AMD. Heb je hier ook enige links van, waar ik iets kan lezen over de 'bulldozer' series?

Dan kan je beter een nieuw topic aanmaken tegen die tijd. ;)

Heb nog een beetje zelf rond gekeken, ik ga zeer waarschijnlijk wel gewoon voor i7 ipv te wachten op de bulldozer series.

Ik heb nu dit winkelmandje samengesteld.
Alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten bij de moederborden.
Ook vraag ik mij af of een processor cooler (scythe mugen) in deze case past, ik lees hier verschillende dingen over, maar misschien heeft iemand hier toevallig deze case (NZXT Lexa S)

Stel dat ik hier nog 50 tot 100 euro meer uit 'kan' geven, wat zou dan goed zijn om te verbeteren?

Haha kdenk t niet, vooral omdat ik wel fan ben van intel, heb ervaring met goede service. Natuurlijk kan ik altijd verandere, maar ik denk ook dat de 'bulldozers' een beetje buiten mijn budget vallen, ik neem aan dat deze een stuk prijziger zijn als de Sandy bridge i7's.

Nja, dit is iig het voorlopige systeem, en ik zie t wel als strx de 'bulldozers' nog uitkomen, of dit meerwaarde heeft voor een niet al te hoge prijs :).

Maar heeft iemand nog op/aanmerkingen op dit systeem, of upgrades tot max 100 euro?
Is deze videokaart ook goed genoeg om de meeste games vloeiend te spelen? Ik hoef niet alles op HD of maximale kwaliteit :)

EDIT:

Mobo aangepast, mobo ondersteunde maar tot 1333 Mhz RAM, en RAM was 1600 :P

Andere mobo ondersteund nu ook sli/crossfire :)

Aangepast Systeem

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad worden de bulldozers een stuk goedkoper dan de i7 processoren van Intel. Intel Mobo zou ik niet nemen trouwens. Ik zou een i5 2500 nemen en een betere videokaart, HD6950 bijvoorbeeld.

Worden goedkoper? En worden deze beter?!
Owja, ik heb liever toch wel een i7, omdat ik veel met video bewerking doe, en het zo soepel mogelijk laten lopen.
Vloeiend gamen lijkt me wel mogelijk met deze HD6850

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan