Windows 98 spel op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeseeker1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Hallo Helpmij,

Ik ken het spel "Lego loco" en speelde dit jaren geleden op een windows 98 computer.
Nu heb ik een Windows Vista laptop, als ik de CD erin doe werkt het niet, mijn laptop leest de CD en verder gebeurt er niets.
Nu heb ik de opties voor dit spel in Compaliteitsmodus op windows 98 gezet.

Dit werkt enkel nog niet.
Op mijn Windows XP kan ik wel lego loco installeren. Na de installatie vraagt hij of de PC opnieuw opgestart zal worden, om installatie te voltooien. Als ik daarna Lego Loco opstart begint hij gewoon weer met installeren.

Nu heb ik ergens gelezen dat je met een bepaald programma Windows 98 kan nabootsen op je eigen pc, bijvoorbeeld op vista.

Hoe doe ik dit? Ik zou dit spel dolgraag weer willen spelen, een windows 98 kopen is geen optie denk ik.
Ik wil dus de volgende spellen spelen op een Windows Vista computer:

- Lego Loco (kwam in 1998)
- Lego stunt rally (kwam ook in 1998 geloof ik)

Bij eigenschappen staat er dat er 0 bytes beschikbaar zijn en er c.a 200 MB nodig is, maar mijn vader vertelde mij dat als er iets op een CD staat hij de overige ruimte afsluit zodat je er nooit wat anders kan opzetten. En de harde schijf heeft 100 GB+ ruimte over.

Kan alleen in windows 98/me.

Help mij alsjeblieft!

Mvg Homeseeker1 :d

Hoi !

Rechtsklikken op het .exe-bestand, eigenschappen - tabblad comptabiliteit.

Daar Win 98 instellen, en opnieuw proberen te installeren.

Greetz,

Harry.

Hey harry,

Bedankt voor je reactie.
Dit heb ik geprobeerd en het werkt niet, maar op het .exe bestand nog niet. Er zijn geloof ik meerdere .exe's
ik probeer het nu even, als het niet werkt wat moet ik dan doen?

Mvg Homeseeker1

Oke ik heb gezocht naar .exe bestanden maar deze kan ik helaas niet vinden.
Ik heb de map geopend en ik zie dit:

98f2i8.png

Hoi !

Of: je houd 'n goedkoop PC'tje aan met Win 98 erop voor dit soort spellen (P3 PC kun je gratis krijgen, o.a. bij mij.)

Of: je zet 'n virtuele Win 98 op je PC, mits: je laptop dat ondersteunt en je voldoende geheugen hebt.

Ik zou voor de eerste mogelijhkheid gaan;verreweg het makkelijkst.....

Greetz,

Harry.

De laptop heeft 150 GB ruimte, geen idee of hij dit ondersteunt, mijn eigen PC windows vista home premium heeft 200 GB+ Ruimte over
Een goedkoop PC'tje mag helaas niet van m'n ouders, en het is nog rommelmarkt volgende week waar ik zelf aan meewerk.
wat is eigenlijk een p3 pc?
Ik zou graag een virtuele windows 98 maken op mn pc/laptop maar ik weet niet hoe.

Kort samengevat: Ik wil veilig en goedkoop m'n oude spelletjes spelen.

Hoi m4rc0,

Ik heb gedaan wat ze in het andere onderwerp zeiden, ik heb Microsoft virtual machine gedownload en een nieuwe VM (virtual machine) aangemaakt, windows 98.
Als ik die opstart krijgt het windows 98 VM scherm een zwart beeld, er komt een tekstje te staan en dan vraagt ie om een "boot". Dus ik denk dat ik nu een windows 98 CD nodig heb om het te installeren? Nu denk ik dat ik deze niet heb, wat moet ik nu doen?

Hoi !

'n Win 98 2de editie CD lenen/downloaden/stelen./......en je hebt ook 'n licentie nodig...

Greetz,

Harry.

Die kan ik wel krijgen, maar ik heb een legale ISO gedownload ofzo, maar nu moet ik die op een CD branden voor installatie, en er staat dat dat 71 uur gaat duren :S dat wil ik dus niet
En ik denk niet dat ik ook een CD'tje kan branden, is het mogelijk om windows 98 op een VM (virtual machine) te installeren zonder CD?

Meer informatie: het bestandje is 626MB en het branden duurt 71 uur, 10 minuten en 13 seconden.

Hoi !

Dan doe je iets niet goed of het gedownloade bestand is corrupt: 'n dergelijke CD brand je in maximaal 10 minuten !

Greetz,

Harry.

Het bestandje is 626 MB, maar ik heb het met torrentz gedownload ofzoiets, toen ging hij het "Downloaden" en toen ik het opstartte starte "nero" op (dat programma om CD'tjes te branden) en toen bij informatie stond er tijd: 71.10.13

Maar ik heb nu met magicdisk het bestandje te openen, dat lukte maar ik kan het niet installeren:

2v9rkvq.png

Dus hoe installeer ok windows 98 op een VM zonder het echte CD'tje te hebben...

Hoi !

Geen idee !

Ik heb hier nog wel originele Win 98 CD's liggen, dus woon je in de buurt kun je er 1 komen ophalen.

Greetz,

Harry.

Ik denk niet dat dat mag, en ik woon niet zo dichtbij :S
Ben namelijk nog wat jong

Hoi !

In de link die @M4rco je heeft gegeven staat uitvoerig uitgelegd hoe en wat te handelen, en dus ook dat je een bootable .ISO van Win 98 nodig hebt....
Daar is echt wel eenvoudig aan te komen, hoor.

Greetz,

Harry.

oke dankje harry ik ga het even rustig doorlezen als ik er niet uitkom vraag ik weer verder :P

Ik heb alles gelezen maar sorry, ik snap er helemaal niets van.
Hij heeft het over Windows 7 ik heb vista, hij gebruikt een andere VM. Ik heb Microsoft Virtual PC
Dus hoe installeer ik nu windows 98..

Hoi !

Win 7 of Vista maakt hier dus niets uit !

En ik denk dat @VM-ware in dit geval beter is.......wordt door @M4rco ook weergegeven.

Maar hoe dan ook: zonder 'n goede .ISO van Win 98 kom je niet verder...

Greetz,

Harry.

Je hebt inderdaad een bootable ISO of CD van Windows 98 nodig. De ISO hoef je trouwens helemaal niet te branden, lees de uitleg die staat in de door mij gelinkte thread (vanaf punt 07 in post #17).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan