mailmerge access word zelfde brief meerdere planningsregels per persoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben er nog mee bezig! Je gebruikt nu een cartesisch product voor de taken,omdat je geen koppeltabel hebt. Dat houdt in, dat je in je rapport altijd alle taken krijgt voor elke persoon. Heb je een situatie waarin je voor bepaalde personen (of groepen) aparte taken wilt toekennen, dan zal dat nooit lukken met deze constuctie. Om dat voor te zijn, raad ik dus aan om per persoon de taken vast te leggen. Als je toch met een standaard taken pakket wil werken, kun je met een knop (of functie) voor elke medewerker in één keer die taken met een toevoegquery toevoegen, dus extra werk levert dat niet echt op. Maar wel een veel betere database.

OcraFish, Michel, Is het je nog gelukt om ernaar te kijken? De taken waar ik het over heb zijn niet (allemaal) van te voren gedefinieerde vaste taakomschrijvingen. Een taak kan ook door meerdere personen moeten worden uitgevoerd. Excuss als ik je weer vraag, alleen ik moet naar het buitenland en zou dit stukje, als het kan, dan graag af hebben zodat ik het heel nuttig kan inzetten. Hartelijk dank :), ten alle tijden:), whatever the solutions maybe, Friend

Juist als een taak door verschillende personen in andere combinaties moet worden kunnen toegewezen, is een koppeltabel wel handig. Lijkt mij... Ik zal in het voorbeeld wel een koppeltabelletje bouwen, zodat je kunt zien hoe het werkt.

OctaFish, Michel, ben benieuwd of je nog in de gelegenheid bent geweest om hier nog naar te kijken?? :) Ik hoor het wel. Thanks :thumb: Friend

Het is nog 'a work in progress' vrees ik... Maar kleine stapjes zijn ook stapjes :D

OctaFish, Michel, We wait in patience ;):):thumb: Friend

Hallo OctaFish, Michel, Was benieuwd hoe gaat het met het werk in progress ?? Nog gelukt om stapjes te zetten? Thanks. Friend :)

Oeps, da's een tijdje geleden :o

Ik kan mij herinneren dat ik wel met een extra tabelletje aan het stoeien ben geweest, maar het is nog niet klaar, als ik op de juiste plek aan het graven ben. Zal e.e.a. vanavond weer eens opschudden!

Hier alvast wat 'leesvoer'.... Voor het werk moest ik op zoek naar een vergelijkbare oplossing voor jouw probleem: een mailmerge op basis van één adres, met een gekoppelde tabel/query met meerdere records. Op basis van deze vraag, en het antwoord van Albert Kallal die ik behoorlijk hoog heb zitten qua kennis, heb ik dat opgegeven; ik ga daar niet aan beginnen... Is ook niet nodig, want met een simpel rapport bereik je exact hetzelfde, zoals ik eerder al zei.
Ik heb ondertussen het rapport klaar; dat is nu gebaseerd op een query op basis van de drie tabellen die ik voorstelde (personen, taken en taken_per_persoon) en in dat rapport heb je nu ook geen subrapport meer nodig. Dat is dus mogelijk, als je de bron van het rapport maar goed hebt.
Het mailen is verder een klein probleempje; alleen heb ik dat nog niet eerder gemaakt in Access 2010, dus dat ben ik nu aan het uitzoeken.

... En hier is een werkende versie! Ik zou zeggen: have fun :cool:

Bijlagen

OctaFish, Michel, Fantastisch :thumb: Hoe kunnen ze het maken :) Dit is zeer behulpzaam en praktisch.
Nog een paar vraagjes met jouw goedvinden ;)
- Nu wordt per persoon via de mooie knop op het formulier een rapport naar de betreffende persoon gemaild. Is het ook mogelijk om dmv een opdrachtknop in een keer iedereen zijn eigen rapport te sturen ?
- Dan heb jij zo mooi ingebouwd de verzenddatum. Kan het ook zo gemaakt worden dat als er een verzenddatum staat dat de betreffende regel niet meer wordt opgenomen in een nieuw rapport?
- Dan een kleine verwarring voor mij (ligt dit aan mijn instellingen ? : als ik de opdracht heb gegeven om de email te verzenden via de opdracht knop en het email venster in outlook is open en ik tik nog iets aanvullend in de email of maak er html van en voeg een handtekening toe dan springt het formuliervenster van acces van de betreffende persoon op de voorgrond en de te verzenden email naar de achtergrond. Dit kan je dan niet wegklikken.
Maar sowieso hartelijk dank hoe je het nu al gemaakt heb. Ik zit ook gelijk de tabellen opzet te bstuderen en begin de logica hiervan te begrijpen. Betekent wel dat ik mijn databases maar is gaat aanpassen. Thanks :thumb: Hoor weer graag van je ! Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan