Internet thuis en op kantoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boxman

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
87
Ik heb een internet+bellen abonnement hiervoor hangt in de meterkast een modem hieruit komt een UTP voor het internet en een telefoonaansluiting.
in mijn kantoor ligt een 'dikke' grondkabel nog van de oude PTT deze komt uit in huis in de meterkast weer uit de grond afstand ±50 meter
weet iemand of het mogelijk is deze telefoonkabel te gebruiken om bedraad internet op mijn kantoor te krijgen

kan er bijvoorbeeld nog een modem worden aangesloten op dezelfde inkomende lijn of bestaan er modems die een ADSL signaal via een telefoonlijn kunnen sturen of zoiets
 
In theorie is het mogelijk om de oude KPN kabel te gebruiken voor bedraad internet hoewel deze kabel daar niet voor bestemd is zal het wel werken.

Je zal dan UTP connectoren op de KPN kabel moeten maken.
Als je dit doet kies dan een aantal aders die ver van elkaar liggen in de bundel om storing te vermijden.

Ik denk dat 2 modems op 1 aansluiting niet zal werken maar daar kan KPN je misschien meer over vertellen.

Groeten Marcel
 
mijn bedoeling is een bedraad adsl contact te hebben maar dit is immers draadloos of heeft dit dezelfde kwaliteit als een draadje
 
mijn bedoeling is een bedraad adsl contact te hebben maar dit is immers draadloos of heeft dit dezelfde kwaliteit als een draadje

Nee hoor, dit is bedraad. Het signaal gaat via het lichtnet van je huis. Maar dan moet jouw lichtnet wel hetzelfde zijn als jouw kantoor.
 
De aansluiting op kantoor is niet het zelfde net als op kantoor dus deze optie gaat niet werken :confused:


Ik denk dat ik er niet aan ontkom om toch een draad te trekken :(:(:(
 
In theorie is het mogelijk om de oude KPN kabel te gebruiken voor bedraad internet hoewel deze kabel daar niet voor bestemd is zal het wel werken.

Je zal dan UTP connectoren op de KPN kabel moeten maken.
Als je dit doet kies dan een aantal aders die ver van elkaar liggen in de bundel om storing te vermijden.
Of toch de KPN kabel (her)gebruiken.

Groeten Marcel
 
Ik heb die kabel al geprobeerd om als 'UTP' te gebruiken maar ik krijg geen signaal aan de andere kant om mijn router.
Draadjes weer doorgemeten of alles wel één op één verbonden is, maar het werkt gewoon niet

Heb begrepen dat de 'twist' van de draden hier invloed op kan hebben en de lengte zal ook invloed hebben op het signaal
 
Weet je 100% zeker dat je dezelfde aders aan het begin en eind hebt gebruikt. Sommige kleuren komen meerdere keren voor in zo'n dikke kabel.
Misschien is de kabel wel onderbroken ergens tussenin.

Anders zit er niets anders op dan een kabeltje erbij trekken of je kunt met een accespoint/router gaan werken.
Hang er bijv. 1 in de buurt van je woninggevel, ik weet niet of er obstakels zitten tussen je woning en kantoor waardoor het signaal onderbroekn kan worden ?

Groeten Marcel
 
Ik heb de aders allemaal nog een keer gecontroleerd door ze één voor één nog eens door te meten. Stroompje op eind ander eind controleren of de spanning door komt

Zal wel met weerstand en heb begrepen de 'twist'

in ieder geval bij mij werkt het niet, jammer dan
 
Hmmmmmm, jammer.

Laat je ons nog weten hoe je het uiteindelijk hebt opgelost ?

Groeten Marcel
 
Ik heb nu op een de volgende manier internet op kantoor

via de telefoonkabel heb ik het het signaal naar kantoor gebracht daar de router geplaatst en nu heb ik op kantoor bedraad internet
terug door de telefoonkabel heb de telefoonlijn naar de woning en voor internet in huis heb ik een extra router geplaatst (direct onder een dakpan) deze geeft het signaal voor mijn laptop door naar huis.
Door de afstand mis ik wel snelheid in huis en heb met regen een zwakker signaal maar tot nu toe hebben we weinig regen gehad en is het acceptabel op deze manier

voorlopig blijft het op deze manier

zo blijkt maar weer soms moet je even andersom gaan denken
 
Mooi dat je een oplossing hebt gevonden.
Nu maar hopen dat het droog blijft, hahaha.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan