URL Redirection naar IP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toxistudios

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
4
Hallo, ik host een server voor een spel, ik wil nu dus weten hoe je er voor kan zorgen
dat als iemand bijvoorbeel game101.server2.com:[port] intypt dat hij met een external ip adress verbindt (bijv 99.888.777.333) , ik hoop snel hier op antwoord te krijgen
(Ja ik heb al gegoogled, al wel 1 uur)

Greetz,

Toxi Studios.
 
Dan moet je een domeinnaam nemen, kijk bv maar eens bij www.no-ip.com, hier kan je een gratis account nemen en een dns-naam naar je IP redirecten, het enige nadeel is dat je altijd eindigt op no-ip.com, no-ip.org en alleen de naam voor de punt kunt kiezen .. maar altijd handiger dan een ipnummer onthouden ;) (dus mijngameserver.no-ip.org bv.).
 
Dan moet je een domeinnaam nemen, kijk bv maar eens bij www.no-ip.com, hier kan je een gratis account nemen en een dns-naam naar je IP redirecten, het enige nadeel is dat je altijd eindigt op no-ip.com, no-ip.org en alleen de naam voor de punt kunt kiezen .. maar altijd handiger dan een ipnummer onthouden ;) (dus mijngameserver.no-ip.org bv.).

Al eens gekeken, het werkt niet echt goed, ik heb al een dns site gevonden van dot tk, het is gratis, maar het werkt dus niet :S
 
Ik heb het 6 jaar gebruikt zonder problemen, het kan wel even duren voordat de DNS records zijn geupdate in de DNS servers .. je hebt wel een vast IP nummer mag ik aannemen ?
Staat die server intern op je eigen lokale netwerk, want dan gaat dit idd niet werken voor jou alleen, voor mensen van buitenaf wel .. het werkt prima, je doet ergens iets niet goed :D
 
Je kunt ook een account nemen bij DynDNS.org. Dan hoef je niet perse een vast IP adres te hebben. Is gratis voor 1 IP adres/Redirect.
 
Wat Roger zegt idd, ik vroeg het in dit geval om uit te sluiten dat je een domeinnaam naar een dynamisch IP had verwezen, dit had een van de problemen kunnen zijn dat het voor jou niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan