BIOS instellen DELL dimension 4300 na inbouw Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
a. Eerste stap is natuurlijk de oorspronkelijke situatie terugzetten en kijken of het dan wél goed werkt (dus, in jouw geval, de videokaart uitbouwen).
b. Ik vermoed dat je voeding van slechte kwaliteit is en/of te weinig vermogen levert. Eerst maar eens bij iemand in je buurt een stevige voeding lenen (laten we zeggen: 600 watt+ van een a-merk) en die inbouwen ipv. de voeding die je nu hebt.
Kijk wat er dan gebeurt. Natuurlijk goed nakijken dat alle apparaten (geheugen, insteekkaarten etc.) goed zijn ingebouwd én voldoende voedingsconnectoren aangesloten hebben [er zijn, bijv., videokaarten die nog een extra voedingsconnector aan boord hebben die natuurlijk ook aangesloten moet zijn voor een goede werking]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties we heben het hier over een redelijk oude dell is 600 watt niet iets te veel

haal de cmos batterij er een minuut uit doe hem er weer in en start de pc. (met nieuwe video kaart)

Laatst bewerkt:
@coolkill: Het gaat er mij maar om dat het een voeding is die zeker voldoende wattage meebrengt! Het is maar voor de test, he...

Tijs.

@dnties we heben het hier over een redelijk oude dell is 600 watt niet iets te veel

haal de cmos batterij er een minuut uit doe hem er weer in en start de pc. (met nieuwe video kaart)

heb ik gedaan,BIOS naar defaults maar weer hetzelfde probleem oorzaak is toch de HD van 80Gb wat ik wilde backuppen,deze heeft windows 7 en dell heeft er problemen mee herkent dan wel/dan weer niet!.

Voeding is prima in orde,mijn voeding past helaas niet ivm uiteinde is speciaal voor asus moederbord vermoed ik en deze is kapot net als de processor.

idee: simpele DELL desktop met werkende Processor aanschaffen,mijn HD inbouwen is helaas niet gelukt,ik zie ook dus af van aanschaf/uitbreiding RAM DDR geheugen..

Origineel is het DELL pentium 4 / 1.77mhz met slechts 512MB DDR .
2x 40 HD draait xp pro niet al te snel...

Ik zal andere oplossing moeten bedenken om mijn gegevens te backuppen die op HD van 80GB staan...

Nu is mijn volgende vraag: Minimaal vereisten aan een Processor en RAM geheugen zodat ik probleemloos 80GB erin kan zetten en mijn HD eindelijk kan back-uppen?.

Videokaart Nvidia MSI
Western Digital HD 80GB met windows 7 erop
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan