Bestands overdracht via Infrarood

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Op mijn Acer laptop zit een infrarood ontvanger, Windows 7 Ultimate 64 Bit. de software ervan is geinstalleerd. want de ontvanger werkt volgens apparaatbeheer. Maar hoe kan ik deze dan gebruiken. er word in windows niks aangegeven van draadloos bestandsoverdracht.. De laptop heeft ook bluetooth en dat werkt wel goed. Hoe kan ik nu dat infrarood gaan gebruiken en aansturen. Mijn Digitale camera heeft ook infrarood, daar wil ik het voor gaan gebruiken. zodat ik niet aldoor die SD kaart er moet halen.

Infrarood heeft een veel te lage snelheid hiervoor. Uit mijn hoofd is dit beperkt tot 9600 bps. Met de huidige camera's wens ik je veel geduld toe.

Of je een verbinding met infrarood kunt maken is afhankelijk van waarvoor de infrarood bedoeld is. Die op je camera is zeer waarschijnlijk bedoeld voor een afstandsbediening en zeker niet voor dataoverdracht. Zoek dit eerst eens na in de handleiding.

zoals ik al zei wil ik dit voor bestandsoverdracht gebruiken dit is mogelijk met deze camera.
Maar hoe doe je dit, is daar ook software voor??

Als het al mogelijk zou zijn met een camera, dan zou daarmee de software geleverd moeten zijn of deze zou op de site van de fabrikant te downloaden zijn.

gekregen camera en geen cd rom erbij als ik de software download van de site vraagt hij om de cd rom dus ik kom niet verder.
anders had ik de vraag hier niet gesteld.

Vele stellen hier vragen, zonder dat ze zelf verder gekeken hebben.

Geef je type en merk camera eens door, want ik heb ook mijn twijfels over de infrarood functie van je camera.

fujifilm finepix Z100 fd

Waarom zou er anders infrarood opzitten denk jij?

Laatst bewerkt:
Afstandbediening, zoals RogerS al aangaf. Welke Z100?

Laatst bewerkt:

Bijlagen

• Infrarood2.jpg
    Infrarood2.jpg
    129 KB · Weergaven: 328
  • Infrarood1.jpg
    Infrarood1.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 339
ja klopt heb er inderdaad fd achtergezet na je vraag welke het was, Maar er stond al duidelijk Z100 he.. en dit had ik inmiddels al gezien in de handleiding, maar het gaat mij erom om de bestanden naar mijn laptop te zenden en niet naar een andere camera zoals hier word beschreven.. of heb je de vraag ook niet goed gelezen!!!, volgens mij kan het helemaal niet naar een laptop anders stel ik die vraag hier niet.
Bedankt voor je moeite, maar hier heb ik dus niks aan. Misschien dat iemand anders wel iets weet over software voor op een laptop om bestanden over te brengen.

Sorry, dat ik jou ben gaan helpen.:confused: Echter hebben ze meerdere versies Z100, ik vroeg het niet voor niets.;) Er staat er niets over een PC of laptop in de handleiding vermeld, dus lijkt mij het niet kunnen.

PS Ja, ik had je vraag wel degelijk goed gelezen, schijnt dat ik hier wel vaker vertoef.

oke, no hard feelings. Bedankt in ieder geval. er staat wel in dat het kan als je een ir ontavnger hebt en dat heeft mijn laptop namelijk wel.
De vraag is natuurlijk hoe stuur je dat aan, want de driver is ervan geinstalleerd, maar kan het niet benaderen om iets over te zenden?

Je laptop IR wordt ook keurig in apparaatbeheer weergegeven? De IR op de laptop is ook bedoelt om te verzenden en ontvangen? Niet alleen voor een afstandbediening, wat sommige laptops hebben.

oke, als je bedoelt "draadlose verbindingen" in Confuguratiescherm zoals ik op internet gelezen had , dat zie ik dat dus niet in confuguratiescherm staan.
Bij apparaatbeheer zie ik wel dat er de CIR Receiver correct is geinstalleerd.

CIR = Consumer InfraRed
Dus dan is de Infrarood actief en geïnstalleerd.:)

Ik heb zelf geen Infrarood, dus kan niet binnen Windows kijken naar instellingen. Uit mijn hoofd dacht ik bij Start > alle programma's > Bureau accessoires > communicatie. Kun je hier wat detecteren/configureren? Hou je de camera wel binnen die 15º straal?

heelaas. in confugiratiescherm heb ik wel systeem staan en onderhoud apart.
Ik zoek in help ook en daar vind ik wel infrarood. en dan kom ik ook bij apparaatbeheer
er staat dat hij is ingeschakeld. als ik een foto verzend met de digi. Camera gebeurd er niks
de foto word wel verzonden geeft de camera aan.

toevallig heb ik een pc met afstandsbediening en als ik die op de laptop richt werkt deze dus wel.ik kan met de AB
media center starten en doorlopen. dus de IR receiver werkt wel op de laptop.
zal toch is kijken of ik de juiste software van deze camera kan krijgen. en hopen dat je daarin de foto's kan over zenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan