NTLDR ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
Ik heb het zelfde probleem,het begon met de fout 0x0000007b, toen heb ik de HD uit de pc gehaald ,en geplaatst in een andere pc als slave.heb toen de hd geformateerd want in de vorige pc deed die niks meer,en kon ik niks.9probleem 7b gaf aan om te scannen,of om bewerkingen ongedaan te maken,maar hoe doe je dat met een pc die hangt aan het begin. dus heb ik gedaan zoals net gezegd.echter heb ik nu een NTLDR probleem.
Ik heb de opgegeven oplosing gelezen echter praten zij daar over diskettes,maar mijn pc,s hebben geen diskette station.
Ik neem aan dat ik dus een usb stick kan of moet gebruiken. gebruiken,maar hoe pas ik die dan in de opstart volgorde?
en waar kan ik de opgegeven oplossing pack downloaden want de vetgedrukte blauwe link naar de site werken niet HELP GRAAG
 
Laatst bewerkt:
De eerder gegeven link is een wel erg omslachtige manier terwijl het eenvoudiger kan.

Start de pc op met de originele cdrom.
Navigeer op de cd naar de map i386.
Voor het volgende commando uit:
Copy ntldr c:\
Copy ntdetect.com c:\
(ervan uitgaande dat c jouw windows schijf is).
Herstart de pc.
Als beide genoemde methodes niet werken zit er volgens m,ij niets anders op dan een herinstal.
Ps, code 7b duid op een fout in je harddisk.
 
bedankt ,de opgegeven route heb ik gevolgd ,mijn windows cd start gewoon op ,maar toch blijft die hangen,en krijg ik weer die fout 7B.
Ik wil gewoon een herinstallatie doen maar het lukt me niet om windows te herinstalleren.
heb de schijf weer eruit genomen en geplaatst in de andere pc ,endaar dan een chkdsk uit gevoerd met reparatie van beshadigde sectors.
en toch krijg ik te maken met fout (7B).
Ik heb ergens gelezen dat iemand het zelfde probleem had en toen nieuwe bus controlers heeft gedownload en vervolgens daarmee de oude heeft vervangen toen was het probleem opgelost verder is er geen uitleg hoe of wat hij dat gedaan heeft.
is er mischien iemand die mij kan uitleggen hoe dat te doen?
 
Moe geworden van al die foutmeldingen heb ik maar een ander HD gekocht. windows geinstalleerd .maar ochDaar komt het volgend probleem om de hoek kijken.
Geen geluidt

Pc Hp Pavilion M7000 met onboard geluid kaart. Geen probleem dacht ik dan maar realtex drivers downloaden werkt bijna altijd.Ja Bijna want dit keer niet.
Hp boek erbij gehaald ,en die heeft het over creative soundblaster X-FI audio.
Ik dus op de site van HP naar drivers zoeken. drivers gevonden , maar daar is dan het volgend probleem.
Drivers downloaden tot en met uitvoeren gaat het goed.maar dan stopt de bewerking en vraagt om a.u.b. op ja te klikken voor verdere voortgang,klik je opja dan verschijnt de mededeling dat ikals administrator moet zijn ingelogd om verde te kunnen gaan. Klik ik op oke! dan verdwijnt de bewerking.
Ik heb allerlei dingen geprobeert maar ik ben toch echt de enige gebruiker van de pc (beheerder=eigenaar-administrator-aandeel houder)kortom wat moet ik nog meer?
Ik dacht eerst dat het mischien aan mijn virus scanner lag,of aan de fire wall of aan security essentials maar niks lukt
Help graag?heeft ieman enig idee?
 
Hoi,
als je de Xp Home Edition hebt log dan in op de adminaccount in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot). Dan heb je pas administratorrechten en niet eerder.
 
heb ik ook al geprobeert maar dat lukt ook niet dus.maar het vreemde is dat ik als enig gebruiker toch ook administrator ben?,Ik heb geen enkele beperkingkomt nog bijkijken dat je in veilige modus bepaalde handelingen niet kan uitvoeren omdat windows koudweg zegt dat het niet kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan