Outlook 2010, settings en mail overzetten op andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErpCity

Hoofdredacteur
Lid geworden
10 nov 2005
Berichten
6.760
Goedenavond,

Ik zou graag alle emailinstellingen, berichten, etc overzetten op een nieuwe PC (met een nog maagdelijke Outlook 2010)... Het oude OFFICE 2010 professional plus pakket draaide onder XP 32bit, het nieuwe is Win7 + OFFICE 2010 64 bit

Ik krijg dit niet voor elkaar... Laatste poging was alles wat ik vond onder Local >Appdata>Outlook in XP te kopiëren naar C:\Users\Leo\AppData\Local\Microsoft\Outlook
maar ook dat helpt niet... Outlook blijft leeg... :(

Zou iemand mij misschien enige aanwijzingen kunnen geven hoe het wél moet? Of kan het simpelweg niet? Importeren van een .pst bestand wordt trouwens ook bot geweigerd...
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet is er geen verschil tussen het format van een .PST bestand van de 32bits versie en de 64bits versie van Outlook2010. Importeren had dus moeten lukken, vooropgesteld dat er geen fouten zitten in het te importeren .pst én in het 'ontvangende' .pst bestand.

Tijd wellicht om op zoek te gaan naar scanpst*.* op de hele C: schijf, en die los te laten op zowel het te importeren als het 'ontvangende' .pst bestand.

Succes,

Tijs.
 
Hoi,

Controleer zowel in de oude als de nieuwe situatie de lokatie van het gegevensbestand (*.PST): menu Bestand > Gegevensbestandsbeheer (2007). Dit om zeker te weten dat je de juiste mappen te pakken hebt.
Of.
Probeer het eens door ex- en importeren (ook via het menu 'Bestand', althans in 2007). Vergeet bij het exporteren niet om aan te geven dat ja álle gegevens wil exporteren. Je moet dat bij een van de stappen in de wizard aangeven met een vinkje.
 
Wat probeer je over te zetten precies. Ik vermoed dat je op de nieuwe pc ook nog geen Outlook profiel hebt gemaakt en alle instellingen + emails in 1 keer wilt overzetten. Dit gaat helaas niet. Vanwege beveiliging/privacy is de optie om je accountsettings te exporteren uit Outlook verdwenen.

Om je instellingen over te zetten kun je het volgende doen:
-Exporteer met regedit.exe alles uit HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\ en importeer dit in de registry van je nieuwe pc.
-Zoek op je oude computer het bestand dat eindigt op .NK2 en verplaats dit naar je nieuwe computer (in dit bestand bewaart Outlook alle ingetypte emailadressen)
-En natuurlijk verplaats je ook het .pst bestand naar de nieuwe computer. Dit bestand bevat alle emails/afspraken/contactpersonen
-Het enige wat nog rest is in de instellingen van outlook de lokatie van het .pst bestand te veranderen in de juiste lokatie.
 
@RogerS: je vergeet nog iets. De 'regels en waarschuwingen'
 
Allen heel hartelijk dank voor de tips en adviezen! :thumb:

Ik hoopte dat het mogelijk zou zijn om, naast de gegevensbestanden, ook alle settings van de accounts te kunnen exporteren/importeren... dit blijkt, zoals RogerS al aangaf, helaas in Outlook 2010, om "veiligheidsredenen" niet te kunnen, je moet alle accounts (en in mijn geval zijn dat er nog al wat) dus weer van "scratch" aanmaken.

Ik heb nu één account aangemaakt en één .pst bestand (na reparatie met scanpst.exe want het had inderdaad een deuk) overgezet..: de postvakken behorend bij dit account vulden zich keurig! Top! Ook het adresboek verscheen weer, geheel compleet.

Ik heb ook alle registervermeldingen onder \Profiles\Outlook gekopieerd, dit bracht echter verder geen verandering...

Nu is mijn resterende vraag :eek: : Hoe koppel ik het juiste .pst bestand aan het juiste account?
 
De koppeling verzorg je via de account/instellingen in Outlook zelf.
 
OK, even uitvogelen hoe dat werkt dan... want nu werken volgende twee toegevoegde accounts perfect, maar roept het eerste account plotseling "0x8004010F het gegevensbestand kan niet worden geopend"... gaat dus met het koppelen nog iets mis....
Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan