4 GB geheugen -> 2,55 GtB

• Onderwerp starter Onderwerp starter otie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

otie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo, ik heb een laptop (Acer Aspire 5741G) en daarop 4gb geheugen (hoort zo) maar nu heb ik de standaard x64 OS er af gegooid en er win7 x32 opgezet, en nu heb ik nog maar 2,55 GB ipv 4 beschiktbaar

Da's zo goed als normaal, al is 2,5+ net iets te weinig, je zou 3,2 moeten hebben, maar een 32-bit systeem kan niet meer aan dan 3,2. Heb je soms een onboard videokaart die RAM geheugen gebtuikt?

Zal vast een onboard videokaart zijn die er ongeveer 700 Mb van afhaalt.

Hoi...

Wil je eens kijken bij...

start-uitvoeren en toets in:msconfig.
dan bij boot---geavanceerde opties.
Kijk eens of er een vinkje staat bij max memory.Zo ja...vinkje weghalen.
Zo nee...ligt het waarschijnlijk toch aan toegewezen videochip

ik heb een Nvidia GeForce GT 320M, en eerst had ik altijd wel 4 GB geheugen

Je gaf het antwoord voor 99% in je openingspost : 64 -> 32 bit. Kijk nu naar mijn eerste post en beantwoord svp de volgende vraag : wanneer / waar zie jij dat je maar 2,5 gig tot je beschikking hebt? Het maakt namelijk wezenlijk verschil of je dat bekijkt met het één of ander gadget memorytooltje dat actief is als Windows draait, of dat je 'elders' kijkt.

Linksom of rechtsom, meer dan 3,2 gig zal je nooit tot je beschikking hebben met een 32 bit OS (zoals we al schreven)

Dan maar in 2 topics hetzelfde bericht. Dat het systeem 4 gig ziet is normaal, óók voor een 32bit systeem. Je kunt er echter maar 3,2 van gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan