Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bieah

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Ik heb al wat onderwerpen hierover gelezen, maar helaas nog niet mijn antwoord erbij kunnen vinden. Ik heb een laptop die al enkele jaren prima draadloos connectie maakt met mijn access point. Sinds enkele weken maakt deze echter wel connectie, maar kan je niet meer internetten of mailen. Deze laptop doet het overigens op een draadloos netwerk bij iemand anders, het nog wel (ook al jaren).

Op mijn netwerk zit nog een draadloze laptop en die werkt nog wel. Ook een bedrade PC werkt nog prima. Aan de router heb ik niets gewijzigd. Wat heb ik al geprobeerd:

- Check via ipconfig of de laptop een IP adres krijgt: dit is het geval
- Ping naar IP adres van de router geeft alleen time outs
- Ping naar www.google.nl geeft alleen time outs
- Ping naar eigen netwerkkaart geeft wel correct reactie
- Terugzetten naar een eerder tijdstip met behulp van systeemherstel werkt helaas niet (foutmelding)
- De wireless kaart verwijderen en opnieuw installeren onder apparaatbeheer
- De router log bekeken en die ziet de laptop wel connectie maken en geeft geen foutmeldingen
- Vanaf de laptop de router admin pagina bezoeken gaat uiteraard ook niet (net als ping)

Vooral het feit dat de laptop wel met een ander draadloos netwerk connectie kan maken, maar niet met die van mij, is vreemd.

Wat kan ik nog meer proberen of is dit een bekend probleem na een Windows XP update laatst?

Sluit alle pc's/laptops.
Haal ethernetcable uit het modem.

Haal stroom van modem en wacht eens een paar uur.
Geef weer voeding.
Als modem opgelicht is, sluit dan router weer aan.
Als ook het accesspoint is opgelicht kijk dan eens of alles weer ok is.

Beiden geprobeerd, zonder succes helaas.

Ook heb ik een vaste bedrade aansluiting geprobeerd, maar dit werkte helaas ook niet, dus ik moest bovenstaande proggie's via USB op de laptop zetten.

Volgende actie is de tips van Aptje proberen. To be continued....

Helaas, de stappen van Aptje helpen ook niet. Ik heb daarnaast ook het netwerk uit de lijst verwijderd op de laptop en opnieuw geconnecteerd, maar ook dat helpt niet. Inmiddels werkt het bedrade netwerk overigens wel. Deze keer heb ik de wireless netwerkkaart uitgeschakeld en toen werkte het bedrade netwerk wel.

Iemand anders nog tips?

En als je dat eens anders om doet bij het draadloze gebeuren?

Heb je de drivers ervoor op cd?
Zo ja, kijk eens of er geen update is bij de fabricant.
Verwijder dan in Apparatenbeheer het stuurprogramma van de draadloze netwerkkaart en herstart.
Installeer de update indien je die gevonden hebt.

Laatst bewerkt:
En als je dat eens anders om doet bij het draadloze gebeuren?

Heb je de drivers ervoor op cd?
Zo ja, kijk eens of er geen update is bij de fabricant.
Verwijder dan in Apparatenbeheer het stuurprogramma van de draadloze netwerkkaart en herstart.
Installeer de update indien je die gevonden hebt.

Ook geprobeerd andersom, maar geen effect.

Helaas heb ik geen drivers op CD, dus weet niet wat voor HW het betreft. Ik overweeg steeds sterker om de laptop met Windows 7 opnieuw te installeren.

Dat was dubbel.

Laatst bewerkt:
Welke draadloze netwerkkaart zit er dan in?
Kijk eens met Speccy o.i.d.
HW?

Leen eens een usb ethernet adapter en kijk eens of je dan wel verbinding krijgt.

Laatst bewerkt:
Aptje
Welke draadloze netwerkkaart zit er dan in?
Kijk eens met Speccy o.i.d.
HW?

Leen eens een usb ethernet adapter en kijk eens of je dan wel verbinding krijgt.

Weet ik niet. Ik zal met Speccy kijken. Zojuist heb ik echter de PC aan mijn ouders meegegeven (hij is van hen), zodat ze nog eens kunnen checken of hij het wel ECHT doet op het andere draadloze netwerk bij hen thuis. Ik heb daar steeds meer mijn twijfels over. Ik kan voorlopig dus even niet op de laptop.

HW= hardware (sorry, werk in de IT)

Een USB ethernet adapter? Dus een bedrade verbinding? Die doet het op zich dus wel op de laptop. Of bedoel je iets anders?

HW herkende ik niet!

Maar dat je als IT-er niet weet wat een usb ethernet adpter is!!!!!!!!!!!

HW herkende ik niet!

Maar dat je als IT-er niet weet wat een usb ethernet adpter is!!!!!!!!!!!

Haha, ik weet wat het is, maar snap niet helemaal wat je ermee wil. De bedrade verbinding op de laptop werkt namelijk, dus zie niet precies in wat voor meerwaarde dit levert.

Ja, ja, zo lust ik er ook nog eentje! Je schrijft tocht echt "Dus een bedrade verbinding".

Maar los er van. Ik opper dit om te kijken of het in de draadloze netwerkaart zit (hw of sw)!

Ah, OK, maar dat is toch al bewezen? De bedrade verbinding van de laptop werkt namelijk gewoon, waarom dan nogmaals checken met een USB ethernet adapter?

Nogmaals GEEN bedraad!
Is het moeilijk te volgen?
De netwerkadaper kan stuk zijn ( hw).
De installatie kan corrupt zijn ( sw).

Een andere, nieuwe adapter (via usb) installeren met drivers voor os!
Is er dan wel/geen Internet.
Ik heb het dus niet over bekabelde verbindingen!
Maar over een andere draadloze ethernetkaart te installeren.

Laatst bewerkt:
Kijk, nu snap ik je. Daarom vroeg ik "Een USB ethernet adapter? Dus een bedrade verbinding?". Ik heb zelf een paar van deze USB ethernet adapter, maar geen wireless ethernet adapters. Zou ik ook niet weten hoe ik hieraan kom, zonder te kopen.

Inmiddels heb ik terugkoppeling van mijn ouders: thuis werkt hun wireless wel gewoon, dus het is specifiek de combinatie tussen mijn AP en hun laptop. Zelf heb ik 2 laptops die prima werken via mijn wireless AP.

Andere ideën (aangezien ik geen wireless USB ethernet adapter heb)? Misschien een virtuele tweede OS installeren en te checken of dat werkt, dus met een andere OS.

Ik ben inmiddels zelf achter de oplossing gekomen en deel hem graag hier. Tijdens het wachten op een wireless ethernet adapter van een vriend van mij, ben ik eens gaan kijken in de wireless router instellingen en de instellingen van mijn andere PC's. Een van deze PC's bleek een vast IP adres ingesteld te hebben (kreeg toen ook een melding in XP dat er een conflict was). Deze PC dient ook als server en staat dag en nacht aan.

Dus ik heb een IP range in de DHCP aangegeven die gebruikt mag worden, die buiten het IP adres van deze PC ligt. Hiermee voorkom je IP adres conflicten. Toen viel me ook op, dat de wireless security op WEP stond en heb deze aangepast naar WPA2.

Na deze instellingen te hebben gewijzigd, heb ik de laptop met de problemen weer geprobeerd en het werkte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan