CBR naar PDF converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen152

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
91
Wat doet mijn Programma?

Stel, je hebt een e-reader/telefoon/tablet waar je graag Comic books op wilt lezen.
Nou zal er voor de laatste twee meestal wel software zijn om *.cbr bestanden te lezen,
maar voor een e-reader is dit vaak een probleem.
Een e-reader kan vaak wel *.pdf bestanden afspelen, dus mijn programma zet cbr bestanden om naar pdf.



Plaatjes

Cbr aan het converteren
bezig.png


Rechts klik menu in windows explorer
rechts.png


Als bestand is voltooid
melding.png



Testen

Graag mensen die het onder de volgende besturingssystemen testen:
  • Windows 7 32 BIT
  • Windows 7 64 BIT
  • Windows Vista 32 BIT
  • Windows Vista 64 BIT
  • Windows XP 32 BIT
  • Windows XP 64 BIT
  • Windows 2000

Letop: Je moet .Net Framework 4.0 hebben Hier te downloaden: .Net framework 4.0

Stel je post zo op, als je hem eenmaal getest heb:
Besturingssysteem:
Werkt hij:
Opmerkingen:


Downloaden

Setup & Bestanden: Cbr2Pdf-conveter.zip
Voorbeeld Comic Book: Geheime driehoek 9 Hertz - 2 - Montespa.cbr

[edit]
Topic is al 65 keer bekeken maar niemand wil er testen?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik zie al gelijk in het eerste plaatje een verbetering:

Je kunt beter de Maximize- & MinimizeButton weghalen.

Een tweede verbetering zou zijn dat je hem (mits mogelijk) in .NET Framework 2.0 bouwt (dan hoeven mensen niet eerst 4.0 te installeren).

Ik zal hem zometeen nog eens verder onder de loep nemen... :)

[edit]Het werkt niet bij mij! Ik heb 10 minuten gewacht, maar hij blijft hier steken:
36266505.jpg


Ik heb Windows 7 Professional x86.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet meer:(
op fok! zijn er ook een aantal mensen waarbij het niet werkt.

wat gebeurt er als je in de %temp% map een map aanmaakt genaamd: strips?
Blijft hij dan ook nog steeds hangen?
 
Ja nu doet-ie het wel! Het lijkt me dan ook handig om codematig die map toe te voegen ;).

Maar waar is die PDF gebleven? Ik heb alleen maar JPEG's in de 'Strips'-map. Je kunt hiervoor denk ik het beste een 'Doel'-knop maken waarbij de gebruiker een opslaglocatie kan selecteren ;).
 
O ja! Nu zie ik hem :).

Maar je zou wel codematig die map in Temp kunnen plaatsen, desnoods tijdens de setup ;).
 
@stefanz: Waarom zou dat niet werken? Misschien heeft hij er gewoon niet aan gedacht. :)

@koen152: Als het niet werkt, kan ik je wel helpen. Post je code maar.

[edit] Het is trouwens wel irritant om 'cbrToPDF' in je WinContextMenu te hebben. Kan dat er ook uitgesloopt worden? Of in ieder geval de optie om het in-/uit- te schakelen?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel als zijn applicatie niet werkt zonder die 'Strips'-map dan heeft zijn applicatie ook weinig nut dus lijkt het mij logisch;) dat hij die map automatisch aanmaakt.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij ook logisch, maar laten we afwachten tot koen152 het vertelt. ;)

[edit]Kan iemand mij vertellen hoe ik dat irritante 'cbrToPDF' uit het WinContextMenu kan verwijderen? Ik heb het al d.m.v. het register geprobeerd en d.m.v. programma's als ShellMenuView en ShellExView. Daar kon ik 'm niet vinden. Het lijkt mij dan ook zéér verstandig om een optie toe te voegen aan het programma waarmee je dat makkelijk kan weghalen![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die map wordt inderdaad niet aangemaakt, omdat ik vergeten ben dat erin te programmeren.
 
Dat kan je zo doen:

Code:
 If Not System.IO.Directory.Exists(My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Temp & "\Strips") Then
            System.IO.Directory.CreateDirectory(My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.Temp & "\Strips")
        End If

Mag ik je code zien voor het plaatsen van 'cbrToPDF' in mijn Windows ContextMenu? Dan kan ik het er in ieder geval uitgooien.
 
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\cbrToPdf\command

cbrToPdf (map) moet je verwijderen, en dan is hij er weer uit.
 
Goedzo! :thumb:

Maar ik zou dit zéker in het programma als optie en/of in de uninstaller zetten!

In welke taal heb je dit geschreven?
 
Laatst bewerkt:
Besturingssysteem: Windows 7 Pro
Werkt hij: Nee
Opmerkingen: Na verwijderen van programma blijft (cbrtopdf) rechts klik menu in windows explorer staan, dit wordt niet verwijderd
 
Dan moet je even de posts boven je lezen:

koen152 zei:
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\cbrToPdf\command

cbrToPdf (map) moet je verwijderen, en dan is hij er weer uit.
 
Nice

Koen152, ik vind het een heel leuk programmatje.

ik heb windows 7 - 64bit
werkt het: Ja en Nee :) (na het maken van de strips folder in de temp)
Opmerking:
1. de link hierboven is offline maar je exe file is op verschillende plekken op het internet te vinden.

2. Ik vind het wel heel leuk dat je gewoon rechts op je cbr file kunt drukken en meteen kunt omzetten.

3. bij de meeste stripboeken werkt het wel maar bij somige krijg je een heel zwaar ingezoemde pdf of een hele kleine pdf. (heel vervelend) nochtans in de temp folder zien de jpeg fotos er wel goed uit. dus hier werkt die niet. ik hoop dat je dit nog kunt maken.

4. maak een about knop met je naam op want als jij dit hebt gemaakt verdien je ook de credit dit is een programma dat echt wel onbreekt op het internet! je vind wel een paar programmas maar allemaal "slechte"...

5. je kunt maar 1 bestand tegelijkertijd omzetten dit is ook wel vervelend als je er zo 200 moet doen... dit zou ook nog moeten kunnen ;)

Mocht je een nieuwe release hebben laat het aub weten want ik kijk er wel naar uit! :thumb:

Groeten,

Kris
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan