Minecraft server port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronneke1996

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
87
Hallo,

Ik wil graag met mijn vrienden een server opzetten voor Minecraft.
Ik heb als modem een Ubee evw3200 van ziggo. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het is me niet gelukt om poorten open te zetten en een ip voor mijn vrienden te vinden.
Ik heb ook al op de site portforward.com gekeken, maar mijn modem stond niet bij hun in de lijst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. En ik heb als virus scan avg anti-virus 9.0

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Is jouw computer meteen verbonden met de Modem?
|-Ja, lees het het stuk bij begin en verder.
|-Nee, dan pas ik mijn bericht aan als het niet zo is.

________________________________________________________
Begin:
Inloggen op UBEE (http://192.168.178.1/).
Klik op de knop [Geavanceerde instellingen].
Klik op de tab [Gateway].
Klik op de knop [Forwarding], in de lijst links van je.

Tussenstap:
Kijk even via je computer, [Start] [Uitvoeren], typ je "cmd", daar typ je "ipconfig /all".
Kijk je wat jouw ipadres is.
Dit schrijf je even op.

Verder:
Ga je weer daar de ubee pagina (http://192.168.178.1/RgForwarding.asp)
Vul je daar jouw ip in, en de minecraft server poort die je wilt openen.
Start port 25565 end port 25565 en klik vink je "enabled" aan
________________________________________________________
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik heb exact het zelfde probleem. ik had de stappen zelf ook al gedaan, maar ik krijg de poort onmogelijk open. ip adres en port ingevoerd bij forwarding maar het werkt nogsteeds niet. wat kan het nog meer zijn? ergens een verborgen optie die ook nog aangekruist moet worden? ik heb de port ook toegevoegd in windows firewall en mijn eigen firewall, maar dit hielp ookk niet. ook geprobeerd om mijn firewall uit te zetten (mcaffee, en windows firewall is standaard al uit) om te kijken of het dan wel werkt, maar dit heeft ook geen effect.

bedankt
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik heb exact het zelfde probleem. ik had de stappen zelf ook al gedaan, maar ik krijg de poort onmogelijk open. ip adres en port ingevoerd bij forwarding maar het werkt nogsteeds niet. wat kan het nog meer zijn? ergens een verborgen optie die ook nog aangekruist moet worden? ik heb de port ook toegevoegd in windows firewall en mijn eigen firewall, maar dit hielp ookk niet. ook geprobeerd om mijn firewall uit te zetten (mcaffee, en windows firewall is standaard al uit) om te kijken of het dan wel werkt, maar dit heeft ook geen effect.

bedankt

Virusscanner alleen uitschakelen heeft meestal geen zin, deze moet volledig van de computer af te zijn om erachter te komen of het daar aan ligt.

Is jouw computer meteen verbonden met de Ubee Modem?
|-Ja, dan zou het moeten werken. (Zoniet, dan is mcaffee het probleem. 1.Microsoft Security Essentials of 2.Avira zijn goede virusscanners)
|-Nee, dan komt er een extra stap bij. (Dit zet ik erbij als dit het geval is)

Ik wil al te graag helpen via teamviewer, helaas is dit niet toegestaan op dit forum. (pm me hiervoor)
 
Laatst bewerkt:
ik zit soms op het wifi signaal van het modem, en soms zit ik op het wifi signaal van een andere router om voor bereik in andere kamers te zorgen. maar eerst focus ik me op dat het rechtstreeks met de wifi van de ubee modem/router werkt, dus voor nu rechtstreeks.
 
Als je een Server runt van wat dan ook is het makkelijk dat je met hetzelde apparaat in verbinding blijft. Als jij steeds gaat switchen veranderd het ip van je computer/laptop.

In de meeste gevallen zou ik zeggen zet je StaticIP vast maar dit gaat niet omdat je met meer als 1 apparaat verbinding met het internet maakt. Om een staticip in te vullen word er ook gateway bijgevult en dit kan nooit bij de bijde apparaten het zelfde zijn.

Wat jij moet doen is, macaffee eraf gooien en een andere virusscanner gebruiken.
Het deel volgen wat ik zei van portforwarding zoals 2 posten eerder.

Als je er niets van snapt wil ik wel een keer via teamviewer helpen. Pm me hiervoor!
 
het is me gelukt, het ligt inderdaad aan de computer met mcaffee, heb hem nu werkend vanaf mijn desktop, en deze heeft een vast IP adres dus dat is alleen maar mooi! bedankt voor de tips!

mvg, bas
 
Help :p via teamviewer

Tintilla zal je mij kunnen helpen via teamviewer, heb je of skype? skype : wouter.brons

dan hoor ik het wel
 
Daarmee sluit ik deze topic. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarnaast mogen topics ouder dan drie maanden met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan