Ziggo modemrouter + extra router instellingen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SOLIDD

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
46
Hallo helpers,

Heb sinds kort de nieuwe "Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter" van Ziggo gekregen. Het apparaat installeren is gelukt, draadloze verbinding werkt.

maarrr.. nu hebben we boven nog een oude pc staan waar we (bedraad) internet op willen hebben en het draadloos bereik is boven een stuk minder.. Ik heb nog een vrij nieuwe router liggen van Sitecom (een 300N ik meen de WL-183) en daarmee hoop ik het signaal te versterken voor boven en via de Sitecom een kabeltje naar de oude pc boven.

schema:
meterkast>Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo>kabeltje naar boven>Sitecom draadl. router WL-183> kabeltje naar pc

Alleen bij het instellen kom ik niet verder!
ik kom op een gegeven moment bij een wizard waar gevraagd wordt naar de provider, Ziggo staat daar niet tussen dus heb 'handmatig' gekozen. Daarna wordt gevraagd naar de login methode (staat nu op PPE, zijn nog 4 mogelijkheden)
vervolgens een username, password en service?

maar ik vraag me af of ik wel goed bezig ben zo; ik heb nu op mijn laptop twee aparte thuisverbindingen staan "Ziggo 3A nogwat" (die werkt) en "Sitecom" (nog in te stellen) maar is dit de bedoeling? Ik wil straks gewoon de Ziggo verbinding in stand houden, versterkt door de draadloze router? en niet dat de extra router (Sitecom) een apart netwerk maakt. Als ik de kabel die naar de Sitecom gaat in mijn laptop doe heb ik ook gewoon verbinding, waarom moet ik dan bij de router opnieuw een wachtwoord invoeren? :shocked:


Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen, ik snap het even niet meer! :shocked:

PS: als er nog screenshots of extra gegevens nodig zijn dan hoor ik het
 
Laatst bewerkt:
Vanuit je Ziggo modem/router heb je een kabel naar je Sitecomrouter.
Oke, prik de kabel in een van de (4) lanpoorten van je Sitecom, en stel hem via je pc in.
Dus een andere kabel vanuit een lanpoort van de Sitecom naar je pc en de DHCP server disablen. Je hebt er nu een switch van gemaakt.
Beveiliging instellen alsof het een DHCP-server zou zijn, en het zou moeten werken.:)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog eens even teruggelezen.
Waarom gebruik je niet gewoon de utp kabel die je al naar boven hebt lopen.
Die extra router kun je er tussen uit laten.
Pc ip settings op auto zetten en klaar is SOLIDD.:)
 
De kabel is niet lang genoeg! Er loopt er eentje naar een slaapkamer waar de router staat en vanaf daar loopt er een andere kabel naar mijn kamer waar de pc staat ;)
het draadloos signaal is daar vrij zwak en ikzelf gebruik de vaste pc bijna niet, alleen mijn eigen laptop (en ps3 ook trouwens) maar wil dan ook graag een goed signaal

(mijn ouders gebruiken de vaste pc wel eens voor hun mail e.d. vandaar dat daar ook een verbinding nodig is)
 
waarom moet ik dan bij de router opnieuw een wachtwoord invoeren?

De beveiliging op je router zal zo ingesteld zijn.
Dus loop even de instellingen van wireless security na en zie hoe de beveiliging is ingesteld.
WPA, WEP, WPA-personal o.i.d.
Die moet je dus overnemen op je lapto.
Soms verlangt hij ook expliciet TKIP of AES.
 
hahaha ik weet niet wat er zojuist gebeurd is, maar ik heb nu verbinding op zowel laptop (draadloos) als op de vaste pc (kabel) op het 'netwerk' van de Sitecom... :|

ik kon niet meer inloggen op het routermenu, dus ik had m maar gereset en nu werkt alles ineens zoals ik wilde?! snap er echt niks meer van!!!

het probleem is eigenlijk opgelost, maar is het erg dat ik nu twee 'netwerken' heb? (1tje van de ziggo router en eentje van de sitecom router)

maar het sitecom 'netwerk' is nu waarschijnlijk nog niet beveiligd?
 
Dat je twee netwerken hebt is te begrijpen als je 2 draadloze routers hebt en geen enkel probleem.
Wel een probleem is, dat je Sitecom niet beveiligd is.
Naar ik me herinner staan de beveiligingsinstellingen onderop van een Sitecom, anders in de webinterface van je router instellen.
 
het werkt!!

ontzettend bedankt voor de hulp, verbinding is beveiligd en de sitecom router doet het nu goed als switch :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan