FTP server opzetten lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hallo. Ik probeer al dagen een ftp-server op te zetten maar het werkt niet. Ik heb al meerdere serverprogramma's en clients geprobeerd. Ik heb al 5 tutorials geprobeerd maar niks werkt. Ik wil simpelweg mijn ene pc benaderen met een andere in het netwerk, gewoon even uit te proberen hoe het allemaal werkt. Het ip-adres is 192.168.139.1 en ik heb een kpn experia box als router.
Ik heb een gebruiker toegevoegd in de server, namelijk mijn andere pc in het thuisnetwerk, ik heb poort 3000 als passive poort toegevoegd, ik heb poort 3000 op mn router ge-portforward. Ik heb een map aangemaakt waar de andere pc dan toegang toe heeft. Maar als ik het ip-adres bij de client invul, samen met de gebruikersnaam, wachtwoord en poort, dan kan de client niet connecten. Wat moet ik nou nog doen?
 
Ik weet het. En ik heb hem veranderd in 3000 en geforward op mn router en firewall.
 
Ubuntu
sudo apt-get install vsftpd

Windows
http://filezilla-project.org/

Je zou normaliter niet poorten open te hoeven zetten om binnen het netwerk een ftp server op te zetten. Waarom zou je trouwens een ftp server opzetten binnen het netwerk, handig om extern je bestanden te benaderen, alhoewel SAMBA of NFS toch veel meer functionaliteit bied binnen het netwerk dan.
 
Laatst bewerkt:
Het is me nu eindelijk gelukt. Mn router gaf de problemen. Nu ik de ftp-server hier thuis getest heb ga ik hem ook voor buiten het thuisnetwerk toegankelijk maken.
 
Het is me nu eindelijk gelukt

Hoe heb je het gefixt.
Handig voor andere meelezers, maar ook voor mij.
Heeft altijd voortreffelijk gewerkt, maar kan nu niet meer met mijn server connecten:confused:

Router instellingen nagelopen, firewall ingesteld (uitzondering) poort 21 geforwarded naar het vaste ip adres van m'n server.
Zowel niet te bereiken met BlazeFTP als met een browser.
 
Ik denk dat ik je niet blij kan maken met mijn laatste oplossing. Het bleek dat ik de poort op een verkeerde manier had geforward. Ik heb een kpn experia box en deed het forwarden voor het eerst. Ik moest namelijk eerst een spel of toepassing aanmaken en die dan toewijzen aan 1 van je netwerkapparaten. Ik had dat niet helemaal correct gedaan, maar nu is het weer goed.
 
Toch bedankt voor je anrwoord.
Mijn probleem is inmiddels ook opgelost, verkeerd ip adres:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan