Je site in het midden van het scherm; probleem IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuffie11

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Hallo,
Ik maak een site met Microsoft Office Publisher 2007 maar als ik die site online zet zit de site links van me scherm, ik heb het antwoord iegelijk al gevonden maar het probleem is; Als ik hem er bij zet dan is hij niet in het midden bij IE. Hoe kan dat dan dat de site bij IE hem niet in het midden laat zien en bij andere browsers wel?

HTML:
<div style="position: relative; width: 790px; margin: 0 auto; height: 11.0156in;">

Laatst bewerkt:
Trouwens ik heb al een manier gevonden om de code erin te doen, zonder IE het gek laat weergeven alleen op alle browsers laat hij het goed zien (in het midden dus) muv IE laat hij hem links zien? Hoe kan dat dan :O?

En als je in die bovenstaande div code eens text-align:center toevoegd? Ik zie wel gigantisch veel absolutes erin staan, heb niet in details gekeken maar als het absolute waardes zijn dan kan het kloppen dat de boel niet verschuift aangezien je een vaste top/left opgeeft hierbij. positions:relative zoals in jouw code regel is hetgeen wat je moet hebben en volgens mij was het zo dat je tov van een parent (bv body of div) een text-align center kunt doen zodat de boel in het midden gaat in IE.

En als je in die bovenstaande div code eens text-align:center toevoegd? Ik zie wel gigantisch veel absolutes erin staan, heb niet in details gekeken maar als het absolute waardes zijn dan kan het kloppen dat de boel niet verschuift aangezien je een vaste top/left opgeeft hierbij. positions:relative zoals in jouw code regel is hetgeen wat je moet hebben en volgens mij was het zo dat je tov van een parent (bv body of div) een text-align center kunt doen zodat de boel in het midden gaat in IE.
@ronald1985 Ja dankje wel maar hoe kom de code er dan uit te zien... Ik snap het wel... Maar ik kom er op een of anderen manier toch niet aan uit

zoals ronald zei, gewoon in de code zetten
HTML:
<div style="position: relative;text-align: center; width: 790px; margin: 0 auto; height: 11.0156in;">

Hé Geweldig! Dank je wel dejobse en ronald1985 het is gelukt! Hartelijk bedankt!

Gebruik de <center tag anders de center-tag:
HTML:
<center>Hier komt de website.</center>

Hoi nuffie11,
het is gelukt!
Het is een Wonder! :D

Toelichting:
Publisher kan totaal geen websites maken (wat Microsoft beweert), en is nog erger dan een website gemaakt met Word. Loeiveel overbodige codes, die bovendien ongeldige html zijn. Afgekeurde codes die alleen in de ene browser werken en niet in de andere browser, enz. enz.
Kortom: totaal in strijd met de internationaal afgesproken standaarden voor een webpagina. Ook de css-styles worden er danig verkeerd in gezet.
En dus een groot wonder als het enigszins op een webpagina lijkt! :rolleyes:

Herstel?
Opkalefateren van dergelijke pagina's is meestal onbegonnen werk. :eek:
Uithuilen en opnieuw beginnen is het beste...

Alternatief?
Voor betere resultaten kan je de volgende keer een website met KompoZer (gratis) bouwen. Misschien even wennen, maar dan komt er ook iets moois uit. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Alternatief?
Voor betere resultaten kan je de volgende keer een website met KompoZer (gratis) bouwen. Misschien even wennen, maar dan komt er ook iets moois uit. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

haha :P k had dat programma net gedouloud! (al een week of zo) ;) Inderdaad even wennen, maar goed. ik was er al van overtuigt dat het huidige programma waar is deze site mee heb gemaakt dat dat nou niet hellemaal top was :confused:

En bedankt voor de tips en de links!:D

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan