pc upgraden -> bf3+bfbc2

Status
Niet open voor verdere reacties.

dierenstudio

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2011
Ik wil mijn pc gaan upgraden om Battlefield Bad Company 2 en in de toekomst Battlefield 3 te kunnen gaan spelen.

Ik heb de volgende dingen uitgezocht:
Processor: Intel Core i5 750
Moederbord: H55 Pro
Videokaart (die ik had en niet ga upgraden): ATI Radeon 4850.
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 2 (build 6002), 32-bit.

Mijn eerste vraag is, is dit goed genoeg om Battlefield Bad Company 2 te spelen?
Volgens CanYouRunIt.com moet ik alleen mijn processor upgraden.
Mijn tweede vraag komt doordat ik een nieuw moederbord erin plaats.
Welk soort geheugen heb ik nodig en hoeveel? (volgens CYRI 2 GB)
Alle hulp is welkom, omdat op mijn vorige vraag naar upgraden voor de pc geen antwoord was.

je pc zal nu bad company 2 wel aankunnen. mijn oude athlon x2 op 2.4ghz met een hd 5750 trok hem nog. BF3 zal hij ook nog wel kunnen trekken maar ik zou de video kaart wel upgraden voor betere fps.

de processor is wel goed genoeg.

en ik zou wel voor meer dan 2gb gaan, maar omdat je 32bit hebt herkent hij maar 3.25gb maximaal. Dus dan zou ik voor 3gb gaan. 4gb is een beetje de standaard geworden maar daarvoor heb je een 64bit besturingssysteem nodig. Maar met 3gb trek je alles ook wel.

dus volgens jou zal deze spullen goed zijn en hem aankunnen, maar op welke kwaliteit?

eerlijk gezegd denk ik niet op max. BFBC2 zou op medium wel moeten kunnen. Ik speel nu met een i7 920 en hd5750 bfbc2 op ultra high. De processor is het belangrijkste maar een i5 trekt bfbc2 met gemak.

bf3 is een andere kwestie, qua processor moet je bf3 wel kunnen trekken. Maar misschien dat je grafische kaart het niet toelaat om het goed te spelen (lage fps) maar ik zou dan wel wachten tot bf3 uit is, dan zijn de huidige high end kaarten ook weer wat goedkoper geworden misschien.

de processor is wel goed alleen de grafische kaart weet ik niet zeker of die goed genoeg is voor bf3, voor bfbc2 is je pc goed genoeg.

kan ook het andere account geweest zijn.
als ik hem hoger wil spelen, zal ik over een half jaar (een tijdje nadat battlefield 3 uitkomt) die wel upgraden, ofzo.
maar ik heb nog een vraag, hoeveel moet dit eigenlijk kosten? :D

hoeveel moet wat kosten?

zoek gewoon je dingen op bij een internetwinkel (azerty en alternate zijn een van de betere)

aan videokaart, voor eentje die alles max trekt ben je nu 150+ euro kwijt. HD6850 of hoger

Waarom een i5 750? Waarom geen nieuwe Sandy Bridge? Die zijn bijna even duur maar een stuk sneller.
Als je voor de 750 gaat kan je net zo goed de 90 euro kostende X4 955 nemen, presteert bijna net zo goed.

Laatst bewerkt:
Waarom een i5 750? Waarom geen nieuwe Sandy Bridge? Die zijn bijna even duur maar een stuk sneller.
Als je voor de 750 gaat kan je net zo goed de 90 euro kostende X4 955 nemen, presteert bijna net zo goed.

ben ik het niet mee eens. Sandy bridge is misschien wel beter, maar de x4 955 presteert echt wel een stuk minder dan de i5 750

maar als het om geld gaat is de x4 955 misschien wel een betere optie. Maar de prestaties zijn dan wel lager.

voor een am3 mobo ben je misschien een keer 60-65 kwijt (kan nog wel goedkoper) en de x4 955 kost 100-110 ofzo.

maar als je het geld wel hebt zou ik toch voor de i5 of een i7 gaan.

de i5 750 kun je vergelijken met een phenom x4 970 en zelfs dan zal de 970 een overklock nodig hebben om hem bij te benen
maar het lijkt mij veel slimmer om voor sandy bridge te gaan de i5 2500 bijvoorbeeld
en ik raad je ook sterk aan om voor windows 7 te gaan die is veel vriendelijker en word goed ondersteund

en BFBC2 gaat hij gewoon op max spelen die HD4850 kun je vergelijken met een HD5770 dit spel is meer cpu demanding dan gpu
battlefield 3 zal echter een ander verhaaltje worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan