notebook

• Onderwerp starter Onderwerp starter chava
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chava

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
goededag medeforumgebruikers,

Een vraag, 2 jaar geleden kocht ik een notebookje WinXP erop.
Uiteraard gaat op gegeven ogenblik de hele XP niet meer worden ge-update, na Vista is er nu Win7.
Voorlopig doen de updates het nog uiteraard en de notebook werk lekker, maar.....
wat nu wanneer MS de updates niet meer geeft?
Betekent dit dan dat ik mijn notebook bij het grof vuil kan gooien?
Dat ik net zo lang mag wachten totdat de boel niet meer werkt?
Er zit uiteraard geen diskdrive in en de Windows-versie die er op zit is er geloof ik eentje speciaal voor notebooks in samenwerking met het merk van het ding dacht ik.

Heb ik dit juist? Kan ik hem op gegeven ogenblik domweg niet meer gebruiken?

Je kunt het net zo lang gebruiken tot de hardware er mee op houd. of je hem zelf zat bent.

qua updates. Tja. MS moet toch een keer stoppen met onderzoeken doen naar beveilig van een besturingssysteem omdat ze willen dat mensen een nieuw besturingssysteem kopen. En op zich is dat niet zo heel gek. Na 10 jaar Windows XP hebben ze de updates stil gelegd. Als er nog onbekende fouten in Windows XP zitten blijven deze er in zitten. Hier zul je weinig van merken aangezien deze er dus al 10 jaar in zitten.

Dus zolang jij geen rare dingen doet met je laptop kun je gewoon nog Windows XP blijven gebruiken.
En je bent niet de enige die nog werkt met Windows XP. Ik dacht dat ik laatst ergens las dat 30% tot 40% Windows gebruikers nog steeds XP hebben en rond de 30% Windows 7.

Hoi,

En na dit gelezen te hebben gebeurt dit pas in 2014 dus misschien ook een ander notebook;)

ik heb nog android en ubuntu op mijn laptop staan, dus maak ik me niet bang.

ok dan, bedankt voor de antwoorden, en idd weet ik uiteraard dat de updates niet door kunnen blijven gaan, dat is nu eenmaal zo.
Heb het goed allen:)

lieve groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan