Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Ziggo Modem activatie

  1. #1

    Ziggo Modem activatie

    Gegroet!

    Ik heb sinds gisteren mijn Ziggo modem in huis (Z2 abbonement) en ben er zoals verwacht niet in geslaagd dit in 1 keer aan te sluiten.

    De modem is als volgt aangesloten: De wandcontactdoos die je bij het pakket krijgt heeft mijn oude wcd vervangen, en staat via de data-coaxkabel in verbinding met de modem. De computer staat via een UTP-kabel in verbinding met de modem, geplaatst in de LAN1 poort uiteraard.

    Zodra ik de modem aan zet (aangesloten met pc en al) gaan de lichtjes knipperen voor een aantal seconden, en eenmaal opgestart zie ik o.a. groen licht bij WLAN, LAN1, en RTR. het licht bij DS en US geven knipperend blauw aan, en na een seconden of 15 gaat US uit en blijft DS knipperen.

    Volgens de handleiding moeten US en DS blauw blijven branden, maar dat doet het dus niet. Bij de volgende stap moest ik in mijn adresbalk het woord ''Activatie" typen, maar dat leverde alleen de foutmelding ''Kan pagina niet weergeven..'' op. Ik heb geprobeerd de modem te resetten, 20 minuten van stroom gehouden, etc, maar de lichtjes US en DS gaan niet aan.

    Na gebeld te hebben met de klantenservice schijnt de modem dus niet online te kunnen komen en sturen ze zo snel mogelijk zonder kosten een monteur.

    Ik probeer toch intussen te kijken wat er fout is gegaan, maar alles lijkt me goed aangesloten. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
    Laatst aangepast door Ninho010 : 3 juli 2011 om 15:04

  2. #2
    Banned vanschagen's avatar
    Geregistreerd
    26 november 2001
    Locatie
    Andijk
    Afstand tot server
    ±91 km

  3. #3
    Bij ''Tess'' kom ik hierop uit:

    Als dezelfde lampjes blijven knipperen, haal dan de stekker van de modem 30 seconden uit het stopcontact. Stop de stekker daarna weer in het stopcontact.

    Knipperen de bovenste lampjes na 20 minuten nog steeds, neem dan contact op met mijn collega's van de Klantenservice.
    Deze instructies kreeg ik ook van de klantenservice, maar zonder succes.

  4. #4
    kijk eens wat er gebeurd als je ziggo.nl intypt
    of www.ziggo.nl

  5. #5
    Quote Origineel gepost door taeser Bekijk Bericht
    kijk eens wat er gebeurd als je ziggo.nl intypt
    of www.ziggo.nl
    Bedankt voor je reactie, dit had ik eerder gelezen maar nog niet geprobeerd.

    Helaas krijg ik hetzelfde resultaat als met het woord ''Activatie". Kan webpagina niet weergeven..

  6. #6
    Wat ik nog kan vermelden intussen is dat mijn laptop de wifi-modem wel herkent (ZiggoF480C, beveiligd met WPA2-personal) als draadloos netwerk. Ik kan er verbinding mee maken door het netwerksleutel in te voeren, en dan geeft hij aan verbonden te zijn. Alleen dan is er nog geen verbinding met het internet. Ook ''Activatie" en ''ziggo.nl'' typen in de adresbalk werkt in dit geval niet.
    Laatst aangepast door Ninho010 : 3 juli 2011 om 15:18

  7. #7
    Nog 1 misschien wel nuttige vermelding: Via de telefoon is ook adsl van Telfort aangesloten. Mijn pc en de pc van mn ouders deelden de adsl verbinding via een router, maar ik sluit nu alleen Ziggo aan voor mijn computer.

    Misschien dat ik in het netwerkcentrum iets van mijn oude LAN verbinding moet verwijderen of iets dergelijks?

    edit: Lijkt me sterk btw, de lampjes op de modem doen gewoon niet correct branden, dus daar ligt denk ik het probleem.

    excuses voor het hardop denken.
    Laatst aangepast door Ninho010 : 3 juli 2011 om 15:31

  8. #8
    Probleem opgelost! De kabel moest in de verdeelkast in de straat nog worden aangesloten :S toch slecht geregeld, en ik heb er weer belkosten aan heb moeten verspillen. Klacht indienen?

    In ieder geval dank voor de hulp!

  9. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners
Aanbiedingen