Ziggo Modem activatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninho010

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
6
Gegroet!

Ik heb sinds gisteren mijn Ziggo modem in huis (Z2 abbonement) en ben er zoals verwacht niet in geslaagd dit in 1 keer aan te sluiten.

De modem is als volgt aangesloten: De wandcontactdoos die je bij het pakket krijgt heeft mijn oude wcd vervangen, en staat via de data-coaxkabel in verbinding met de modem. De computer staat via een UTP-kabel in verbinding met de modem, geplaatst in de LAN1 poort uiteraard.

Zodra ik de modem aan zet (aangesloten met pc en al) gaan de lichtjes knipperen voor een aantal seconden, en eenmaal opgestart zie ik o.a. groen licht bij WLAN, LAN1, en RTR. het licht bij DS en US geven knipperend blauw aan, en na een seconden of 15 gaat US uit en blijft DS knipperen.

Volgens de handleiding moeten US en DS blauw blijven branden, maar dat doet het dus niet. Bij de volgende stap moest ik in mijn adresbalk het woord ''Activatie" typen, maar dat leverde alleen de foutmelding ''Kan pagina niet weergeven..'' op. Ik heb geprobeerd de modem te resetten, 20 minuten van stroom gehouden, etc, maar de lichtjes US en DS gaan niet aan.

Na gebeld te hebben met de klantenservice schijnt de modem dus niet online te kunnen komen en sturen ze zo snel mogelijk zonder kosten een monteur.

Ik probeer toch intussen te kijken wat er fout is gegaan, maar alles lijkt me goed aangesloten. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Bij ''Tess'' kom ik hierop uit:

Als dezelfde lampjes blijven knipperen, haal dan de stekker van de modem 30 seconden uit het stopcontact. Stop de stekker daarna weer in het stopcontact.

Knipperen de bovenste lampjes na 20 minuten nog steeds, neem dan contact op met mijn collega's van de Klantenservice.

Deze instructies kreeg ik ook van de klantenservice, maar zonder succes.
 
Wat ik nog kan vermelden intussen is dat mijn laptop de wifi-modem wel herkent (ZiggoF480C, beveiligd met WPA2-personal) als draadloos netwerk. Ik kan er verbinding mee maken door het netwerksleutel in te voeren, en dan geeft hij aan verbonden te zijn. Alleen dan is er nog geen verbinding met het internet. Ook ''Activatie" en ''ziggo.nl'' typen in de adresbalk werkt in dit geval niet.
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 misschien wel nuttige vermelding: Via de telefoon is ook adsl van Telfort aangesloten. Mijn pc en de pc van mn ouders deelden de adsl verbinding via een router, maar ik sluit nu alleen Ziggo aan voor mijn computer.

Misschien dat ik in het netwerkcentrum iets van mijn oude LAN verbinding moet verwijderen of iets dergelijks?

edit: Lijkt me sterk btw, de lampjes op de modem doen gewoon niet correct branden, dus daar ligt denk ik het probleem.

excuses voor het hardop denken. :)
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost! De kabel moest in de verdeelkast in de straat nog worden aangesloten :S toch slecht geregeld, en ik heb er weer belkosten aan heb moeten verspillen. Klacht indienen?

In ieder geval dank voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan