Wel verbinding met modem,maar kan geen website vinden en ook geen Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
148
nadat ik ben overgestapt naar een andere internerprovider kan ik geen enkele website bezoeken en ook geen Outlook Express gebruiken.Ik heb wel verbinding met de modem Zygel.
Heb abonnement internet+vast bellen,bellen en internetten op deze mini laptook lukt wel,maar op mijn Toshiba Qosmio F20-106 lukt niet.
Heb de internetprovider gebeld en deze zegt dat het waarschijnlijk komt door het het antivirusprogramma en door de Windows Firewall.
Ik heb de Windows firewall uitgeschakeld,maar Microsoft Security Essentials weet ik niet hoe deze uitgeschakeld moet worden.Het zou ook nog kunnen liggen aan antivirusprogramma,s,die ik heb verwijderd,maar die nog gedeeltelijk op de achtergrond meedraaien en de toegang tot Internet Explorer 8 zouden blokkeren?

Wat kan ik hieraan doen om het probleem op te lossen?

Gaarne reactie.

Met vriendelijke groet,

Klaas van Wingerden
 
Wordt jouw ip adres automatisch aangemaakt?
Zit er een router tussen?

Dit zijn even wat vragen om voor mij wat duidelijker te maken hoe jouw verbinding in elkaar zit.

wat je zou kunnen proberen is om te pingen via de commandprompt.

Als je windows xp gebruikt ga je naar: Start --> uitvoeren
Als je windows vista of 7 gebruikt ga je naar Start en dan de zoekbalk onderin menu start.

typ cmd en klik op OK of druk op enter

in het zwarte scherm wat je krijgt type je "ping www.google.nl" (zonder aanhalingstekens)
Als je hier een time-out krijgt is er sowieso wat mis met je verbinding en moeten we verder gaan zoeken
Als je wel kan pingen naar bijvoorbeeld 216.239.51.99 ("ping 216.239.51.99") dan heb je wel verbinding met internet, maar werkt je dns niet naar behoren. Dit kan dan komen omdat er een vaste dns server staat ingesteld op jouw netwerkadapter die nog verwijst naar je oude modem of router.

ps. om te controleren of jouw ip adres automatisch wordt aangemaakt kun je in het zelfde zwarte scherm waar we kunnen pingen het volgende commando typen "ipconfig /all" (ook weer zonder aanhalingstekens). als er bij "Autom. configuratie ingeschakeld" "Ja" staat dan wordt deze inderdaad automatisch aangemaakt.
 
Jordi,bedankt voor de snelle reactie.
heb inmiddels een netwerkcontrole gedaan en er staan heel wat gegevens in het logboek,zoals DNS mislukt.
Inmiddels heb ik Microsoft Security Essentials ook uitgeschakeld.
Als ik op de draadloze netwerkverbinding klikt,zie ik dat mijn verbinding onbeveiligd is,betekent dat dat mijn verbinding niet automatisch geconfigureerd is,bovendien geeft onder Extra-Internetopties-Verbindingen alleen een oude inbelverbinding aan,dus niet mijn draadloze internetverbing.

Heb nog niet gepingd,moet ik dit alsnog doen of zijn er andere oplossingen?

Gaarne reactie.
 
Heeft je pc misschien je oude DNS server nog vastgehouden (en meer andere oude internet instellingen?)

- Je kunt misschien een ipconfig /release, ipconfig /flusdns, ipconfig /renew en ipconfig /registerdns doen.
- Even alles een keer uit en aanzetten (router, modem etc..)
- Heb je een router die misschien nog oude instellingen heeft?
- Je zou je netwerkkaart een keer kunnen verwijderen uit de hardware instellingen en weer laten herkennen

Dat zijn wat tips. Gaat lukken?
 
Laatst bewerkt:
sorry Mega Senior,maar dit gaat allemaal boven mijn pet.
Ik pobeer eerst maar te pingen,lijkt mij eenvoudiger,ik weet niet of dit dezelfde resultaten geeft,als wat Mega Senior aangeeft.
 
heb inmiddels geping,maar kreeg idd een time-out.
ipconfig/all gedaan en bij IP-configuratie staat:

IP-routeringingeschakeld: ja
WINS-proxy ingeschakeld nee

Bij Ethernet-adapter LAN-verbinding staat:



van medium...............medium ontkoppeld

Bij Ethernet-adapter Draadloze verbinding staat:

DHP ingeschakeld....nee

ik weet niet od it van belang is?
 
Het Ip-adres van mijn mini laptop waarmee ik wel verbinding kan krijgen is niet hetzelfde als het Ip-adres van mijn Toshiba laptop.
Kan dit kloppen of moeten ze op beide laptops hetzelfde zijn?
Bovendien begrijp ik niet waarom de draadloze internetverbinding önbeveiligd" is aangezien ik tijdens het installeren een WPA-2PSK sleutel heb ingevuld.
 
Het Ip adres moet inderdaad wel anders zijn. maar wel in dezelfde range, ik noem een voorbeeld:

pc1 192.168.1.10
pc2 192.168.2.11

Maar niet dat de andere totaal iets anders heeft: 192.10.10.5 ofzo (zijn slechts voorbeelden)

Hey maar je schrijft DHP ingeschakeld nee (je bedoelt waarschijnlijk DHCP?). Die moet je wel inschakelen. Dan krijg je namelijk automatisch een IP adres wat je waarschijnlijk wil.

Even naar start - configuratiescherem - netwerk en netwerkcentrum - in de linkerbalk: netwerkadapters aanpassen (of iets dergelijks) - rechtermuisknop op je draadloze netwerkkaart - eigenschappen - TCP/IP instellingen -

Dan ziet het er ongeveer zo uit:

TCPEigenSchappen2.GIF


Je moet dus automatisch een ip adres laten teokennen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt Mega Senior,de IP-adressen zijn inderdaad verschillend,kopt m.i.wel alleen de laatste cijfers zijn anders,dus lijkt mij OK.
Deze zijn automatisch toegekend.

Ik bedoelde idd DHCP ingeschakeld ...nee

Eigenschappen voor Internet-Protocol kan ik niet vinden via Start-Configuratiescherm-dus geen netwerk en netwerkcentrum,alleen Netwerkverbindingen of Internetopties.
 
Ik heb engelse windows en dan is het:

Control Panel\Network and Internet\Network Connections

Kijk naar de cijfertjes in mijn voorbeeld:

1. Klik met je rechtermuisknop op je netwerkkaart (in jouw geval de wireless dus he) en klik op properties (eigenschappen)
2. klik op internet protocol ipv4
3. Aanvinken obtain an ip address automatically (dit zal nu bij jou niet aanegvinkt zijn)
4. Obtain DNS server automatically

testyc.png
 
bij mij is de netwerkkaart 1394 en geen draadloze verbinding.
Mijn draadloze verbinding is:Intel(R) PRO/Wireless 2200 BG
 
Die 1394 kun je ongemoeid laten. Bij jou gaat het inderdaad om de Intel(R) PRO/Wireless 2200 BG
 
hartelijk dank voor alle moeite.

de draadloze internetverbinding en outlook express werken weer,maar nu geeft hij aan dat het draadloze netwerk önbeveiligd" is,terwijl ik wel de WPA2-PSK netwerksleutel had ingevoerd!

Hoe kan ik die weer opnieuw invoeren en waar?
 
Dat is inderdaad vreemd. Wat je kunt doen is:

1) Ga naar start
2) typ in het vakje cmd (gevolgd door enter)
3) typ ipconfig

Nu staat er vast ergen default gateway. Als je het ip adres dat daarbij staat intypt in je browsers, dan kun je je router configurerren

Gaat lukken?
 
ik krijg geen default gateway,maar

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium...................medium ontkoppeld

dus????
 
verder staat er:Windows-IP-configuratie..........niets

Ethernet-adapter draadloze verbinding:
Verbindingsspec.DNS-achtervoegsel:.....home
IP-adres...........................................192.168.1.40
Subnetmasker....................................255.255.255.0
Standaardgateway............................. 192.168.1.254
 
Klaas, dit ziet er in principe gewoon goed uit.

IP-adres...........................................192.168.1.40 -> Dhcp adres wat jouw router uitgedeeld heeft aan jouw PC
Subnetmasker....................................255.255.255.0
Standaardgateway............................. 192.168.1.254 -> Ipadres van je router en verbinding naar buiten

Dus: WIl je nou op je router je wachtwoord voor draadloos instellen, dan type je in internet explorer het adres van je gateway in: 192.168.1.254
 
sorry,maar 192.168.1.254 werkt niet,krijg ongeldig adres of kan webpagina niet weergeven of de google pagina met links,die ditzelfde probleem hebben,

Toe heb ik het Zyxel modem gereset en woeps toen kreeg ook het venster waar ik de netwerksleutel opnieuw kon invullen en ja hoor,nu is het netwerk WPA2 beveiligd,eindelijk!

Bedankt voor alle moeite,die jullie voor mij hebben gedaan,het heeft even geduurd,maar dat heb je ook wat.

Nogmaals hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan