Website online zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agonius

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
37
Hallo iedereen,

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met mijn eerste website. Ik heb een webhost en domeinnaam geregeld bij Antagonist, en met DirectAdmin (controlepaneel) Wordpress geïnstalleerd.

Ik kon toen meteen beginnen met mijn website. Ik heb nu ondertussen een eerste concept dat ik graag online wil zetten, maar ik heb geen idee hoe :)

Volgens de handleiding van Antagonist moet ik mijn website via DirectAdmin uploaden naar de map 'public_html', maar volgens mij staat hij daar al? Zover ik weer heb ik de website online gemaakt, en er staat volgens mij ook helemaal geen één bestandje van mijn website op mijn pc dat ik kan uploaden naar die 'public_html'? :shocked:

Dus, hoe zet ik mijn website online? :rolleyes:

Alvast bedankt.

Groeten,

Agonius
 
Je moet een FTP Programma hebben. Ik gebruik FTP Commander (Gratis) en je moet de ftp gegevens van je host weten. Die vind je (denk ik) in je control panel
 
Je moet een FTP Programma hebben. Ik gebruik FTP Commander (Gratis) en je moet de ftp gegevens van je host weten. Die vind je (denk ik) in je control panel

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal het proberen. FileZilla is toch ook zo'n FTP programma? (dat ik kan gebruiken?)
 
Ik kom er niet helemaal uit...

Ik heb nu FileZilla, en ik ben verbonden met de webserver, maar wat moet ik nu precies uploaden? Op mijn pc staat echt helemaal niets, en zover ik weet en kan zien staan alle bestanden al in de 'public_html' aan de rechterkant in FileZilla?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
 
Hoi Agonius,
wat moet ik nu precies uploaden? Op mijn pc staat echt helemaal niets ...
Dat kan kloppen: Wordpress is een CMS (Content Management System) dat alléén op de server werkt.
  • Als je Wordpress op je server hebt geinstalleerd, zal je een aantal bestanden daarvan moeten aanpassen.
  • Die bestanden moet je eerst downloaden, dan lokaal aanpassen, en dan weer uploaden.
  • Zo zal je o.a. je Wordpress-gebruikersnaam en password moeten opgeven.
  • Als je dat gedaan hebt, kan je via je browser naar de site gaan, en daar inloggen als gebruiker.
  • Daarna kan je bij de beheerpagina en alle andere pagina's van Wordpress komen - en ze veranderen.
Zelf heb ik geen WP, dus hoe het exact moet weet ik niet. Maar ik kwam deze tegen: http://doenietzomoeilijk.nl/wordpress/wordpress-installeren/. Ken je die al?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
___________
PS: je bedoelt toch een eigen Wordpress op je eigen server, en niet een Wordpress bij nl.wordpress.com?
 
Hoi Agonius,

Dat kan kloppen: Wordpress is een CMS (Content Management System) dat alléén op de server werkt.
  • Als je Wordpress op je server hebt geinstalleerd, zal je een aantal bestanden daarvan moeten aanpassen.
  • Die bestanden moet je eerst downloaden, dan lokaal aanpassen, en dan weer uploaden.
  • Zo zal je o.a. je Wordpress-gebruikersnaam en password moeten opgeven.
  • Als je dat gedaan hebt, kan je via je browser naar de site gaan, en daar inloggen als gebruiker.
  • Daarna kan je bij de beheerpagina en alle andere pagina's van Wordpress komen - en ze veranderen.
Zelf heb ik geen WP, dus hoe het exact moet weet ik niet. Maar ik kwam deze tegen: http://doenietzomoeilijk.nl/wordpress/wordpress-installeren/. Ken je die al?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
___________
PS: je bedoelt toch een eigen Wordpress op je eigen server, en niet een Wordpress bij nl.wordpress.com?


Waar kan ik de bestanden downloaden? En ik bedoel inderdaad Wordpress op eigen server.
 
  1. Volgens "Je WordPress-installatie voorbereiden" in bovengenoemde link moet je eerst het hele WP-pakket downloaden naar lokaal.
  2. Dan volgens "De bestanden uploaden en rechten toewijzen" uploaden en met FTP aanpassen op de server.
  3. Daarna moet je volgens "De installatie voltooien" naar de site gaan, en daar een serie opties voor Wordpress instellen.
Dan zou het moeten werken.

Maar als het pakket al klaar staat bij Antagonist, zal het anders liggen.
Ik heb (...) met DirectAdmin (controlepaneel) Wordpress geïnstalleerd.
Dan zal er niets meer geüpload hoeven te worden, en zou je meteen aan de slag moeten kunnen op de site, als je alles in DirectAdmin goed hebt ingesteld.

Meer weet ik er helaas niet over te zeggen. :rolleyes:
Maar als er op deze route een struikelpunt zit, waar struikel je dan?
Kan je Wordpress zien op de site? Kan je 'm wel zien, maar kan je niet inloggen? enz.
Hopelijk kan dan iemand te hulp schieten! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Antagonist heeft Installatron, dan heb je met een paar klikken Wordpress geinstalleerd, en hoef je eigenlijk niks meer te uploaden.

Als je dat gedaan hebt moet je gewoon het adres van je website intikken. Als je dan nog niks bijzonders ziet moet je weer even met Filezilla naar je public_html folder gaan en het bestand index.html hernoemen naar index2.html of iets dergelijks. Daarna nog een keer proberen.
 
Hoi Agonius,
Vervolg!
Je zei eerder dat je al een site had gemaakt, die je wilde uploaden. En dat de handleiding van Abtagonist vertelde hoe je dat via DirectAdmin moest doen.

Maar wat is precies die site die je als concept gemaakt hebt? Hoe heb je die gemaakt?
Het struikelpunt zou kunnen zijn dat je probeert een bestaande (eigengemaakte) site in te voegen in de Wordpress-structuur. Maar da-kennie zomaar!

Als je een eigen site in Wordpress wilt hebben, moet je volgens de constructie van WP werken: d.w.z. via de beheer-pagina van WP.
Daar kan je regelen dat een eigen template wordt gebruikt, of een bestaand template met eigen opmaak wordt veranderd, enz.
Maar je moet wel compleet binnen de CMS-structuur van Wordpress blijven, anders werkt het niet.

Of je moet Wordpress er weer af gooien, en helemaal je eigen site er op zetten.
Dan kan je naar hartelust je gang gaan met wat je maar wilt. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hallo iedereen,

Ik heb ook even contact gehad met Antagonist, en het probleem bleek heel makkelijk op te lossen... Het enigste wat ik hoefde te doen was de map 'index.html' verwijderen... :)

Toch bedankt voor alle hulp.

Groeten,

Agonius
 
Wat ik nog wel graag zou willen weten is, hoe verander ik de url van mijn website? Nu is het 'www.mijndomein.nl/wordpress', maar ik wil het woord wordpress weg... Dus dat mijn homepage 'www.mijndomein.nl' is... (zonder wordpress erachter)

Weet iemand hoe ik dit doe? Ik heb zelf al het één en ander geprobeerd maar ik kom er niet echt uit... :(

Alvast bedankt.

Groeten,

Agonius
 
Ik heb ook mijn eigen site , maar ik gebruik Drupal. ;)
Bij mij was het ook toen : mijndomein.be/drupal .
Maar mijn vader heeft het voor mij opgelost .
Maar ik gebruik OVH.
 
Wat ik nog wel graag zou willen weten is, hoe verander ik de url van mijn website? Nu is het 'www.mijndomein.nl/wordpress', maar ik wil het woord wordpress weg... Dus dat mijn homepage 'www.mijndomein.nl' is... (zonder wordpress erachter)

Weet iemand hoe ik dit doe? Ik heb zelf al het één en ander geprobeerd maar ik kom er niet echt uit... :(

Alvast bedankt.

Groeten,

Agonius

Als je er nog niet veel aan gedaan hebt zou ik vanuit DirectAdmin - Installatron Wordpress verwijderen en opnieuw installeren, en bij het installeren geen doelmap opgeven. Wordpress wordt dan in de root van de site geïnstalleerd.
 
Als je er nog niet veel aan gedaan hebt zou ik vanuit DirectAdmin - Installatron Wordpress verwijderen en opnieuw installeren, en bij het installeren geen doelmap opgeven. Wordpress wordt dan in de root van de site geïnstalleerd.

Ben ik dan niet al mijn content van mijn website kwijt? Ik heb namelijk al heel wat online staan... (nu moet alleen de domeinnaam nog goed)
 
Hallo iedereen,

Ondertussen staat mijn website online onder de goede domeinnaam, dus geen wordpress erachter, maar nu heb ik het volgende probleem...

Als ik namelijk iets wil veranderen in de settings, plugins, images etc, krijg ik de volgende foutmelding:


'Server niet gevonden

Firefox kan de server op wp-admin niet vinden.'



Hoe fix ik dit? Want nu kan ik dus vrijwel niets... :-\


(Ik heb alle bestanden verplaatst naar de map public_html onder de map met mijn domeinnaam...)
 
Ik heb heel Wordpress gedeinstalleerd, en opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles in één keer perfect :p

Probleem opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan