Batterij probleem: 49% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marije78

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
16
Hallo,

Ik ben al avonden aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem...
3 maanden geleden heb ik een vervangende (geen originele HP) accu gekocht voor mijn HP DV7 1220ed laptop, draaiend op Windows Vista. Deze accu werkte prima!

Nu, sinds 2 weken ongeveer, laadt hij niet meer op.
Ik weet niet zeker of dit na een update of iets dergelijks kwam.

Het probleem:
Mijn accu laadt niet meer op, melding: Batterij probleem: 49% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)
Als ik de netstroom er af haal, valt de laptop gelijk uit! :confused:


Wat heb ik al geprobeerd:

- Accu er uit en blazen in de contactpunten, helpt niets
- Accu er uit en laptop starten op netstroom, werkt prima.
- Andere accu er in, van de HP laptop van mijn man, werkt prima, laadt ook op.
- Andere adapter, van de laptop van mijn man, met mijn accu, maar dan laadt hij ook niet op.
- Laptop uitgezet en gedurende langere tijd aan de oplader gelaten, daarna proberen te starten zonder netstroom, dus op de accu, maar laptop start dan niet op!
- HP Battery check uitgevoerd: "Controle van de accu heeft een fout opgeleverd." Status: Vervangen
- Bios geupdate
- Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode - Installatie ongedaan gemaakt --> resultaat, hij zet dat er toch steeds weer in en hup, daar is mijn niet oplaadbare accu picto weer in de taakbalk.
- Stuurprogramma bijgewerkt (Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode) --> beste stuurprogramma's zijn al geïnstalleerd
- BatteryBar gedownload, dat programma geeft deze uitkomst:

Procent: 48,8%
Capaciteit: 28.627 mWh van 58.709 mWh
Oplaadsterkte: 0 mW
Accu: Opgeladen
Volledige gebruiksduur: Aan het berekenen... (dit blijft zo!)
Lichtnet: Aangesloten
Accuslijtage: 7,3% van 63,360 mWh

Pffff... ik weet het echt niet meer...
Hopelijk kan iemand me helpen!!

Alvast super bedankt!

Groetjes Marije
 
Laatst bewerkt:
tsja...
dat krijg je met niet originele.
ze beloven heel wat maar je krijgt alleen maar gezeik.

Een originele batterij kopen is nu de enigste optie.

Mvg, Donovan
 
Hallo

Je kunt ook nog eens proberen om de defekte batterij in de laptop van uw man op te laden , maar vermoed dat dit ook op een njet zal uitdraaien.

Probeer garantie te claimen ...

Meestal wordt er 6 maanden gegeven op een nieuwe batterijpack , soms zelfs meer.

Of .... een nieuwe aanschaffen.

De goedkoopste bron om aan deze te geraken : E-bay

http://shop.benl.ebay.be/i.html?_tr...tery&_sc=1&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=12&_sc=1

Peter
 
Laatst bewerkt:
yep, koop gewoon de originele. HP weet het beste hoe hij in elkaar moet zitten voor jouw laptop.

Batterij checker zei in je post al "status: vervangen" aan. Ik neem aandat die een originele accu bedoelt.
 
Hallo

Je kunt ook nog eens proberen om de defekte batterij in de laptop van uw man op te laden , maar vermoed dat dit ook op een njet zal uitdraaien.

Probeer garantie te claimen ...

Meestal wordt er 6 maanden gegeven op een nieuwe batterijpack , soms zelfs meer.

Of .... een nieuwe aanschaffen.

De goedkoopste bron om aan deze te geraken : E-bay

http://shop.benl.ebay.be/i.html?_tr...tery&_sc=1&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=12&_sc=1

Peter

Nee klopt, de batterij laadt ook niet op in de laptop van mijn man.
Zelfde melding.
Ik zal eens kijken naar de garantie.

Ik hoopte eigenlijk dat het een driverprobleem zou zijn oid, zodat ik het 'even snel' zelf kan oplossen.
 
Tja, een vervangaccu lijkt mij ook niet het probleem.
Ik kan me niet voorstellen dat alleen HP zou weten hoe de accu in elkaar steekt...

Daarbij heeft mijn originele accu het ook begeven... zo gaat dat dus helaas met accu's.
 
mijn accu (ook van HP) heeft het na 2 jaar begeven. hij houd het nog geen 10 minuten vol op energie besparing :D
Dus ik ga voor een desktop:p
 
aan netstroom accu wordt niet opgeladen

ik heb het probleem ook gehad.
Oplossing : Ik ging effe werken op mijn accu zonder netstroom/oplader.
ik liet zo'n 5-10% van de accu eraf ( dus 90% en je maakt er 80% van ) en dan oplader eraan en hij deed het! :p

groeten MisterBam24.
 
Laatst bewerkt:
En daarme voorzie ik dit topic van een slotje.Topic is enkele maanden oud en mag volgends de regels in ruste blijven;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan