soetie1993
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jul 2011
Na erachter te zijn gekomen dat mijn laptop iets te zwak is voor de echte spellen op max maar besloten dan een pc te kopen.
ik wil graag een zo'n goed mogelijke game pc, budget is 1500 euro +- 150 euro (inclusief scherm, windows, garantie(liefst 2/3 jaar) en in elkaar zetten.)
zal hem vooral gebruiken i.c.m. mijn samsung 40" 3d tv om games te spelen op full hd in stereoscopic 3d als het spel dit ondersteunt. (met ps3 controller op pc via bluetooth)
het pc scherm hoeft daarom niet super groot te zijn, dacht aan ongeveer een 21 inch full hd scherm.
ik zoek dus vooral een pc die de nieuwste games (bv witcher 2) met alle opties op max kan spelen en dit de komende 2/3 jaar kan blijven doen, als dit kan met dit budget.
het zou ideaal zijn als hij ook niet al te veel geluid zou maken.
verder geen behoefte aan blu ray branden of dergelijke, afspelen hoeft ook niet want dat kan ik met mijn ps3. 1TB HDD moet ook voldoende zijn. SSD hoeft voor mij niet.
Voorkeur gaat dus vooral uit naar een goede videokaart, weet niet of er ook kaarten zijn die meer dan 60hz ondersteunen (bv 100 of 200) want mijn tv kan 200hz input aan.
jullie weten vast wat beters dus het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, want ik heb er weinig verstand van.
Edit : besloten beeldscherm los te kopen, budget voor pc zelf blijft dan 1500 euro
ik wil graag een zo'n goed mogelijke game pc, budget is 1500 euro +- 150 euro (inclusief scherm, windows, garantie(liefst 2/3 jaar) en in elkaar zetten.)
zal hem vooral gebruiken i.c.m. mijn samsung 40" 3d tv om games te spelen op full hd in stereoscopic 3d als het spel dit ondersteunt. (met ps3 controller op pc via bluetooth)
het pc scherm hoeft daarom niet super groot te zijn, dacht aan ongeveer een 21 inch full hd scherm.
ik zoek dus vooral een pc die de nieuwste games (bv witcher 2) met alle opties op max kan spelen en dit de komende 2/3 jaar kan blijven doen, als dit kan met dit budget.
het zou ideaal zijn als hij ook niet al te veel geluid zou maken.
verder geen behoefte aan blu ray branden of dergelijke, afspelen hoeft ook niet want dat kan ik met mijn ps3. 1TB HDD moet ook voldoende zijn. SSD hoeft voor mij niet.
Voorkeur gaat dus vooral uit naar een goede videokaart, weet niet of er ook kaarten zijn die meer dan 60hz ondersteunen (bv 100 of 200) want mijn tv kan 200hz input aan.
jullie weten vast wat beters dus het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, want ik heb er weinig verstand van.
Edit : besloten beeldscherm los te kopen, budget voor pc zelf blijft dan 1500 euro
Topic is een beetje rommelig geworden daarom hier nog eens wat ik nu heb en wat ik nog niet heb / graag zou willen weten / hulp bij nodig heb.
Dit heb ik nu.
Ik zou graag nog willen weten :
- Of de behuizing nu wel HDMI output heeft, want dit zie ik nergens.
- Zijn alle hardware onderdelen met elkaar compatible?
- Wat vinden jullie van het moederbord, de behuizing, koeling, netwerkkaart en de voeding?
- Hoe werkt overclocken precies / welke koeler heb ik hier voor nodig, hoeveel ghz kan deze processor dan halen?
- Ben ik nog iets vergeten voor verder in het systeem of raden jullie nog wat aan?
- De grafische kaart kan "Crossfire" aan, wat betekent dit en heb ik dan een betere voeding nodig ?
- Of de dvd writer gewoon degelijk is, want hij is wel erg goedkoop.
- Wordt deze bluetooth adapter zo wel ingebouwd door azerty?
Wat er nog in moet :
- Een netwerkadapter die geschikt is voor draadloos internet (kom hier echt niet uit)
Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie nog punten van verbetering zien binnen het budget van €1500.
(is het corsair dominator RAM geheugen bv veel beter dan de vengeance uitvoering?)
(ik dacht zelf toch aan de i7 2600k processor met het oog op de toekomst, of ik weet niet of er onderdelen zijn die goedkoper kunnen voor dezelfde prijs)
Alvast bedankt![]()
Laatst bewerkt: