zelf een linux distributie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
70
Hallo forum.

Ik wil zelf een linux didtributie maken, maar hoe doe je dat. Wie wil mij helpen.
 
Download de "sourcecode" op http://www.kerel.org ,pas het aan naar je eigen wensen en dingen...
Maar let wel: dit klinkt makkelijk maar dat is het totaal niet!
 
Als je niet weet waar je moet beginnen zou ik er van afhaken. Het klinkt leuk, maar technische kennis is zeker vereist.

P.s. Als je de source code download. 1 spatie toevoegt en weer build dan heb je in principe ook je eigen distributie.
 
Ben al zeer geruime tijd bezig met mijn: "eigen" Linux .. Dat is gebasseerd op LFS (Linux From Scratch). Als je weet waar je mee bezig bent, en over voldoende kennis beschikt, zou ik je er eventueel (let! eventueel) er wel mee willen helpen. Heb je echter net ontdekt wat het: "ls" of het: "ps" command doet in de command line, dan haak ik af ;)
 
@Naarling. ja een N te weinig,typen op mijn telefoon blijft lastig ;-)
 
Ik zeg gewoon: Niet moeilijk doen, probeer Suse Studio!

mr32 :cool:
 
Ik zeg gewoon: Niet moeilijk doen, probeer Suse Studio!

mr32 :cool:

Mischien dat de topic starter er meer in is geintreseert dan de doorsnee 'gebruiker'. Dan is het zelf in elkaar sleutelen van een 'eigen' distributie een mooie leer curve ;)

Met een ISO downloaden, installeren en gebruiken als een gebruiker .. Tsja, daar leer je niet zo heel erg veel van (no offence overigens) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan