R4i SDHC 3DS werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

IsisAnubis

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
7
Heb een R4i SDHC 3DS kaartje plus een geheugenkaartje gekocht van 4gb vorige week, en heb er toen de kernel en alles op ge�nstalleerd zoals het hoorde en nadat ik het geupdate heb werkte ie ook prima.

Maar een paar dagen geleden drukte ik per ongeluk op updaten, maar omdat ik hem al geupdate had heb ik men DSLite dus uit gedaan.
En kwam de volgende dag opeens achter dat de DSLite men R4i SDHC 3DS kaart niet meer herkend ofzo.
Ik heb eigelijk geen idee wat er precies aan de hand kan zijn.
Steeds als ik mijn DSLite opstart dan zegt ie no game card inserted ofzo, maar hij speelt wel mijn officiele spelletjes af die herkend ie wel maar niet de R4i kaartje.

Heb ook al het geheugenkaartje geformatteerd meerdere malen, maar het heeft niet geholpen, nog steeds no game card inserted.
Betekend dit dat mijn R4i SDHC 3DS kaartje is beschadigd of alleen het geheugenkaartje ofzo? Of is het waarschijnlijk iets anders dat er aan de hand is?

Kan iemand me hiermee misschien helpen, die weet wat er hier nog aan te doen valt??
 
Als ik het goed begrijp heb je je DS geupdate. Dan moet je waarschijnlijk de nieuwste software versie voor je R4i op het kaartje zetten. Nintendo heeft dan weer een beveiliging tegen de kaartjes verzonnen en in de update gezet.
 
De versie van de Kernel die ik op de kaartje gezet had was: V1.42b die heb ik van de site af dat op mijn R4i SDHC 3DS kaartje staat. Ook heb ik UpdateV2.0.0 van die site af, maar vind die UpdateV2.0.0 nu niet meer terug op de site.
Misschien dat het die UpdateV2.0.0 dan is geweest. Maar wat zou ik nu aan mijn kaartje kunnen doen dan? Want zie op de site geen nieuwe versies of updates etc. staan niks nieuws voor de R4i SDHC 3DS kaartje dus.
En als het inderdaad zo is dat Nintendo een beveiliging in die update heeft gezet, is er dan nog wel iets dat ik aan mijn kaartje kan doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat de laatste versie is maar als je er op googled moet je het kunnen vinden.
 
Vond op google net dit:

Op 7 juni 2011 is namelijk de nieuwe versie van de 3DS firmware uitgekomen die Eshop functies toevoegd aan de 3DS echter blokkeert deze ook de meeste 3DS kaarten.
De makers van de R4i SDHC 3DS hebben hiervoor een update uitgebracht die het mogelijk maakt om de R4i SDHC 3DS weer te gebruiken op een Nintendo 3DS met versie 2.0.0.

Dat 2.0.0 was ook de versie die ik op mijn DSLite had gezet, ligt het daar dan niet aan?
Hoop alleen niet dat ik mijn kaartje beschadigd heb door het uitzetten van de DSLite tijdens die update. (Want had em namelijk al eerder ge update).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er ook niet veel verstand van maar ik zou alles eens opnieuw doen. De DS updaten. Kijken of hij werkt met een origineel spel en daarna de R4 updaten.
 
DS updaten kan dat wel bij een DSLite dan? lees op google dat dat alleen mogelijk is bij DSi, maar heb alleen maar een DSLite.
Mijn DSLite werkt wel met originele spellen gewoon, het is alleen de r4i sdhc 3ds kaartje die er niet op werkt.
Heb ook al geprobeert de R4i te updaten, maar alsnog geeft mijn DSLite de kaartje niet aan en bij een vriendin van me geeft ie de R4i kaartje wel aan, alleen blijf die haken bij loading.
 
Misschien de verkoper van het kaartje benaderen. Misschien heeft hij een oplossing. Ik weet het ook niet meer.
 
Helaas gaat dat moeilijk, had hem namelijk op de markt gekocht.
Wil ook wel een nieuwe kopen anders, alleen weet niet bij welke winkels ze ze ongeveer verkopen.
 
Toen ik gisteren iemand sprak op een markt zei die dat de ds kaartjes met .com en .eu geblokkeert zijn ofzo, dat nintendo ofzo daar tegen strijd.
Maar goed heb een nieuwe gekocht en deze werkt nu wel prima.
 
Ze mogen in ieder geval in Nederland niet meer legaal verkocht worden. Maar fijn dat het nu meer werkt. Lag het toch aan de software op het kaartje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan