games worden niet goed gespeeld vanuit onstspanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopieb

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
als ik bij ontspanning bijv. patience opstart krijg ik een foutmelding:
hardwareversnelling is uitgeschakeld of word niet ondersteund door het stuurprogramma van de videokaart, waardoor het spel mogelijk langzamer wordt uitgevoerd. zorg ervoor dat het meest recente stuurprogramma van de videokaart is geïnstalleerd en dat hardwareversnelling is ingeschakeld.
het spel word hietdoor traag gespeeld en niet in het goede "formaat"

Hoe kan ik zien of ik het meest recente stuurprogramma voor mijn videokaart heb?
Hoe kan ik zien of hardwareversnelling is ingeschakeld, of hoe kan ik hardwareversnelling inschakelen?

Welke windows versie heb jij?
hardwareversnelling kun je veranderen in de opties van je beeldscherm.
wat voor een merk en type pc heb je?

Laatst bewerkt:
ik draai sinds kort op win 7, dus het kan zijn dat niet alles al up to date is...

Dan geef eens je merk en type pc dan kunnen we kijken.
Kijk eens in apparaatbeheer of er vraagtekens staan?
start>computer>(Rmuis hierop dan eigenschappen)apparaatbeheer.

ik heb een acer laptop, 7730G

Bij aparaatbeheer staan geen vraagtekens, daar had ik ook al gekeken.

Ik krijg alleen hardwareversnelling nog niet ingeschakeld, kan dit niet egt vinden bij beeldscherminstellingen

Staat er ook niet bij win7.
windowsvlag+R drukken typ hier dxdiag dan enter kun je zien of die aan staat maar dat zal wel.onder tab beeldscherm.

ik heb daar wel drivers vandaan, heb deze site via een van mijn eerdere vragen al gehad,
alleen geen antwoord op mijn laatste reactie of ik al die drivers die na de selectie komen moet installeren?
want welke driver zou ik voor dit probleem nodig hebben? (selecteerr: notebook > ACER >7730G, win 7 ultimate)
er komt een hele lijst drivers, maar naar mijn idee geen een voor mijn videokaart...

De drivers voor de videokaart staan onderaan (Stuurprogramma voor VGA).

idd de vga driver.
kijk ook naar welk systeem je hebt 32 of 64 bits systeem.
start>Rmuis computer>eigenschappen>type systeem.
Kijk ook eerst in apparaatbeheer bij beeldschermadapter welke videochip je hebt de nvidia of de intel,(er staan er namelijk 2 drivers voor vga)Waarschijnlijk heb je de NVIDIA GeForce 9600M GT.

Laatst bewerkt:
thanks voor alle info, na de installatie van het goede stuurprogramma werkt hij weer als vanouds:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan