mini pc/ barebone

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
629
Hoi,
Wat ik zou willen is een mini pc (of barebone) waarmee ik hd video (van bijv.DVD) op een full hd tv kan afspelen met behulp van Windows mediacenter. Bovendien zou draadloos internet op die pc wel handig zijn. En een vrij slot mag ook nog; Altijd handig voor een uitbreiding.

Wat ik echter niet weet is aan welke eisen een dergelijke pc moet voldoen. Ik bedoel processor, videokaart, geheugen e.d.
Wie wil me op weg helpen?
 
kan je dit even in vullen dan kunnen wij jou beter helpen

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
 
Hoi firest0rm

Budget - Ong. 300 euro
Doel - Internet+Email / Full hd tv aansturen bij het bekijken van HD film vanaf DVD of HD
Omgeving - een stille pc
Assemblage - zelf in elkaar zetten
Welk OS wil je: Windows 7
Opties / randapparatuur - Dvd speler

Hoop dat dit helpt?
 
poeh das wel heel erg laag budget windows 7 kost al 80 euro dan hou je nogmaar 220 euro over de pc zelf

ik zal kijken of er iets mogenlijk is (denk het zelf niet eerlijk gezecht)

okey ik heb wel wat bij elkaar kunnen schrapen het is helaas wel 30 euro over budget (hoop dat dat niet erg is)
klikerdeklik
de barebone pc beschikt van een APU inplaats van een losse cpu en gpu
de gpu en cpu zijn nu samengevoegd tot 1 chip waardoor de prijs lekker laag kan blijven
en dat je tog nog redenlijke prestatie kan verwachten van je pc

en je kan een APU upgrade uit voeren in de toekomst, de APU A8 bijvoorbeeld (er komen er nog meer uit)
dus je zit niet gebonden aan 2 jaar plezier

de APU kan HD materiaal doorgeven via een HDMI kabel
er zit geen draadloos bij dat wel ik weet niet of dat een echte must is zo ja dan word het duurder

ik raad je aan om windows 7 van een vriend of kennis te verkrijgen dan bespaar je 80 euro en kun je dat uitgeven aan componenten die je nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
Ok, alvast bedankt voor de genomen moeite.
En wat zijn de mogelijkheden als ik W7 en de DVD speler niet mee laat tellen in het totaal?
Kom ik dan ergens in de buurt van een I3 processor of is dat weer overdreven voor hetgeen ik er mee wil gaan doen?
 
de processor die ik heb geselecteerd is sterker dan een i3
en i3 zijn dual cores terwijl dit een quad core is

en ja je kan dan voor de APU A8 gaan die is nog sterker
klikerdeklik
het lijkt mij slimmer om het bij een Fusion systeem te houden
bij een i3 systeem moet je dan ook rekening gaan houden met een GPU terwijl dit ingebakken zit in de APU (en die is behoorlijk sterk)
 
Laatst bewerkt:
Ok, Da's een duidelijk verhaal.
Mis alleen nog een passende HD en eventueel een moederbord geschikt voor draadloos internet.
 
ik zie nu pas dat ik de harde schijf ben vergeten:eek:
klikerdeklik
dit is wel exclusief windows 7 anders kom je op 400 euro uit
kan je windows 7 niet van iemand anders verkrijgen een vriend of kennis?
het scheelt 80 euro...
 
Hoi,
Ik denk dat me dat wel gaat lukken, dat met die W7 en een DVD speler.
Heb je nog een idee voor een moederbord met draadloos internet of wordt het dan weer erg duur?
Ik spaar liever een maandje langer dan dat ik later terug moet komen op mijn aankoop.
 
Nou hier kan ik wat mee!
Firest0rm ontzettend bedankt voor de tijd die je hier aan hebt moeten besteden!
Ik ga alles nog eens rustig bekijken. Met deze informatie kan ik zeker een goede keuze maken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan