Probleem internet/netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesys

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
15
Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik het probleem dat mijn internet/netwerk verbinding steeds wegvalt.
Ik heb dan 1 minuut verbinding en dan 10 minuten weer niet en dan weer 1 minuut wel.

Mijn vista pc is met een kabel verbonden met een speedtouch 510 modem.
Ook is aan het modem een robotics accesspoint verbonden voor een draadloos netwerk.
Draadloos gebruiken mijn kinderen, zonder problemen, nog een pc en laptop.
Dit netwerk werkt al enkele jaren probleemloos.
Toen ik mijn pc, voor te testen, even draadloos met het netwerk verbond had ik het zelfde probleem.
Verder uitgevoerd: modem gereset, virusscanner/firewall uitgeschakeld maar probleem blijft.
Opvallend is dat vista blijft aangeven dat er verbinding is met Lokaal en Internet.
Wanneer er verbinding is dan zie ik in het netwerkcentrum alle aangesloten apparaten en gebruikers.
Is er geen verbinding dan zie ik alleen de gebruikers maar openen lukt niet.
Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.
Jan.
 
als het probleem enkel draadloos is dien je even int te logen op de draadloze APP kijken wat de instellingen zijn (of deze nog correct zijn) even surfen naar de site van je draadloze app of er geen firmware updates zijn indien deze er zijn ze zeker downloaden en toepassen op de wireless app.

en anders dien je ook even te kijken naar de verbinding van de WAN denk niet dat het daar aan zal liggen aangezien je met de kabel goeder verbining hebt
 
alain1988,

Dit probleem doet zich zowel voor als ik met een vaste verbinding werkt of draadloos.
In beide gevallen valt de verbinding steeds weg.
 
heb je al eens gekeken wat widows probleem oplossing zeg (soms zeg hij het is de gateway of dns die fout is )
 
alain1988,

Tot mijn grote verbazing werkt mijn pc sinds zaterdag middag weer normaal.
En dit terwijl ik niets aangepast heb.
Ik kan alleen maar vermoeden dat mogelijk mijn virsuscanner/firewall (panda) de schuldige is geweest.
Hoewel ik hem voor te testen wel een keer uitgeschakeld had.
 
ja dat is heel goed mogelijk panda is nogal een harde anti virus

nuja hopelijk blijft het zo he
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan