Pc opgestart dan pas internet na even wachten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Mijn pc hangt aan een D-link router.
Wanneer ik nu mijn pc opstart dan moet ik altijd +- 10 seconden wachten vooraleer ik op internet kan.
Dit is zeer lastig daar mijn anti-virus ook contact probeert te zoeken om te updaten.
Ook wanneer ik dan firefox open of mijn mails snel even wil binnenhalen is het wachten tot de verbinding er is.
Kan ik dit nergens aanpassen zodat er wel onmiddellijk internet is ?
 
Als er opgestart wordt, moet er aardig ( achter de sschermen) wat geladen worden.
Wat is dan 10 seconden!

Mogelijk heb je in de loop der tijd wat meer programma's er op gekregen en duurt het daardoor wat langer.
Ook kan de keuze van bijv. een virusscanner iets verschil uit maken.

Maar beter even wachten en goed beveiligd het Internet opgaan, dan holder-de-bolder iets openen met gevolgen.

Toevoeging:
Een pc dient ook geschikt te zijn voor de toepassingen en besturingssysteem.
Dus zaken als (te) weinig geheugen en wat langzame processor kunnen hier ook toe bij dragen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat bedoel ik niet.
Wanneer de pc is opgestart duurt het nog een poosje voor ik op internet kan.
 
Ja, dat bedoel ik precies.
Achter de schermen moet dus het nodige nodig geladen worden voordat je Internet op kan.

Je kan dan bijv. al de verkenner openen, maar het lukt nog niet een pagina in je browser te openen.

Heb je misschien McAfee?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
allereerst moet je firewall opgestart zijn en je internetverbinding vrijgeven. Als om de e.o.a. reden de firewall wat langzamer opstart dan de rest dan moet je idd ff wachten. Wellicht controleert je antivirussoftware ook nog eerst de opstartprogramma's voordat ze geladen worden. Daarbij is ook nog van invloed of je bekabeld of draadloos bent verbonden. Kortom een directe oorzaak is niet zomaar 1-2-3 aan te geven.
 
Heb Eset en heb het probleem gevonden.
Het gaat hier trouwens om opstarten uit de slaapstand.
Heb Eset niet mee laten opstarten en dan kan ik direct op internet.

Kan ik hier wat aan doen ?
 
Dat is dom!

Dan ga je dus onbeschermd het Internet op!

Inschakelen en even geduld opbrengen, dat kan je dan een hoop sores besparen!
 
Laatst bewerkt:
Wou meer even testen waar het probleem zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan