Sitecom Nas MD-253 geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivanti

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Beste medehelpmijers,
Ik heb een Sitecom-nas gevuld met nieuwste firmware (v2.3.33),was (v2.3.15).
Volgens aanwijzingen fabrikant gewerkt.
Is na deze bewerking enkele aangemaakte mappen met inhoud kwijt.
Hdd geplaatst in win vista machine en kan daar niet gelezen worden.
(geformatteerd in cdfs formaat).
Wie wil en kan mij helpen?

Dit heb ik nu ff anders, ook deze ( 2.3.15 >>2.3.33 ) erop gezet met de handeling beschreven zoals op de website van sitecom, maar de boel blijft uit, ik kan de ( //sitecomnas ) niet meer benaderen alsof de upgrade niet is gelukt? iets wat toch als geslaagd werd aangegeven tijdens deze aktie. Ding net binnen dus sitecom maar eens bellen wat hier nu de bedoeling van is.

to be .......

md 253

tijdens de furmware update heb je toch wel de 2 hd er uit gehaald ? :)

Yep, zoals beschreven op de website ivm het in bezit hebben van een lager frimware dan V2.3.25

Bij emtec ( media/nas ) heb je bv de mogelijkheid de zaak te uppen door een memkrt en dan de knoppen/voeding inschakel proc, ben bang dat dit niet opgaat met de MD 253

Laatst bewerkt door een moderator:
sitecom md 253

en waren de schijven ook ingesteld als raid 1 ?

Yep, iets wat volgens mij niet echt heeft te maken met het () falen van de upgrade, maar idd zo stonden ze beide, ook omdat dit werd herkend als 2 gelijke schijven dus automatisch Riad 1 bij install.

Nu denk ik te begrijpen waarom de prijs van de MD-253 is gekelderd, tis mogelijk een B ontwerp met een falend karakter, een leuk ding waar je wel wat me kan maar eigenlijk veel te weinig. hopelijk heeft de verkoper en! merkdealer een goed en werkend antwoord.

W..

Laatst bewerkt:
@wivanti:Welkom op Helpmij..:thumb:

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.Het is niet toegestaan meeteliften in een topic van iemand anders.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Thx Frank,

Ik had wel het gevoel op een open forum te zijn beland en niet in een exameklas, ...:confused: maar goed, regels zijn regels, had ik ze maar beter moeten lezen.

Zo ook dit " geen Windows Explorer 9 gebruiken, deze fouten kwamen er alleen in dank zij Windows Explorer 9"
dan had ik mogelijk deze sorus niet gehad.

no hard feelings:thumb:

Beste medehelpmijers,
Ik heb de NAS na overleg met Helpdesk (informatique) retour gestuurd ivm falend upgrade poging.
Mogelijk krijg ik deze weer werkend en mogelijk met vernieuwde firmware versie of een nieuwe NAS, we gaan het zien....

Wilco

Geachte heer,

Op onze website (zie onderstaande link staat beschreven wat de oorzaak kan zijn)

http://www.sitecom.com/support-product/productid/758#frequently_asked_questions

We hebben een probleem ontdekt in oudere firmwares (voor 2.3.25), waardoor een mogelijkheid bestaat, dat er fouten optreden bij het upgraden van de firmware. Deze mogelijke fouten kunnen alleen opspelen als u de NAS update, terwijl de harde-schijven nog in het apparaat zitten.

Als dit een falende upgrade van de firmware betreft adviseer ik het apparaat te retourneren bij de verkopende de partij.

Mvg Sitecom

Laatst bewerkt:
Deze heb ik gelezen en zoals beschreven opgevolgt met falend resultaat, hoopend op een beter afloop na retour zending van de NAS.

Wilco

Dat geeft een gerust gevoel straks weer een werkende NAS te hebben draaien, van de verkopende partij nog niets vernomen ( behalve dat het is ontvangen ) maar heb vertrouwen dat dit wel goed komt.

Vandaag de nieuwe NAS md 253 ontvangen, we kunnen weer beginnen met de nasopzet.
Een goede aftersales afhandeling met dank aan Informatique en Sitecom.

Tot de volgende vraag / antwoord

Wilco

Wederom een hik, de nieuwe NAS ontvangen, de laatste firmware ( 2.3.33 ) erop gezet via Firefox... verliep prima, nu na het installeren van de drives en de zaak weer onder spanning te hebben gezet kan ik via de http:// functie de instellingen niet meer bereiken omdat de admin/admin ( is niet veranderd ) niet meer als geldig account word herkend.
pfff wat is dit nu weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan