geen toegang tot draadloos modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten29

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
6
Sinds kort werkt de verbinding met ons draadloos modem van sitecom (type: 140g+) niet meer, na een paar jaar het probleemloos gedaan te hebben. Het probleem is begonnen nadat we enkele (verkeerde ?) instellingen hebben gewijzigd voor het tijdelijk aansluiten van een internetcamera. Het probleem is dat we nu geen toegang meer krijgen tot het sitecom modem (via de browser) om sowieso instellingen nog te kunnen aanpassen. De computer lijkt ook geen signaal van het draadloze modem op te vangen via het netwerkcentrum.
  • De standaard IP adressen (die ook in de handleiding van sitecom staan) werken niet,
  • via het command IPCONFIG komt alleen het IP adres van het externe modem naar boven.
  • We hebben het sitecom modem ook gereset, maar dit had geen effect.
Naast het draadloze, interne modem hebben we een externe Zyxell modem/router. Via een kabel tussen onze computer en deze externe modem hebben we toegang tot internet als we dus het draadloze modem “passeren”. Als we dit snoer aansluiten op het draadloze modem krijgen we nog steeds geen toegang.

We hebben geen flauw idee meer in welke richting we de oplossing moeten zoeken. Heeft iemand wijze raad?
 
Op de Sitecom de functie van de DHCP server uitschakelen.
Dan maak je er gewoon een switch van.
De utp kabel van je Zylex moet je dan wel in een lan poort van je Sitecom steken.
 
Dank je voor de reactie. Probleem is alleen dat we dus niet in de sitecom kunnen komen om DHCP om te zetten in switch.
 
Ontkoppel de pc van de Zylex.

Sluit i.p.v. hiervan de Sitecom aan alleen aan de pc aan. Via 192.168.1.1 /192.168.0.1. inloggen en stel deze in als switch.

Dan de gewenste opstelling herstellen:
als eerste Zylex van stroom voorzien, als deze is opgelicht Sitecom router als switch aansluiten zoals eerder aangegeven en dan pc aansluiten en aan.
 
We hebben net (opnieuw) de sitecom modem direct met een kabel op de computer aangesloten, zonder de Zyxel. Eerst modem aangezet, daarna de computer.
Vervolgens lukte het inloggen met deze twee standaard IP-codes nog steeds niet. Via het command IPCONFIG kwamen er ook geen IP codes naar boven. Vervolgens hebben we nogmaals de sitecom gereset door bij het opstarten 30 seconden de reset knop in te drukken, maar ook dit had geen effect...
 
Welk besturingssysteem?
Welke provider en cable of adsl?

Welke modem/router van Zylex en welke router van Sitecom.
Typenummer etc.

Als je je pc rechtsteeks op de Zylex aansluit en dan vai cmd en daarna ipconfig intoetst welk ipnummer krijg je dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat deze data helpt:

Besturingsysteem: windows vista
Provider: telfort (voorheen Tiscali), adsl
Sitecom type: WL-143
Zyxel type: P-2602H-D1A
IP-info Zyxel modem:
WAN Information
- IP Address: 82.170.12.68
- IP Subnet Mask: 255.255.240.0
- Default Gateway: 82.170.15.254

LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
 
Log eens in met 10.0.0.1 als router en modem zijn aangesloten en stel Sitecom in als acesspoint.
 
Laatst bewerkt:
Geachte,

Gaarne eerst controleren of u geen statisch IP adres gebruikt.

Dit gaat als volgt :

1. Klik op de start balk aan van Windows.
2. Vervolgens gaat u naar "zoek opdracht starten"
3. Type hierin ncpa.cpl en druk op enter.
4. klik met de rechter muisknop op de Wireless verbinding en schakel deze uit.
5. Vervolgens klikt u u met de rechter muisknop op de LAN verbinding (de bekabelde verbinding).
6. Ga naar internet protocol tcp/ip v4.
7. Controleer of hier alles op automatisch staat.

Zoja kunt u dit laten staan, als dit niet het geval is dan gaarne op automatisch zetten aangezien dit kan veroorzaken dat u niet in de router komt.

U heeft een WL-143 dit houdt in dat u kunt inloggen met 192.168.1.1. Als het draadloze signaal niet meer ter beschikking is kan dat komen door invloeden van buiten af. Gaarne de pc bekabeld aansluiten op de router en onderstaande stappen door lopen.

1. Open http://192.168.1.1 in internet explorer
2. Log in met gebruikersnaam/wachtwoord: admin/admin
3. Ga naar Wireless Settings
4. Zet Auto Channel op Disabled
5. Verander Channel naar een ander kanaal
6. Druk op OK


Als u deze stappen volgt, en een minuut wacht, kunt u met de computer opnieuw verbinding proberen te maken. Als u het draadloze kanaal van uw router verandert, kunt u dan wel weer een betere verbinding krijgen?

Zo ja schakel dan de draadloze kaart weer in en probeer opnieuw verbinding te krijgen.

mvg Sitecom
 
Laatst bewerkt:
De stappen 1 t/m 7 voor het controleren van de statische IP heb ik doorlopen. TCP/IP-instellingen stonden al op automatisch. Daarna heb ik mijn pc via een kabel aangesloten op het router. Helaas lukt het dan nog steeds niet om via http://192.168.1.1 het router te benaderen. De pagina wordt niet geopend/ weergegeven.

Mijn Sitecom router heb ik vandaag nogmaals gereset. Ook dit heeft niet geholpen.
 
In dit geval zou ik adviseren om de router op een andere locatie te laten testen, zoals vb de winkel waar u dit product destijds heeft gekocht.
Dit kan duiden op een hardware issue.

mvg Sitecom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan