Registreer pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdcvanderwal

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
ik heb een inlogsysteem gemaakt en ik wil eigenlijk als je registreert dat er dan bepaalde mappen worden aangemaakt met de naam van de gebruiker erin en er bestanden worden geupload kan iemand mij helpen

alvast bedankt

Ik niet,

maar houdt er rekening mee dat dit betaald werk kan worden.

Dan probeer je het zo te maken hoe je het zelf precies wilt hebben!

ik bedoel dat ik daar niks mee kan maar ik wil op registreer pagina van mijn login zetten dat hij een soort eigen map op mijn website krijg met een persoonlijke pagina waarbij er wat gegevens staan en dan een profielfoto ook komt te staan maar dan moet die map met zijn persoonlijke pagina aangemaakt worden en een profielfoto woord geupload als hij registreert

maar ik weet niet hoe dat moet en dan vraag ik kunnen jullie mij a.u.b. helpen

alvast bedankt

We kunnen je best helpen, maar wat jij vraagt is "kunnen jullie het voor mij doen" en dat gaat niet gebeuren.

Nou, gezien er al gezegd is welke functies je nodig hebt om het zelf te doen (zie supersnail's post) denk ik dat je volgende post een budget moet zijn voor als iemand het voor je moet doen, of moet je laten zien hoever je al bent en waar je vast zit.

Wat heb je zelf al gedaan inmiddels?

het hele loginsysteem heb ik zelf al gedaan en de registreer pagina ook maar er moet alleen nog bepaalde functies in worden gebouwd en ik vraag of jullie a.u.b. die functies kunnen maken en er desnoods in willen zetten

Nog steeds 50 euro per uur.

Als je ons niet laat zien wat je gemaakt hebt kunnen we ook niet echt advies geven. Je kunt niet zomaar even een functie bouwen die vervolgens in een groot bestaand project gehangen kan worden zonder specs.

Joh, zou je denken. Anders kan er niet echt iets gemaakt worden wat je er op aan kunt sluiten, of wel? Als je zo'n specifieke functie wil dan moeten we precies weten wat ie moet doen, en dus moet je precies aangeven wat de functie moet doen.

En ga nou niet je hele project posten, maar alleen de stukjes waar de functie in aangesloten zou moeten worden...

Nou, ik zie dat je een query uitvoert om de user te inserten in de database. Dat is waar de registratie acties gebeuren, dus dat lijkt me een goede plek om een mkdir toe te voegen. Als elke gebruiker er een krijgt zou ik het userID gebruiken als mapnaam (want username kan illegale tekens bevatten waarschijnlijk).
Gewoon een
PHP:
mkdir( '/userfolders/' . $dbid );

zou genoeg moeten zijn. (Je moet dus wel zorgen dat je de juiste richting opgeeft om de map in aan te maken, als je em niet in /userfolders/ wilt hebben.

Ik weet niet wat je er in wil uploaden verder?

De code van Frats maakt een dir aan, het zet er nix op een magische manier in!

voor die profielfoto heb ik nu een php bestand waar je een bestand kan uploaden dat werkt maar dan wil ik dat er iets in de database word geupdate zodat ik uit de database de afbeelding kan opzoeken

PHP:
<?php 

function upload_back() { global $globals; 

$uploaddir = 'images_dir/'; $dir = opendir($uploaddir); 
  $files = array(); 

if(!empty($_POST['attachement_loos'])) { $globals['attachement'] = $_POST['attachement_loos']; } 

if(isset($_FILES['attachement']) && !empty($_FILES['attachement']['name'])) { 

if(!eregi('image/', $_FILES['attachement']['type'])) { 

echo 'The uploaded file is not an image please upload a valide file!'; 

} else { 

while($file = readdir($dir)) { array_push($files,"$file"); echo $file; } closedir($dir); 

$_FILES['attachement']['name'] = ceil(count($files)+'1').''.strrchr($_FILES['attachement']['name'], '.'); 
        $uploadfile = $uploaddir . basename($_FILES['attachement']['name']); 

$previousToDestroy = empty($globals['attachement']) && !empty($_FILES['attachement']['name']) ? '' : $uploaddir . $files[ceil(count($files)-'1')]; 

// now verify if file was successfully uploaded 

if(!move_uploaded_file($_FILES['attachement']['tmp_name'], $uploadfile)) { 

echo '<pre> 
Your file was not uploaded please try again 
here are your debug informations: 
'.print_r($_FILES) .' 
</pre>'; 

} else { 

echo '"Geupload!'; 

} 

$globals['attachement'] = $_FILES['attachement']['name']; 
        if(!empty($previousToDestroy)) { unlink($previousToDestroy); } 

} 

} 
} 

upload_back(); 

echo '<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> 

<input type="file" name="attachement" name="attachement"></input> 
  <input type="hidden" name="attachement_loos" name="attachement_loos" value="', $globals['attachement'] ,'"></input> 

<input type="submit" value="Upload"></input> 

</form>'; 
?>

ik heb al wat geprobeerd maar het werkt niet de tekst in de database word niet geupdate

PHP:
<?
include("config.php");
include("htmltop.php");

if(isset($_POST['submit'])) {

include("safe.php");
   $sql = "UPDATE gebruikers SET profielfoto='".$globals['attachement'].",ip='".getip()."' WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
   $query = mysql_query($sql);
}else{
  echo '
  	<tr>
	<td>*Profielfoto: <br><br>'; 

function upload_back() { global $globals; 

$uploaddir = 'images_dir/'; $dir = opendir($uploaddir); 
  $files = array(); 

if(!empty($_POST['attachement_loos'])) { $globals['attachement'] = $_POST['attachement_loos']; } 

if(isset($_FILES['attachement']) && !empty($_FILES['attachement']['name'])) { 

if(!eregi('image/', $_FILES['attachement']['type'])) { 

echo 'The uploaded file is not an image please upload a valide file!'; 

} else { 

while($file = readdir($dir)) { array_push($files,"$file"); echo $file; } closedir($dir); 

$_FILES['attachement']['name'] = ceil(count($files)+'1').''.strrchr($_FILES['attachement']['name'], '.'); 
        $uploadfile = $uploaddir . basename($_FILES['attachement']['name']); 

$previousToDestroy = empty($globals['attachement']) && !empty($_FILES['attachement']['name']) ? '' : $uploaddir . $files[ceil(count($files)-'1')]; 

// now verify if file was successfully uploaded 

if(!move_uploaded_file($_FILES['attachement']['tmp_name'], $uploadfile)) { 

echo '<pre> 
Your file was not uploaded please try again 
here are your debug informations: 
'.print_r($_FILES) .' 
</pre>'; 

} else { 

echo '"Geupload!'; 

} 

$globals['attachement'] = $_FILES['attachement']['name']; 
        if(!empty($previousToDestroy)) { unlink($previousToDestroy); } 

} 

} 
} 

upload_back(); 

echo '<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> 

<input type="file" name="attachement" name="attachement"></input> 
  <input type="hidden" name="attachement_loos" name="attachement_loos" value="', $globals['attachement'] ,'"></input> 

<input type="submit" value="Upload"></input> 

</form>'; 

echo '</td>	
    </tr>';
}
include("htmlbottom.php");
?>

Laatst bewerkt:
Als ik je script goed begrijp, dan doe je gelijk na de controller of de $_POST['submit'] bestaat de query om de gegevens voor je van de upload weg te schrijven in je database.
Als ik dat goed heb, dan vind ik dat een slechte zet. Als ik jou was zou ik de database pas bijwerken op het moment dat de uploads goed zijn verwerkt op de server.

Echo de query eens op je scherm en copy het om het vervolgens een in myadmin direct uit te voeren. Vaak kun je daar beter de fout het leiden en makkelijker aanpassen en testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan