Tekstverwerker Works scrollt vanzelf omhoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske54

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
25
Hallo allemaal !

Ik werk veel met MS Works 9.0. Ik heb een 64 bits desktopcomputer met Windows 7. Works was voorgeinstalleerd, dus ik heb er geen schijfje van. Ik heb nu 2 probleempjes.

1. Tijdens het typen en lezen van tekstdocumenten scrollt de tekst vanzelf omhoog. Om de 5 seconden spring hij 1 regel omhoog. De cursor blijft echter staan waar hij staat. Erg vervelend, want je moet de tekst steeds 'terugdraaien' naar het punt waar je aan het werk bent. Bij andere programma's, bijvoorbeeld OpenOffice, gebeurt dit niet.

2. Voorheen kon je bijzondere tekens invoeren door eerst het teken te typen en vervolgens de letter. Dat lukt nu alleen nog maar met de accent aigu en de accent grave. Dat is bij OpenOffice hetzelfde.

Beide veranderingen zijn - voor zover ik weet - een tijdje geleden spontaan ontstaan.

Weet iemand hoe dat komt en hoe ik deze dingen kan oplossen ?

Alvast bedankt.

Hartelijke groet van

Renske
 
Het scrollprobleem bestaat nog steeds. Het enige wat ik eraan kan toevoegen, is dat het scrollen even stopt als ik de controltoets ingedrukt houd.
Wie weet raad ?
 
Het probleem wordt gestaag erger. Hij scrollt nu 2 regels omhoog i.p.v. 1. Er is niet meer mee te werken zo langzamerhand :-(
 
Ik heb van iemand een diskette gekregen met Works 7.0. Die heb ik geinstalleerd op de D-schijf. Ik hoopte dat die normaal zou werken. Maar die vertoont hetzelfde probleem als Works 9.0 op de C-schijf!
Zou het probleem dan in de tekstdocumenten kunnen zitten ?
Anderzijds: toen ik destijds een bestand converteerde en opende in Open Office, werkte OO goed. Dus geen gescroll.
Het probleem wordt steeds groter, want Works wil bestanden nu ook al niet meer converteren naar bijvoorbeeld doc.
Ik zit heftig in de prut want mijn bedrijf draait op Works...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een van die scrollende bestanden ook eens geprobeerd op een andere computer met Works 9 en daarop scrollen die documenten niet.
Waar zou de fout toch kunnen zitten ? Kan het zijn dat Works iets te nadrukkelijk gebouwd is voor een 32 bits systeem en dat het daarom op mijn 64 bits computer uit de rails loopt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan