Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 1 van 1

Onderwerp: AVG 2012 Review

• Vraag is opgelost

AVG 2012 Review

Hallo,
    Elk jaar is het er weer, een nieuw programma of software. Bij sommige software heb je dit echt nodig , zoals een Anti Virus bijvoorbeeld.
    En nu met de release van AVG 2012 zijn er vragen of dit wel nodig is?
    Elk anti virus programma komt met nieuwe veiligheden en snufjes. Maar een upgrade kan ook fouten herstellen...

We gaan in deze review AVG 2012 Free Edition bespreken. AVG Free is freeware, wat wil zeggen dat je het gratis kan gebruiken. Er zijn ook betalende versies zoals AVG Internet Security en AVG Professional. Het grootste verschil hier is dat ze ook Anti Spyware en een Firewall hebben.

Eerst een vooral heb ik alle gekende bugs getest ,met name de bekendste bug waarbij AVG -> Avg.exe als virus aanduid na de installatie. Dit probleem werd al eerder verholen in een patch van 2011, maar je weet nooit.

De Interface van het beginscherm ziet er ongeveer hetzelfde uit. Met een paar verschillen in de menu's aan de zijkant en de grote oranje knop "My Apps" (daarover straks meer).

De Interface die je krijgt bij het openen van AVG vanaf het Tray icon

Voor wie AVG nog niet kent: Het bestaat uit verschillende beschermingen zoals de "Identity Protection" dit zorgt dat geen persoonlijke informatie extern word verzonden ,"LinkScanner" Dit links in jouw internet browser scant en een waarschuwing / beoordeeling geeft over de site

Voorbeeld van de site "ThePiratebay.org" die is aangeduid als Risky

Hoewel de linkscanner ZEER betrouwbaar is, moet je toch alles met een korreltje zout nemen. Hij scant in zijn database naar eerdere ervaringen over de site. Maar bij wat meer onbekende sites kan hij wel al is zeggen dat het gevaarlijk is, maar eigenlijk maar gewoon een schoolsite ofzo is.

Waar ik wel blij om was was met een link die ik juist via mail doorkreeg. Van zogezegt "Jagex" die zei dat ik moest inloggen. Nu was de site in plaats van jagex.com - jagex.cmo . En AVG heeft ervoor gezorgt dat ik gespaard bleef van deze phishing

AVG die me weeral is helpt

Dan heb je ook nog de basis "Anti Virus" , "Email Protection" die nog is extra mail scant naar virusen (In tegenstelling tot 2011 werkt hij ook rechtstreeks op Windows Live Mail , en nog altijd Outlook) en de "Anti Rootkit" die continu scant voor virussen in mappen die je opent. (LET WEL OP: Bij trage Pc's kan dit zeer belastend werken) deze is al zeer minder belastend dan AVG 2011 maar mijn oude pc kon dit niet aan.
    Verder staan er nog extra features bij die je doorsturen om AVG 2012 Professional te kopen (wat mij niet nodig lijkt)

Dus nu is je PC goed beveiligd tegen virussen en hij zal ook een melding geven wanneer hij er eentje vind.
    Wanneer hij dit doet, kan je de thread verwijderen of even in quarantaine zetten waardoor hij niets meer kan doen. Hij kijkt ook na of er Registry files gepaard gaan met de file.
    Een zeer grote vooruitgang is het herstellen van virussen. Vroeger kon hij maar een handvol virussen die al schade hadden aangericht herstellen, en dit is zeer uitgebreid nu.

Voorbeeld van een waarschuwing over een Thread (bedreiging)

Maar natuurlijk kan je ook gewoon je Pc scannen voor virussen. AVG heeft een uitgebreide virusscanner die je kan instellen om je PC snel / grondig / volledig /... te laten scannen. De voorgemaakte opties zijn goed, maar je kan wat in de instelling prutsen om alles naar jouw wens te laten verlopen.
    Ook geplande scan's zijn aangeraden al zijn deze nog altijd niet geoptimaliseerd zodat ze tijdens het spelen van een spel ineens je pc laat crashen als je zwaar bezig bent.

De AVG Pc Analyser is nog steeds niet gratis , zelfs niet in de Pro of Internet Security moet je AVG TuneUp nog kopen. Op het eerste zicht lijkt dit redelijk onprofessioneel aangepakt , zoals goedkope software die je pc wel laat scannen maar niet herstellen.

Na het analyseren krijg je te zien waar je pc moet worden bijgewerkt

En dan nu die grote "My Apps" knop. Ik verwachte iets zoals add-ons , maar dit bleek niet zo te zijn. Of toch wel, het zijn uitbreidingen van het controlepaneel. Zoals Backup,...

Het My Apps Menu

Dus dit was eigenlijk AVG 2012 Free Edition.
    Ik heb even de trials van IS en PRO geprobeerd, en ik was aardig verrast. AVG heeft geprobeert zo veel mogelijk voor snelheid en confort gekozen, wat voor mij perfect is. Maar of het 30 EUR waard is? Neen.. Er zijn genoeg tools die de extra functies overdekken. En waarom zou je je pc nog meer belasten met waarschijnlijk dingen die je nooit gebruikt?

Of je zou upgraden naar 2012 als je 2011 hebt weet ik ook nog zo niet. Ooit zal AVG wel stoppen met updates voor 2011 te maken, maar tegen dan zijn we al weer een jaar of twee verder. AVG 2012 Free Edition bied vele nieuwe features aan die niet in AVG 2011 Free zitten. Maar ik zou zeker niet van Internet Security updaten.
    Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen

AVG 2012 Free Edition - Beoordeling
    Interface en Gebruiksgemak: 8,5/10
    Snelheid en belasting: 7,5/10
    Veiligheid en betrouwbaarheid: 9/10
    Totaal: 8.3/10

© Maxim Van de Wynckel , Logo en programma behoort toe tot Grisoft.
    Schrijffouten zijn mogelijk... Als je er een vindt, meld het me dan. Dank u
    Laatst aangepast door Maximvdw : 18 oktober 2011 om 19:52 Reden: dt fout :D

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners