lightbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Nathalia,
Moet ie ook voor een Magento-site zijn? Dan kan je 'm kennelijk op die pagina (als je geregistreerd en ingelogd bent) downloaden: "Get Extension Key".

Als je een Lightbox voor een willekeurige site nodig hebt, dan zou je bv. bij Lightbox2 zelf op de site kunnen kijken. Daar staan de benodigdheden klaar, plus een gebruiksaanwijzing.

Als het voor een Drupal-, Wordpress- of Joomla-site is, zijn er plug-in's in omloop om Lightbox in te voegen: via Google wel te bekomen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Ha, nu zie ik de bedoeling.
Er zijn denk ik een paar mogelijkheden:
  • Het thumbnails-script zonder meer gebruiken. Dan heb je geen overvloeiers bij een wisseling van foto.
  • Het thumbnails-script gebruiken in combinatie met het lightbox-script. Dan moet dat daarvoor geschikt gemaakt worden: om te kunnen reageren op het klikken op de thumbnails. Wel zitten in de lightbox ook weer de knopjes "vorige" en "volgende", en dat is een beetje dubbelop.
  • Het thumbnails-script gebruiken in combinatie met een verder aangepast lightbox-script, waaruit de knopjes "vorige" en "volgende" verwijderd zijn.
Aanpassen van de scripts zal best een klusje zijn, vermoed ik, want de lightbox zit vrij ingewikkeld in elkaar en maakt gebruik van een hele bibliotheek aan scripts (prototype.js, scriptaculous.js, effects.js, builder.js en lightbox.js).

Maar al met al kom je vrij dicht in de buurt van dit:
Die is makkelijker aan te passen, bv. in de geest van:
  • foto-carrousel-byhand-mini-maxi.htm
    (zal nog verder aan gesleuteld moeten worden: voor een goede fallback als javascript uit staat, eventueel een fadeOut toevoegen bij het sluiten, en een herziene versie voor het faden inbouwen - dat kan dus mooier)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan