KPN SpeedTouch 5x6 UDP

Status
Niet open voor verdere reacties.

abbamane

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Hallo!

Nadat ik heb geprobeert via mijn router ( SpeedTouch 5x6) een port heb proberen te openen, wil dit niet lukken.
Het gaat om port: 666

Beetje raar getal;)

TCP is gelukkig al open (port 666)

Maar UDP wil niet lukken:(

Iemand een tip?:thumb:

Ik ga er hier vanuit dat je een Speedtouch 546 bedoelt. Handleiding: hier

Als het goed is heb je eerder al een NAPT entry gemaakt (zie pagina 51 van de handleiding) die poort 666 TCP van extern adres 0.0.0.0 omleid naar het interne ip-adres van je pc/server/xbox/laptop.
Je hebt daarbij een keuze (pull-down menu waar Protocol naast staat) waar je de standaard waard TCP hebt laten staan.
Maak een nieuwe ingang (dus klik op Nieuw), ook weer poort 666 maar kies uit het Protocol pull-down menu UDP. Verder instellen zoals gewenst. Niet vergeten om op Toepassen te drukken na afloop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Blijft voor mij normaal gesproken een probleem met
a. óf firewall(s)
b. óf dat het programma dat je als 'server' gebruikt niet luistert op de poorten die jij dacht
c. óf het programma dat jij als 'server' gebruikt deugt niet.

Doe het volgende om een idee te krijgen of probleem b. aan de hand is:
Start -> Uitvoeren -> cmd
netstat -ano > portlist.txt
notepad.exe portlist.txt

Zoek in het dan geopende Kladblok (via Ctrl-F) naar 0.0.0.0:666
Kijk of dat te vinden is én (indien gevonden) of dat in een "UDP rij" staat.

Tijs.

Firewall op KPN Routers.
Bepaalde poorten worden geblokeerd (ivm daardoor veel aanvallen worden gedaan)
De Mensen bij KPN gaan er niet van uit dat je gaat hosten op je prive netwerk, waar ik ook niet van uit ga (tenzij je het hebt over glasvezel 50+)

666 is er blijkbaar een
(netzoals 28960-UDP)

@ecasmb: Als je je uitspraken niet kunt staven met een handleiding of een link naar een pagina bij KPN dan vind ik je uitspraken nogal 'uit de lucht gegrepen'.
Zie dat poort 666 TCP er gewoon doorkomt. Ik zou dus niet direct een reden weten waarom poort 666 UDP geblokkeerd zou worden.

Verder zou een toelichting over dat poort 28960 UDP - verhaal wel gewenst zijn: Wat weet je daarvan, hoe heb je dat getest, waar heb je dat gelezen etc. Misschien krijgen we dan wat info die we ook kunnen gebruiken bij het onderzoeken van het poort 666 UDP - verhaal.

Tijs.

@ecasmb: Als je je uitspraken niet kunt staven met een handleiding of een link naar een pagina bij KPN dan vind ik je uitspraken nogal 'uit de lucht gegrepen'.
Zie dat poort 666 TCP er gewoon doorkomt. Ik zou dus niet direct een reden weten waarom poort 666 UDP geblokkeerd zou worden.

Verder zou een toelichting over dat poort 28960 UDP - verhaal wel gewenst zijn: Wat weet je daarvan, hoe heb je dat getest, waar heb je dat gelezen etc. Misschien krijgen we dan wat info die we ook kunnen gebruiken bij het onderzoeken van het poort 666 UDP - verhaal.

Tijs.

...
Ik had deze router zelf..

Alle TCP poorten werken, maar bepaalde UDP poorten geven problemen.
Bron; ervaring&logs van router

Deze router had ik begin 2009 nog, ik weet de problemen nog goed..

@ecasmb: Bedankt voor de toelichting! :)
@topic-starter/abbamane: Is het niet mogelijk om een andere poort te gebruiken voor dat UDP? En dan die nieuwe poort portforwarden? Dit n.a.v. het verhaal van ecasmb.

Tijs.

Waarvoor gebruik je die poort, Het moet vast instelbaar zijn, zoals met veel services.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan