Stomme fout ==> Partitie verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

:evil::evil:Ik ben zo stom geweest.......:evil::evil:

Ik heb een Synology NAS en ik wilde daar een grotere HD in zetten.(ééntje van 1TB)
Ik zet dus alles wat ik wil bewaren op de nieuwe HD.
Nieuwe HD in de NAS en de oude eruit, simpel dacht ik.

Dan gaat de synologie assistent de NAS zoeken en meld dat er nog geen software opzit om te bedienen ofzo.
Vraagt om dat moet en waar bestand staat, dus daarheen gewezen en hij zegt dan nog:
alle gegevens worden verwijderd weet u het zeker? en klik op ja:evil::evil::evil:
Hoe stom kan je zijn.

De wizzard gaf aan dat hij met de netwerkinstellingen bezig was en daarna zou gaan formateren maar daar stond nog geen vinkje bij, dus ik heb snel de stekkers eruit getrokken.

Ik heb de HD nu aan mij pc gehangen en je raad het al :(:( Windows ziet de schijf niet meer.
Als ik bij computerbeheer ==> Schijfbeheer kijk zie ik de schijf wel staan met een niet toegewezen partitie van 928 MB. Dat zal wel de bewuste partitie zijn.

Is er nog een mogelijkheid om of deze partitie weer zichtbaar te maken of om de bestanden (vele GB`s) te redden?

Als ik met Acronis disk director kijk staat er bij de betreffende partitie "unallocated"

:(Een droevige vrouw:(

Laatst bewerkt:
ik denk een maal je begonen bent met formateren dat je bestanden bechadicht zullen en je ze niet meer zal kunnen redden

zou kunnen met een speciaal programa maar ik weet ook niet welk

Waren de gegevens op de nieuwe schijf een kopie van de oude?
En als dat zo is, kun je dat niet weer doen?

Mvg Leo

Waren de gegevens op de nieuwe schijf een kopie van de oude?
En als dat zo is, kun je dat niet weer doen?

Mvg Leo

Helaas niet gekopieerd maar verplaatst naar de nieuwe schijf.

Nu zit ik te denken:shocked: zijn die niet terug te halen op de oude schijf??
Of zijn die dan werkelijk fysiek verplaatst?

Mocht het niet lukken om de partitie te herstellen, zoals Mik Zjegger aangeeft, dan is het zeker een optie om de oude schijf proberen te herstellen.
Het gratis Recuva kun je proberen.
Filescavenger geeft w.s. meer kans bij een NAS, maar is helaas niet gratis.
Met de demo kun je wel zien wat er te herstellen valt.

Mvg Leo

Mocht het niet lukken om de partitie te herstellen, zoals Mik Zjegger aangeeft, dan is het zeker een optie om de oude schijf proberen te herstellen.
Het gratis Recuva kun je proberen.
Filescavenger geeft w.s. meer kans bij een NAS, maar is helaas niet gratis.
Met de demo kun je wel zien wat er te herstellen valt.

Mvg Leo

Recuva geinstalleerd maar die ziet de schijf niet eens, of moet ik daarvoor iets instellen?:o

Heb je de oude schijf weer in de NAS gezet?
Dan zou recuva toch iets moeten zien

Waarschijnlijk is de reden dat de programma`s de disk niet zien dat deze een ext3? partitie heeft?

Moet ik dan iets anders doen?

Ik heb nu onderstaande programma`s geprobeerd zonder resultaat.:evil:
Recuva
PC inspector file recovery
EASEUS Partition Master
Getdataback for FAT
Getdataback for NTFS

Heb je de oude schijf weer in de NAS gezet?
Dan zou recuva toch iets moeten zien

Hoe geef ik in Recuva aan dat hij in het netwerk moet zoeken naar een NAS?
Ook in Getdataback for... kan ik nergens een optie vinden om naar een schijf in het netwerk te zoeken.

Laatst bewerkt:
Een NAS werkt met Linux en die kan je onder Windows standaard niet benaderen.
Vaak een ext4, ext4 of reiserfs partitie.

Koppel de schijf rechtstreeks aan de pc en download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan