Printer Canon Pixma MG5250 wil niet draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roos27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Heb onlangs een Canon Pixma MG5250 aangeschaft, alles aangesloten en icoon van de printer verschijnt ook op het beelscherm. Probleem is zodra ik een printopdracht verstuur verschijnt een bericht -De printer is offline- Als ik het configuratiescherm kijk bij de printers dan staat de Canon inderdaad offline en dat de opdracht in de wachtrij staat. Heb alles al geprobeerd maar het lukt me niet om de printer online te krijgen. Zie ik iets over het hoofd?

Draadloze printer heeft nog wel stroomkabel nodig heh?

Nee grapje..

Is de printer ook zichtbaar als je kijkt bij Netwerk Centrum (Win7) ?

Wat voor besturingssysteem gebruik jij? Het kan zijn dat je bij Windows XP een optie hebt om 'Printer offline' uit te zetten. Is het een draadloze WiFi printer of moet deze per se op een andere PC aangesloten worden met een USB kabel? Dan kan het natuurlijk zo zijn dat een andere PC aangezet moet worden.

De laptop draait op Win7, Als ik op - apparaten en printers - druk verschijnt het Icoon van Canon printer met een vinkje. Als ik dan op het icoon klikt zie ik dat de printer offline staat. Als bij het netwerkcentrum kijk is de printer ook zichtbaar. Met een usb kabel lukt het wel, maar daar heb ik de printer niet voor gekocht. Nog suggesties?

Heb je trouwens de installatie cd gebruikt? Waarom vraag ik dat.. Ik denk namelijk dat tijdens de installatie van de drivers en software de draadloze verbinding tot stand wordt gebracht??
Het lijkt mij niet dat als je de installatie wizard voltooid dat de draadloze netwerk printer niet gereed is voor gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan