Canon MP170 - foutmelding: 5B00

Status
Niet open voor verdere reacties.

DPu2002

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn all-in-one. De Canon Pixma MP170 geeft zich vandaag een melding absorptiekussen vol (5B00). Nu heb ik een poging op google gewaagd maar een duidelijk antwoord heb ik daar niet kunnen vinden.

Ik heb op een ander forum gevonden hoe je kan resetten maar dat lukt mij niet.
http://www.gebruikershandleiding.com/Canon-Pixma-MP170/handleiding-5-37306.html:
Resetten van melding absorptie kussen vol. Printer staat uit. houd resetknop ingedrukt en druk vervolgens op powerknop, en laat resetknop weer los. houd powerknop ingedrukt en druk vervolgens 2x op reset knop -> printer staat nu in service-mode. druk nu 4x (4x oranje lampje aan) op de resetknop om de melding te resetten, en vervolgens 1x op de powerknop om uit de service-mode te gaan. Als dit niet lukt nogmaals proberen maar dan met 3x op de resetknop drukken (ipv 4x).


Mijn ouders hebben een B-merk cardrigde (misschien dat dat het probleem is geweest) in gedaan en sindsdien krijgen we de melding absorptiekussen bijna vol. Tot nu toe konden we die altijd weg drukken maar nu is hij helemaal vol en kan ik niets meer.


Heeft resetten zin of moet ik toch maar overwegen een nieuwe printer aan te schaffen?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
zet de printer uit; druk stop/reset en on/off tegelijk in; laat stop/reset los en druk 2 keer achter elkaar kort in en laat on/off los; wacht totdat het scherm ''Canon Idle'' laat zien en druk dan on/off 4x snel achter elkaar in; druk dan snel achter elkaar on/off in; zet de printer hierna uit en weer aan.

of:
zet 'm uit, druk stop/reset en on/off in; laat stop/reset los en daarna on/off; wacht tot het scherm "Canon Idle" laat zien en druk dan 4x kort achter elkaar op stop/reset; druk dan on/off 2x achter elkaar in; zet de printer uit en weer aan.

En: wacht geduldig op het scherm "Canon Idle", het kan soms even duren. + Kort achter elkaar+ snel is echt in een fractie van een seconde, dus niet na een seconde.
 
Laatst bewerkt:
Hij doet het weer. Heel erg bedankt. Fijn dat een forum zo werkt. Maak van die seconde gerust 0,2 seconde van. Het gaat echt snel.
 
Graag gedaan! Het was niks hoor, maar succes verder met je printer.
 
mijn printer CANON PIXMA MP170 geeft nog steeds de melding 5B00 ,hij geeft geen canon idle.
 
Welkom defretes,

Zoals je kan zien reageer je op een topic ouder dan 3 maanden. Het is niet toegestaan deze omhoog te halen. Daarom gaat er een slotje op, uiteraard kun je een nieuwe vraag openen en daar je probleem beschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan