excel in visual basic [xlgp]

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
hallo allemaal !

Ik ben bezig met een programatje maken dat met excel moet werken.

ik moet barcode's van computers opslaan, daarvoor gebruik ik een barcode scanner. maar ik moet dan heel klikken dus daarom wilde ik een programmatje maken dat ik sneller kan werken.

als ik scan scant die scanner ( so ) de code en doet automatich enter. dan wil ik een soort van form maken zoals dit
20j0k7t.png

nu hoef ik alleen te scannen en dan wil ik dat hij hem automatich in een deel van excel doet. maar hoe kan ik dit doen ? en ik wil oook graag een form maken dat ik bijv. aan kan geven als er meer in een computer zit ( moet ook controloren wat er in de computer zit van aantal ram ).

2lwupzl.png

dan kan ik als ik de eerste next button selecteer gewoon op enter drukken als er niets anders is. maar als het wel zo is kan ik dat gewoon doen met de pijltjes toetsen door de comboboxen

maar dan wil ik dit in excel hebben. ongeveer zo:
210hnj7.png

zou dit kunnen met visual basic ?

ik weet dat het een beetje moeilijk uit gelegt is ik kan dat niet zo heel goed maar ik hoop dat jullie het snappen !

ik heb dan nog een vraag. zou het ook kunnen dat ik een excel bestandje kan openen en gewoon weer verder gaan ? en dan ook weer opslaan ?

Laatst bewerkt:
Het is dus een VB.NET programmaatje die met Excel moet werken? Of is het VBA?

is dat het verschil tussen visual basic of visual studio ?
Ik gebruik visual basic. visual studio is volgens mij vrij wel het zelfde dus dat zou ik ook wel kunnen instaleren. maar ik gebruik visual basic nu !

Laatst bewerkt door een moderator:
VBA (Visual Basic for Applications) wordt (voornamelijk) gebruikt in Microsoft Office.
VB.NET (Visual Basic .NET) wordt gebruikt in Microsoft Visual Studio.

Ik gok dat jij Visual Studio (dus VB.NET) gebruikt?
Ik twijfelde omdat je het over Excel had :P.

Je wil dus een Excel bestandje als opslag gebruiken?

ja ongeveer. voeg me anders toe op msn. dan kan ik het iets beter uitleggen.

eddievers@live.nl

natuurlijk als je wilt helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
@xl3igplayer Het is niet nodig om te quoten direct nadat je antwoord geeft op een reactie.

@huijb oké is goed. ik doe het een beetje automatich. ik ga er op letten.
@JoZ1 ik ga ff kijken of het wat is, alvast bedankt!

Edit:

@JoZ1 ik heb even gekeken maar ik snap er echt niets van :S als je iets verder zou kunnen helpen :D

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik heb gevonden met googlen, ikzelf heb nooit met VB.NET in combinatie met Excel gewerkt.

Ik zal morgen eens kijken of ik een voorbeeldprojectje kan maken. Geef me even de tijd :).

Moet het trouwens per se in Excel? Of is een Database (Acces?) ook goed?

JoZ1 het is voor de administrTie van andere mensen en die wilen het graag in een excel bestand. Het zou wel kunnen als je een progrMmatje maakt die alles kan laden naar een excel bestand. Als het eindresultaat naar in een excel bestand staat

Ik heb gekeken maar ik heb en kan die .ddl niet en kan het ook niet vinden... zou je misschien een klein voorbeeld programmatje kunnen ( en natuurlijk willen ) maken ?

Als het echt niet lukt, maak ik wel een voorbeeldprogrammaatje, maar daar moet ik wel de tijd voor vinden :P.
Daarom probeer ik het eerst nog even uit te leggen.

Je weet hoe je een Reference moet toevoegen?

Het mag trouwens ook: Microsoft Excel 14.0 Object Library zijn o.i.d.
Zorg wel dat je bij COM kijkt!

Dan is het gewoon een kwestie van de code kopiëren en aanpassen.

@joz1 sorry ik heb het nog een keer geprobeer maar het lukt me echt niet.

ook bij COM (waar ik al gekeken hebt ) staat niets.

Het hoeft ook niet morgen af :D dus als je een voorbeelprogrammaatje wil maken :D super graag !

Heb je Microsoft Office geïnstalleerd?

Ahum, morgen of overmorgen zorg ik dat het project af is. Misschien vanavond al (?).

Sorry voor het wachten, maar ik heb het een beetje druk en het is voor mij ook de eerste keer met Excel i.c.m. VB.NET, maar tot nu toe werkt alles prima.

Hier is-ie dan, het project.

Screenshot:

90549194.jpg

Voor zover ik 'm heb getest, werkt alles. Maar dat was met Office 2010, wellicht moet jij een andere Library toevoegen. Maar kijk eens of alles werkt.

Laatst bewerkt:
Super Suyper Super bedankt ! ik ga het meteen proberen ! kan alleen niet downloaden. jou windows mappen zijn het :S fix pleas xD

edit: nice job ! ik heb alleen de errors staan bij
Code:
Excel.Application
 Excel.Workbooks 
 Excel.Workbook 
 Excel.Worksheet
ook
Code:
Imports Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel
werkt niet :S

zou het kunnen zijn dat ik niet de goede excel op me pc heb staan ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan