Pc start niet meer op na vastlopen tijdens defreagmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodoo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Goedemiddag,
de pc beneden(voor de kids)is tijdens het defragmenteren, met Defraggler, vastgelopen. Had net 3% gedaan en een half uur later stond het nog steeds op 3% met nog hetzelfde bestand in beeld. Powerlampje en lampje van de harde schijf branden continu. Op de muis en toetsenbord werd niet gereageerd, resetknop gebruikt geen reactie, aan-uit knop ook geen reactie. Uiteindelijk de stekker er maar uit gehaald en hierna terug aangesloten.
Aanknop ingedrukt en de koeling ging direct aan, powerlampje en harde schijflampje beide niet. Meer gebeurt er niet.

Weet er iemand wat er aan de hand is?
Is de moederbord of zoiets kapot?
PC is een Celeron-D 2.8 ghz met XP sp-3, met de software die up to date is en de harde schijf was voor 40% "vol".

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
welke virusscanner stond er op?(er zou een virus in kunnen zitten, heb dit zelf ook wel eens gehad)

Dank u wel voor uw reactie.
Avast free die ook up to date is. Een virus geloof ik niet, ik heb vanochtend gescand met een geupdate Mbam en die heeft niets gevonden.

krijg je nog iets te zien op je beeldscherm of blijft die gewoon zwart ?

Dan is het inderdaad geen virus nee... ik hield alle opties open!, Ik had iets soort gelijkt met mijn oude laptop. Er was toen zo`n klein batterijtje doorgebrand op het moederbord, als je hem naar een pc winkel brengt zouden ze daar zeggen dat het moeder bord kapot is en je een nieuwe aanraden, had ik ook. Toen had een kennis van mij(die echt heel erg handig is met computers) gezegd dat als je een beetje handig bent je hem open kan schroeven en opzoek kan gaan naar het defecte "batterijtje" het had een naam maar dat weet ik niet meer..., (het is een rechtopstaant klein zekeringetje wat op een batterijtje leek) als je dan opzoek gaat naar dat ding, die door gebrand is, is het een kwestie van aan elkaar lassen en hij zou het moeten doen. Het ligt er wel een beetje aan of het de moeite nog wel is, het is een hele grote klus om het te doen, en je hebt niet 100 % kans dat hij het weer doet. Dat is het gene wat ik van hem hoorde. Vreemd bij jou verhaal vindt ik wel dat het deels met een softwarematig probleem te maken heeft.

iets anders wat die kennis ook tegen mij zei is de bios batterij(weer iets heel anders) dit is ook te vervangen, maar moet je kijken of het de moeite is.

met vriendelijke groet en succes er mee! django theeuwes

welke virusscanner stond er op?(er zou een virus in kunnen zitten, heb dit zelf ook wel eens gehad)

Hahah heerlijk, wat een slecht advies zeg :thumb: :d

Maar ok: Als je je pc opstart, hoor je dan wel de ventilatoren opstarten en zie je het bios scherm?

De ventilator begint te draaien en zoals ik al eerder aangaf in een vorige post, het scherm blijft zwart. Op het scherm komt de melding "geen video signaal".

ik heb het vermoeden dat er iets aan de hand is met de hardware

hier heb ik een site gevonden over waar naar te kijken als je computer niet meer opstart, kijk daar anders even

Website : Computer start niet meer op

Laatst bewerkt:
Moederbord kapot vermoed ik dan.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag iedereen,
vrouwlief heeft de pc al naar de computerboer gebracht....
Als het terug is dan laat ik wel een bericht achter.

@error53 Had het verhaal half gelezen, ik denk dat je opzich er meer mee opschiet om hem eens te laten nakijken, (toevallig niet tijdens de bliksem uitgevallen?)
waarschijnlijk zeggen ze daar kapot moederbord. dan kan je het overwegen hem te laten maken maar dat kost je nogal wat. Als je besluit iets anders te nemen, zou ik kijken of de bios batterij nog goed is

Moederborden zou ik nou niet direct laten "maken". Maar compleet vervangen. Maar het is j evergeven DJceedee, knuffel :)

Ik las dat het een :
PC is een Celeron-D 2.8 ghz met XP sp-3, met de software die up to date is en de harde schijf was voor 40% "vol".

voor deze pc lijkt het me toch niet de moeite om hem te laten maken. Moederbord vervangen is voor een celeron computer met windows xp de moeite niet denk ik.... Maar is je eigen beslissing uiteraard!

@error53 van mijn fouten kan ik leren!

Waarom niet voor een ander bordje?
Dergelijke bordjes zouden voor hooguit een tientje of 3 te halen moeten zijn.Ookal is het wat ouder..altjid nog goedkoper als dan maar een hele nieuwe pc kopen.Niet iedereen heeft zomaar een paar honderd euries liggen en als er geen problemen waren was men gewoon nog doorgegaan met deze pc.

Verdere beslissing ligt uiteraard bij de TS.

Tweedehands zou je inderdaad zo`n bordje kunnen vinden ja... Maar dan moet hij er ingezet worden, onderzoek alleen al kost 90 euro. (toen ik het heb gedaan)

Ik heb hier trouwens nog 3 ASROCK moederborden liggen zijn die nog wat waard??

De pc is (eindelijk) terug en helaas niet meer te repareren. Omdat een nieuwe pc te duur is voor nu(teveel uitgaves de laatste tijd), zijn we naar school gegaan van de kids en hebben we een oude pc meegekregen. Stof en zo verwijderd en aangesloten.

Maar nu komt het, het is een XP-professional met een gebruikersnaam en wachtwoord die wij natuurlijk niet weten( de school zelf heeft hem uit het retail-circuit).
Het doel is om format-c te doen en xp home editie erop te zetten(legitieme versie). Wij weten niet hoe we dit moeten doen.

Weet er iemand raad?
Mag ik hier verder gaan? Of hier opgelost op zetten en een nieuwe vraag stellen?

alvast bedankt

Hoi....

Das wel balen even.

Graag idd even een eigen vraag maken in sectie xp;)

ik denk dat je het beste even een nieuw topic kan starten

dan word je waarschijnlijk eerder geholpen omdat het op de startpagina van helpmij te zien is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan