Acer 6530G-704G64MN Doet niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik2125

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
Hallo,

Ik heb een acer 6530G en die wil in een keer niet meer opstarten. (Reageert helemaal niet op de aan knop)

De accu is nog wel goed want de lampjes gaan branden, en als de computer op de netstroom word aangesloten word het oranje lampje naar een tijdje groen.

Ik zit zelf te denken aan het moederbord maar weet het niet zeker.

Weet iemand wat het zou zijn, en nog belangrijker wat de oplossing is:D

Bedankt voor de reactie, maar mijn laptop gaat echt helemaal NIET MEER AAN.

Ik heb het moederbord nog eens goed bekeken en dit valt mij op (verkleurd):
2zhqt4z.jpg

16bavpv.jpg

Is hier misschien nog iets aan te repareren of is het echt gebeurd met dit moederbord?

Hier is de laptop op de stroom aangesloten:
2ly0od1.jpg

(het oranje oplaad lampje en het blauwe lampje bij de aan knop branden maar als ik op de aan knop druk gebeurd er helemaal niets)

Laatst bewerkt:
De ACPI-knop (aan/uit-knop) kan ook kapot zijn.

Hoi !

Laptop is duidelijk te warm geweest; nieuw mobo of een z.g. reflow is nodig.

Maar of de laptop dat nog waard is.......

Hallo

De geposte foto's met verkleurde onderdelen , zijn v/h laad circuit van de batterij.

Mits deze nog korrekt wordt opgeladen , en het motherboard nog voedingsspanning krijgt "blauwe led power on brand" , dien je de fout niet daar te zoeken.

Zo goed als zeker is de motherboard chipset losgekomen v/h motherboard door te heet worden .

Voor zo ver ik mij herinner , is dit model een heethoofd , en is het minste beetje stof in de heatpipe radiator voldoende om de broodnodige koeling om zeep te helpen , met een dood motherboard als uiteindelijk gevolg.

Een "reflow" zal vermoedlijk niet helpen , daar er zo goed als zeker in dit specifieke geval meer aan de hand is .

Je zou eventueel eens de mosfest's (PO 28 en PO 27) kunnen "laten" controleren op korrekte werken , desnoods de gemeten waarden met elkaar vergelijken.

Eerlijk gezegd , heb zelfs ik niet veel hoop om deze laptop nog draaiende te krijgen.

Peter

Bedankt voor de reacties!!!!!!!
Nu weet ik dat het moederbord zijn beste tijd gehad heeft:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan