Conversie Works-database naar OpenOffice

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske54

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
25
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met Works, dat almaar erger wordt. Tekstdocumenten scrollen vanzelf omhoog. (Ik heb daar eerder al een vraag over gesteld. Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-scrollt-vanzelf-omhoog?p=4189445#post4189445) Er is niet meer mee te werken zo langzamerhand.

Ik denk dat ik maar ga overstappen naar Open Office 3.3. Maar het vervelende is dat OO niet overweg kan met mijn Works-klantendatabase (extensie wdb). En die database is niet te exporteren naar een ander formaat, b.v. Access.

Kortom: ik kan niet meer samenvoegen voor mailings etc. :(

Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?

Alvast bedankt !!

Hartelijke groeten van

Renske
 
Laatst bewerkt:
Uh.... ik zie genoeg opties, als ik google op: export works database to access

Bijvoorbeeld: deze (voor naar Access) en deze (voor naar Excel).

Tijs.
 
@dnties: super, dank je wel!! Ik ga er meteen mee aan de slag. Nu maar hopen dat Open Office niet dezelfde kuren krijgt als Works... Er is echt iets heel geks met die computer aan de hand <diepe zucht>
Hartelijke groet van
Renske
 
Tussenstandje: vele uren bezig geweest maar het lukt allemaal van geen kant. Temeer daar ik niet beschik over een goede versie van Access. (Heb hem in 32 bits en die lust mijn 64 bits computer niet)
 
Afhankelijk van hoe 'plat' de database is zou je (als Excel wél werkt) kunnen kijken of je de database naar Excel kunt overbrengen. Zie vorige mail voor mogelijk werkende stappen hieromtrent (laatste link en/of zoekopdracht in Google: export works database to excel)

Tijs.
 
Hai Tijs, ja daar ben ik ook mee bezig. Ik hoop dat vanavond af te kunnen werken en dan meld ik het nog even. De ellende is dat ik het erg druk heb met de zaak. Zul je altijd zien, alles komt tegelijk. Bleh.

Want intussen worstel ik ook nog met de Works-tekstdocumenten, die zich inmiddels ook niet meer laten converteren naar een doc en dus niet naar Open Office te halen zijn. (zie de vraag over het automatisch scrollen van de Works-tekstverwerker.)

Dank je wel voor je hulp weer !

Groetjes,
Renske
 
Laatst bewerkt:
Weer afhankelijk hoe 'speciaal' die Works-tekstdocumenten zijn zou je toch minstens een nieuw document moeten kunnen aanmaken in Open Office Write, en dan (vanuit Works) de inhoud van het daar geopende document te kopiëren in OO Write.

Dus, startend vanuit Works met het te converteren document geopend, Ctrl-A (van alles selecteren), Ctrl-C (van naar klembord Kopiëren), OO Write activeren en daar Ctrl-V (van Plakken).
Daarna het OO Write bestand opslaan onder een 'slimme' naam.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs: het is me zowaar gelukt om de database over te zetten naar Open Office ! Ik heb ontdekt dat je een Works-database met de oude Works-versie (7) wél kunt opslaan als dBase4. (Met Works 9 gaat dat niet, althans op mijn computer niet). Met dBase4 kon OO uit de voeten. Al hield ik mijn hart vast, want Works gaf een foutmelding (dat de tekst was afgekapt en dat ik de database moest controleren). Maar alles ziet er op het eerste gezicht toch goed uit in OO.
De tekstbestanden copypasten lukt op zich ook wel, maar veel opmaak lijdt daarbij schipbreuk. Ik ben een van die docs gaan herstellen en dat kost erg veel tijd. Maar ja, niks aan te doen. Met Works kan ik door dat idiote scrollen niet verder. Best zonde want Works is een hartstikke handig programmaatje. Lean & mean, zogezegd. Ik heb er met veel plezier mee gewerkt. Jammer dat MS het niet in de lucht houdt. Maar goed.
Tijs, nogmaals hartstikke bedankt voor alle bijstand. Tof!!
Hartelijke groeten van
Renske
 
Fijn dat je toch een oplossing hebt, nu. :)

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan