Verschil AVG en Adaware

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Ik heb op mijn PC met Windows XP zowel AVG als Adaware staan, en uiteraard de Windows firewall. Ze doen niet hetzelfde, denk ik. Wie kan mij precies uitleggen wat deze programma's doen en wat het verschil is. Ik merk niets van conflicten, maar ben nu bezig overbodige programma's er uit te gooien.
Al vast bedankt.

Hoi Petbar. Om terug te komen op het eerder gestelde in je andere topic nog dit.

Je hebt nu toch nog twee virusscanners. Mij maakt het niet uit. Maar:
Ad-Aware is antyspyware, maar bevat tegenwoordig ook inderdaad een virusscanner, en het gebruik van meerdere virusscanners kan het systeem vertragen en ze kunnen elkaar in de weg zitten. In Ad-Aware kan je de virusscan optie uitschakelen.
Open Ad-Aware en klik op instellingen. Klik op het tabblad "Ad-Watch Live!" en vink de optie "Antivirussysteem" uit. Klik op OK.
Opmerking:
Alleen zal je in Windows dit blijven zien, die kijkt namelijk niet naar de in of uitgeschakelde optie's van de beveiliging programma's maar alleen naar welke er geïnstalleerd staan. Zodra de optie in Ad-Aware is uitgeschakeld is het geen probleem meer, ook al denkt Windows dat er nog steeds twee virusscanners actief zijn, dit heeft te maken met de WMI in Windows.
Het is maar wat voor keuze je wilt maken. Maar zoals ik al zei Security essentials is voor mij de beste optie.

waarom de ene virusscanner uitzetten als ze elkaar niet in de weg zitten en het systeem niet merkbaar vertragen???
Twee zien meer dan een.

waarom de ene virusscanner uitzetten als ze elkaar niet in de weg zitten en het systeem niet merkbaar vertragen???
Twee zien meer dan een.

Ja dat klopt. Twee zien meer dan een. Maar je maakt een denkfoutje. Bij mensen is dat zo, maar bij computers niet.

Zeer goede gratis virusscanners
Er zijn tegenwoordig zeer goede gratis virusscanners beschikbaar. Twee veelgebruikte gratis virusscanners in Nederland zijn avg antivirus en avast antivirus. Omdat deze gratis zijn wordt snel besloten om maar een tweede virusscanner te gebruiken om optimaal beveiligd te zijn. Het probleem is dan dat de ene virusscanner de andere kan tegenwerken. Lees goed: KAN tegenwerken. Hier wordt vaak niet bij stilgestaan.

Als virusscanners elkaar tegenwerken kan het grote gevolgen hebben voor de beveiliging van jouw computer. In het ergste geval kan de computer zelfs crashen. Na het installeren van een tweede virusscanner blijkt bijna altijd dat het hele systeem een stuk langzamer wordt.

Lees dit maar even. Het is geen kritiek maar slechts hulp. :eek:
http://pc-en-internet.infonu.nl/ant...-niet-zomaar-twee-virusscanners-tegelijk.html

Laatst bewerkt:
Met zekerheid zitten twee actieve virusscanners elkaar in de weg.
Ze doen een enorm beslag op je werkgeheugen waardoor je systeem enorm vertraagd wordt.
Gebruik eerst de een en evt. (als je het niet vertrouwd) daarna de ander.
Niet tegelijkertijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan