Geen schildje van open office na opslag document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferna37

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Berichten
25
Hallo,

Ik heb zonet weer open office geïnstalleerd, en ga dit vermoedelijk voortaan gebruiken, zeker wel voor tekstverwerking.
Word 2010 is mij een beetje te ingewikkeld geworden. ( ben 72 en kan alles daar niet meer volgen).
Ik heb nu een tekstdocument gemaakt, en dit opgeslagen in mijn documenten.
Als ik dat opzoek, zie ik daar een afbeelding van een blad, met de bestandsnaam.
Ik meen mij toch van vroeger te herinneren, dat daar altijd een mooi schildje bijstond, net als bij de bestanden die onder Word zijn opgeslagen.
Hoe krijg ik dat weer voor mekaar, ook voor Calc. ???
Het zal wel simpel zijn, maar ik zie het zo direct niet, hoe dat moet.

Vast dank voor de hulp.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
ls u een tekstbestand wegschrijft als een 'Word

Met 'dat schildje' bedoelt u het icoontje dat voor de bestandsnaam komt te staan als je naar de bestanden gaat kijken met 'Verkenner' vermoed ik.
Open office is breder dan MS office, kan meer soorten aan. Als u een bestand wegschrijft als een 'Word'-document, staat er netjes het schildje van Word voor zoals altijd. Dit komt omdat in jouw computer de instelling zo geprogrammeerd staat. Als je nu een bestand opslaat als een ODT bestand, dan is er misschien niets voorzien in jouw computer en dan staat er alleen maar een blaadje als 'schildje'. Dit kan je instellen, weet u waar ? dan hoef ik het volledig uit te leggen. Als u meer wilt vragen daarover moet u wel de versie van windows aangeven (of misschien) elders de vraag stellen.
Idem voor calc en de andere onderdelen.

Groetjes
Ivo
 
Hallo IvoHs,

Dank voor je reactie.

In het eerste beeld ziet U dat "Briefmodel OO nieuw" wel degelijk heb opgeslagen met als extentie .odt
Ik het 2e kleine beeld, ziet U hoe dit wordt weergegeven als ik in "mijn documenten" naar het bestand zoek.




Ik heb Windows XP, en dit heeft vroeger nooit problemen gegeven.
Eerst dacht ik dat het mogelijk kon zijn omdat ik overgestapt ben naar Googlechrome, maar in IE8 hetzelfde probleem, heeft er trouwens vermoedlijk niets mee te maken.

Snap er even niets van.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Dag Ferna,


Het heeft inderdaad niets te maken met googlechrome, IE of iets dergelijks.
er zijn nu twee mogelijkheden :
- ofwel ben je tevreden met wat je nu ziet en dan blijft het zo.
- ofwel wil je daar per se iets anders. In dat geval ga je wel omzichtig te werk gaan want we gaan naar configuratie scherm en daar kan je heel wat verprutsen. Als je je strikt aan de regels houdt is er geen probleem.
Wat doen ?
1. klik op 'Start' en daar in de rechterkolom klik je op 'Configuratiescherm'
2. klik op 'Mapopties' en kies daar het tabblad 'Bestandstypen'
3. scrol naar beneden tot je een "ODT Open dokument tekst" tegenkomt. Klik hierop.
4. Klik hier op 'Geavanceerd'
5. Kies daar voor 'Ander pictogram' en hier kan je de vorm kiezen die wil hebben.
6. Bevestigen door 'OK' te klikken en dan 'Toepassen' en dan sluiten.

In principe zou dan het (pictogram) 'schildje' van jouw keuze bij elk van die teksten moeten staan.

Lukt dat ?

Groetjes
Ivo
 
De het icoon met het blauwe balkje is volgens mij het "officiële" Swriter icoontje. Bij grotere iconen staat er "ODF" in het blauwe balkje.
 
Ik krijg nog steeds geen icoon, bij het bestand.
Als ik "eigenschappen" klik dan zie ik daar wel iets van staan linksboven.
Maar in de map staat het document nog steeds als een bladzijde afgebeeld.
33oqywy.jpg


Ik heb het document zojuist als Word 2010 opgeslagen, en daar staat er wel het Word icoon bij !!

Open office er nog eens overheen installeren ????

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij "Beeld" kies voor "miniatuurweergaven" dan staat er bij een Word document wel een icoon, bij een Writer document wordt een blad getoond.
Echter als ik bij beeld kies voor TEGELS of PICTOGRAMMEN dan staat het icoon van Writer er wel !!.

Ik zal de zaak maar instellen op "TEGELS" dat lijkt mij nu wel het beste.
Toch staat mij van vroeger bij, dat ook bij "miniatuurweergaven" van Writer en Calc te zien waren.

Ik heb de zaak gewoon kunnen instellen door rechts te klikken, en change icon

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Ik wilde vandaag toch maar eens openoffice opnieuw installeren.

Naast de kwestie van de icoontjes, constateerde ik nu ook dat ik geen Excel document kon openen in Calc., en dat zou moeten kunnen, meen ik begrepen te hebben.

Ik heb de vorige installatie verwijderd.
De laatste versie is geloof ik 3.3 ???

Ik krijg nu echter op de verschillende sites die ik heb bezocht, en waar de download wordt aangeboden, bij aanklikken daarvan, na een poosje steeds volgende melding:

2zfjs6e.jpg


Als ik dan zoals voorgesteld naar openoffice.org ga, moet ik op het laast toch weer klikken op "download services enz.enz.
Ik kom dus in een vicieuze cirkel terecht.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, ik heb al geprobeerd in IE8 en Google Chrome.

Wie brengt er even licht in de duisternis ??

Vast dank.

Vriendelijke groet,

Ferna


ONDERTUSSEN VEEL OPGELOST !!

Ik heb OpenOffice. 3.2 kunnen installeren van een CD uit 2010 (gratis bij computermagazine).
Updaten (naar versie 3.3 ) wil echter niet lukken, en downloaden hiervan ook nog steeds niet.
Xlsx en Docx documenten die beveiligd waren met een paswoord, waren aanleiding tot te problemen bij het openen hiervan.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
Laatst bewerkt:
Hallo IvoHs,

Dank voor je reactie.

Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld, maar als ik klik op "ODT ODT BESTAND, dan zie ik nergens geen optie " Geavanceerd" meer staan !!??
Doe ik toch iets verkeerd ??

(WINDOWS XP HOME)

Groeten,

Ferna

Dag Ferna,


Het heeft inderdaad niets te maken met googlechrome, IE of iets dergelijks.
er zijn nu twee mogelijkheden :
Wat doen ?
1. klik op 'Start' en daar in de rechterkolom klik je op 'Configuratiescherm'
2. klik op 'Mapopties' en kies daar het tabblad 'Bestandstypen'
3. scrol naar beneden tot je een "ODT Open dokument tekst" tegenkomt. Klik hierop.
4. Klik hier op 'Geavanceerd'
5. Kies daar voor 'Ander pictogram' en hier kan je de vorm kiezen die wil hebben.
6. Bevestigen door 'OK' te klikken en dan 'Toepassen' en dan sluiten.

In principe zou dan het (pictogram) 'schildje' van jouw keuze bij elk van die teksten moeten staan.

Ivo

2cs6gw0.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan